Joué midi controller

Interessante midi controller! Touchcscreen mogelijkheden qua custom indeling, maar nu met fysieke controls.

Hij is nog in prototype fase..

http://www.play-joue.com/



 

Attachments

  • Joue.jpg
    Joue.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
 
tof!
 
De 1001ste midicontroller. Dit was letterlijk nog niet eens interessant geweest in 1999

ik vind het concept van de rubberen overlays toch wel erg geinig. Plus het feit dat ie heel veel data lijkt te genereren (aftertouch, polyfoon zelfs, etc.)
 
ik vind het concept van de rubberen overlays toch wel erg geinig. Plus het feit dat ie heel veel data lijkt te genereren (aftertouch, polyfoon zelfs, etc.)
+1
Mooi ding wel met lelijke kleuren.
Minder vind ik dat het enkel monofoon bespeeld kan worden, zover ik bemerk
(soms nog wel een tweede controller zoals filtering maar dat is het of niet ?)
 
+1
Mooi ding wel met lelijke kleuren.
Minder vind ik dat het enkel monofoon bespeeld kan worden, zover ik bemerk
(soms nog wel een tweede controller zoals filtering maar dat is het of niet ?)

je kunt je vingers toch overal tegelijk neerzetten? Volgens mij pakt ie dat gewoon hoor.
 
Hij is polyfonisch en 't is dat ze met de verf een probleem hadden las ik op kickstarter.
Waarschijnlijk binnenkort toch leverbaar.
Er staan ondertussen best wel wat clipjes op de website oa met bitwig en een wat langere met Ableton.
Als ie zo rond het kickstarter bedrag in de winkel ligt dan wil ik 'm wel.
https://www.play-joue.com/the-product/


Hier de langere met Ableton;
 
Zijn er inmiddels mensen die met een Joue gespeeld hebben?

Ik heb een tijd een Roli Seaboard block overwogen, maar de Joue lijkt mij een stuk veelzijdiger.
 
Zijn er inmiddels mensen die met een Joue gespeeld hebben?

Ik heb een tijd een Roli Seaboard block overwogen, maar de Joue lijkt mij een stuk veelzijdiger.

Hoi Tom, behalve de Joué komt ook de morph van Sensel binnenkort uit, die is nu al wel als pre order.
Ik heb een beetje rondgekeken maar nog niet elke daw en (soft)synth ondersteunt MPE helaas.
Ik verwacht de komende jaren wel dat ook de grote fabrikanten met iets op de markt komen want al een redelijke hoeveelheid daws ondersteunt het tegenwoordig.
Aangezien ik oa ook Ableton gebruik heb ik de Touché aangeschaft die geen MPE nodig heeft maar wel een mooie uitbreiding betekent in de creatieve mogelijkheden van een controller, ook voor modulair trouwens.
Hier een overzicht voor MPE; https://roli.com/mpe
 
Bedankt voor je reactie.

De Sensel Morph is geen optie voor mij.
Hij is voor meer dan alleen muziek in te zetten, maar op het gebied van muziek vind ik de Joue veelzijdiger.
Bovendien kan ik de Joue ook makkelijker inzetten bij hardware instrumenten.

Touché vind ik ook zeker interessant, maar van een andere orde...misschien...ooit...voor erbij. ;)

Aanvankelijk ging mijn interesse uit naar de Roli blocks, maar die leunt wel erg op de software en die vind ik dan weer niet geweldig.

Ik ga binnenkort de Joue bestellen, maar had gehoopt wat meer ervaringen te lezen.
 
Ik heb vandaag de Joue binnengekregen.
Het ding ziet er fraai uit en voelt zeer solide.
Ik heb hem uit de doos gelijk op de iPad aangesloten en dat werkte meteen.

Uiteraard valt er nog veel te ontdekken.
zo valt er in de editor veel in te stellen.
Een belangrijk ding waar ik zeer positief over ben is de 'feeling'.
Ik vind hem prettiger voelen en spelen dan de Roli Seablock, maar op het net zie ik ook ervaringen van het tegenovergestelde, dus dat zal wel heel persoonlijk zijn.

Even wennen is de druk en het feit dat je ook met de Y-as een parameter kunt bedienen.
De druk die je uitoefent voelt uiteraard anders dan de aanslaggevoeligheid en aftertouch van een klassiek toetsenbord, maar met enige oefening denk ik dat dat wel werkbaar en erg bruikbaar wordt.

Slechts een korte indruk, maar tot nu toe ben ik erg blij met dit nieuwe speeltje.
 
Leuk dat je 'm hebt gekocht!
Dat geeft je weer een hele nieuwe dimensie in je spel, ben benieuwd wat het je oplevert.
Er is één probleem; ga jij of je vrouw er de komende tijd mee spelen? ;)
 
HA! Dat wordt nog best een dingetje inderdaad. :D
Gelukkig ben ik huisman en is zij de kostwinner, dus ik heb genoeg gelegenheid... ;)

Ik heb er vandaag lekker mee gepield en dat leverde veel plezier op, maar het is wel echt een andere manier van spelen waar de nodige oefening bij komt kijken.
De noten weet ik wel te vinden uiteraard, maar dingen als aanslaggevoeligheid en de plek waar je je vinger zet luisteren nogal nauw.
Dat vergroot natuurlijk het gevoel en de nuance die je in je spel kunt leggen, maar ook de foutmarge.
Mijn eerste pogingen klonken dan ook niet erg consistent, maar ik ga er maar vanuit dat ook hier oefening kunst baart.

Het voordeel is dat er heel veel naar wens is aan te passen.
Het bereik van de velocity is eenvoudig aan te passen en dat maakte het allemaal al een stuk eenvoudiger.
Verder werkt het uitstekend met m'n iPad en doet hij dat ook zonder externe krachtbron, wat het geheel ook weer lekker mobiel maakt.
Als je via de MIDI kabel die ik erbij heb aangeschaft gebruikt heb je wel een krachtbron nodig, maar de gemiddelde telefoonoplader werkt uitstekend.
 
Lekker bezig met Joué...
Zoals ik eerder schreef vergt het allemaal wat oefening, dus erg geavanceerd expressief is het allemaal nog niet.
Ik heb er wel veel lol mee.

 
Het ziet er leuk uit maar ik mis nog een beetje de beweging langs de y-as?
Benden en sliden kan toch gewoon?
 
Back
Top