Nieuwe standalone Akai MPCs

Zijn er mensen die de One/Live teveel vinden menu diven?

Er wordt geklaagd dat het scherm niet responsief is tov bv een iPad of smart phone. Is dat zo?
 
Gezien de hoeveelheid functies vind ik menu diven wel meevallen, er is wel een leercurve maar als je eenmaal de weg weet werkt het erg snel allemaal. Ik vind het prettiger werken dan de meeste Elektrons bijvoorbeeld.

Touchscreen reageert goed. Het is inderdaad niet altijd zo snappy als een premium smartphone of tablet, maar goed genoeg. En ik ben gevoelig voor dat soort dingen.

Ik heb de Live 2 overigens.
 
Ik twijfel erg weer over de Polyend Tracker (gehad, wat hardwareproblemen) en de MPC One.

De directheid en het bewerken van sounds/samples met de FX-lanes spreken me erg aan. Maar twijfel ook weer aan de MPC door zijn links-naar-rechts-sequencer, waar ik het bij de Tracker boven-naar-beneden erg vind wennen.

Beide wil ik stand alone gebruiken. Geen pc, geen daw om de 'songs' in af te mixen.
 
Ik heb exact dezelfde ervaring als @Nap , heb de One (eerst een Live mk-I, maar de One vind ik wat handzamer en CV is een plus) en een X. Standalone gaat prima met de nieuwe MPC lijn.
 
Ik heb de Live II gekozen omdat ik het tof vind dat je die gewoon kunt pakken en overal gebruiken zonder kabels of voeding of wat dan ook. Heb een minijack naar 2x mono jack en een verloopje gekocht en samen met mijn iPhone en Spotify of Youtube heb je een portable sample machine! Maar hij is ook prima op zijn plek in het hart van de studio. Qua features zit 'ie een beetje tussen de Live I en de X in (inclusief CV outputs, al heb ik die nog nooit gebruikt), de One heeft wat minder aan boord geloof ik (geen Ableton Live control?). Software is verder hetzelfde in alle huidige modellen als ik me niet vergis.
 
Heb een minijack naar 2x mono jack en een verloopje gekocht en samen met mijn iPhone en Spotify of Youtube heb je een portable sample machine!

Vond de Polyend Tracker zo inspirerend omdat je willekeurige samples kan maken van de ingebouwde radio. Wat jij hierboven beschrijft, had ik niet aan gedacht, maar is minstens zo leuk!
 
Ja, absoluut. Werkt uitstekend. Ik had het alleen wel leuk gevonden nog als de Live II ook een ingebouwde mic en/of micaansluiting zou hebben zodat je letterlijk altijd ALLES op kunt nemen, waar je ook bent of wat je ook doet. Maar met een Mic-app op de iPhone (en die weer in de MPC geprikt) lukt dat ook.
 
Als je alleen ambient met samples ('geflipte' samples en instrument samples) wil maken zonder een PC, voldoet een MPC dan?

Ik zie op YT zoveel video's over de MPC en dan is het bijna altijd HipHop. Video's over de Polyend Tracker gaan bijna altijd over Jungle/Drum 'n' Bass. Met enige fantasie kan ik wel zien dat je er natuurlijk ook andere dingen mee kan maken, maar toch twijfel ik.

Dus, muziek zoals Orb, BoC, etc. met eigen samples volstaat dan een MPC of Tracker en zou je dan een MPC of Tracker kiezen? (Ik weet dat er meer is, is een andere thread over (groovebox), maar het gaat me nu echt om deze 2).
 
Polyend tracker heb ik ook weleens bekeken maar behoorlijk limited met 8 stemmen..

Het stretch algorithm in de MPC's is onlangs flink beter geworden.. daar kun je ook toffe dingen mee doen.. en de FX zijn een goede toevoeging.
De synths vind ik wat EDM geörienteerd, maar zeker bruikbaar.. iig beter dan niets. :)

Je zou eens de (gratis) Beats software kunnen verkennen.. dat is qua fx / synths plugins en mogelijkheden vrijwel gelijk aan de MPC.. behalve dat je hardware ervaring mist.

Dit is een link waar ik het mee heb gedownload https://click.mailer.akaipro.com/?q...67b933a07ef5352c81077671d95bb50fa7ef6d4d3ccc0
Maar beter is misschien om zelf te registeren. :)

 
Alledaagse samples:


Single cycle waveforms:


Bedankt, erg interessant. Maakt de MPC wel heel aantrekkelijk zo.

Overigens, bedankt voor het eerste filmpje..... Lig alleen op bed in het donker met m'n koptelefoon op. Zat bijna tegen het plafond omdat ik iemand achter me hoorde lopen :D
 
Je zou eens de (gratis) Beats software kunnen verkennen.. dat is qua fx / synths plugins en mogelijkheden vrijwel gelijk aan de MPC.. behalve dat je hardware ervaring mist.

Geregistreerd en gedownload. Mooie manier om te testen. Veel fx!
 
Als je alleen ambient met samples ('geflipte' samples en instrument samples) wil maken zonder een PC, voldoet een MPC dan?
Ik denk dat je een heel eind komt. In feite is de MPC gewoon een volwaardige sampler met sequencer en effecten en DAW achtige toestanden. Je kunt met keygroups en multisamples etc werken. Met vernaggelen en pitchen en resamplen en die fx krijg je daar wel space uit verwacht ik.
 
Ik vond dit topic en heb van de weeromstuit ook MPC Beats gedownload... bedankt voor de nudge!
 
Back
Top