bouwverslag analoog netwerk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja, de interface is een webpagina.
kan je zelfs met je smartphone bedienen.

maar inderdaad, we zouden een rasberry-pi kunnen inbouwen met een touch screen
alleen past die dan niet meer in een 1u en maakt dat het ding weer duurder.
voorlopig niet dus.
 
ondertussen hebben wij niet stil gezeten.
omdat er eigenlijk meer interesse is voor het gebruik in een studio-setup hebben we nu een versie gemaakt daarvoor.
door die dedicated te maken kunnen we de hele 64x64 schakeling op 2 pcb's krijgen en in een kistje van 1u 19 inch. prijs zal dan ook een stuk lager zijn.
dit is een matrix voor line level bedoeld, zonder het synth gedeelte.
dat betekend niet dat een handige harry die ook voor aansturing van een synth kan gebruiken. tot een level van +-12v werkt die perfect.
er is dan wel geen protectie voor hogere voltages. maar bv binnen eurorack wereld komen die niet voor. dus dat kan.

de productie van dat ene model kunnen wij nog zelf bekostigen en naargelang er inkomen hiervan is kunnen wij stap na stap de andere modellen en de synth toepassing productieklaar maken.

Ik heb over zo' studio patchbay toch ook mn twijfels eigenlijk. CM labs(USA) (o.a. van motormix en motormate, controllers voor protools ) hadden meer dan 20 jaar geleden een sixty four ,32X32 patchbay met recall. SSL had recent de xpatch nog , die ook vrij snel gediscontinued was.

Als je dan sub 600 euro zit qua prijs kan je misschien her en der wel wat verkocht krijgen maar het blijft een niche produkt die zelfs grote firma's gewoon links laten liggen (zowel vroeger als nu).

Waarom maak je geen synthesizer produkt waar een 32X32 matrix in geïntegreed zit. Bv. een synthi clone , met megastrakke(retro) hardware interface, een touchscreen pin matrix(de synthi had een 16X16 zeker?), echte spring reverb , dan heb je nog 16 vrij configureerbare patchbay routings en kan je eventueel de synthi componenten (osc filter, ...) via de matrix naar externe apparatuur sturen . Zoiets is uniek en kan vrij goedkoop gemaakt worden ... of bouw rond die sem clone van je (ambi-j) een matrix ? ...

Niemand ligt te wachten op een jupiter 8 clone die je via een html webpagina moet editen ofzo ...
 
omdat er eigenlijk meer interesse is voor het gebruik in een studio-setup hebben we nu een versie gemaakt daarvoor.
door die dedicated te maken kunnen we de hele 64x64 schakeling op 2 pcb's krijgen en in een kistje van 1u 19 inch. prijs zal dan ook een stuk lager zijn.
dit is een matrix voor line level bedoeld, zonder het synth gedeelte.

Idd. En goed nieuws dat er een doorstart komt maar wat zou die total recall analoge patchbay dan moeten kosten?
 
voila, gisteren pcb's besteld voor de nieuwe 64x64 line.
verwacht de eerste apparaten te kunnen leveren eind januari.
en ook een stapel mini bordjes: 16x16.
daar was al redelijk interesse voor.
aangepast ontwerp: met eurorack voedingsconnector. eigen 5 v voeding on board
en plaats voor 2 sets connectoren. headers bovenop (kan ook onder) en db25 langs opzij.

we zijn ook zinnens een opzetbordje te maken met 2x16 minijacks en een frontje in eurorackformaat hiervoor.
dan is die 16x16 een volwaardige eurorackmodule.
16x16 brdjes zijn er waarschijnlijk vanaf begin januari
en alles om er een eurorackmodule van te maken ergens halfweg februari
tot meer nieuws
 
pcb's voor de 16x16 mini en voor de 64x64 line vandaag binnen.
zien er goed uit.
dit weekend de mini al eens assembleren. als alles meezit kan die vanaf begin januari uitgeleverd worden.
 
Er zijn 20 stuks nieuwe 16x16 eval borden beschikbaar uit voorraad. Ze worden allemaal getest uitgeleverd mbv een geautomatiseerd hardware test die ca 65.000 metingen per chip uitvoert. Wordt naar keuze met of zonder chip en/of voeding geleverd.

28161934_409650446141317_4979900760963690846_o.jpg


Voor de nieuwe 64x64 moeten we eerst nog een mooie doos maken. We zijn niet meer afhankelijk van financiering vanwege het versimpelde ontwerp.

27982620_409650126141349_982505341273035938_o.jpg


En we hebben competitie https://www.flocktechnologies.com/ wat ik persoonlijk goed vind, het concept van geautomatiseerd patchen moet mainstream worden en met meerdere fabrikanten is daar meer kans op.
 
^ ik heb je posts op gearslutz even doorgelezen ook. Tof dat jullie er mee verder gaan.

Heb je toevallig nog sockets over? heb nu een sampletje, maar ik wil misschien kijken of ik die aan een ESP32 kan hangen.
 
^ ik heb je posts op gearslutz even doorgelezen ook. Tof dat jullie er mee verder gaan.

Heb je toevallig nog sockets over? heb nu een sampletje, maar ik wil misschien kijken of ik die aan een ESP32 kan hangen.

Bedoel je echt alleen maar een plcc44 socket of een eval bord zoals we dat aanbieden zonder arduino? Je zou de ESP32 inderdaad prima moeten kunnen aansluiten op de arduino socket met proto kabels oid. Ja zonder arduino kan uiteraard ook als je dat bedoeld, het zal dan iets goedkoper zijn maar het kost al niet veel. Het zal om en nabij de 35 euro worden dan. We willen er in ieder geval niet op toe leggen nu, het eval bord wordt min of meer tegen kostprijs aangeboden om de interesse op te wekken.
 
Hehe ja alleen de plcc44 socket ;)

Maar dat kan ik prima uit china sourcen hoor, geen probleem (sws een breakout om op protoboard te zetten).

Formfactor van jullie boardje en met die connectors is niet echt waar ik mee wil spelen. Ik mis ook meer breakout van de arduino-pins eigenlijk.

Maar goed, paradigma-shift, right? ;)
 
Ik ben geïnteresseerd in een eval board. Ik heb twee sample chips thuis, dus die hoeft er niet bij.
Hoe zijn deze boards te bestellen?

Groeten,

Martin
 
En we hebben competitie https://www.flocktechnologies.com/ wat ik persoonlijk goed vind, het concept van geautomatiseerd patchen moet mainstream worden en met meerdere fabrikanten is daar meer kans op.

Hi Anatal, heb net jullie demo filmpje gekeken en was verbaasd dat je dus ook de levels kunt aanpassen. Als dat zo is vind ik patchbay een understatement. Omdat ik dan allee signaal routing en multiplying zou verwachten.

Is het control protocol ergens gedocumenteerd?
Gaat er ooit midi control komen?

Anyhow ik ben helemaal stoked voor een eval setje. Stuur je een pb.:mega:
 
Formfactor van jullie boardje en met die connectors is niet echt waar ik mee wil spelen. Ik mis ook meer breakout van de arduino-pins eigenlijk.

Maar goed, paradigma-shift, right? ;)

de ingangen en uitgangen van de matrix kunnen ook op headers toekomen.
dat is voorzien op het bordje. welke (m/f, onderop of langs boven) kan je zelf uitmaken, je moet ze er dan ook zelf opsolderen.
niet gebruikte poorten van de arduino zijn niet naar buiten gebracht. in onze soft is daarvoor geen rechtstreekse aansturing voorzien, bij grotere matrixen dienen die als chip select. bij de 16 zijn die vrij.
 
nog enkele specificaties van het mini evaluatiebordje.

voeding is eurorack compatibel + en- 12 v voedingskabeltje wordt meeeleverd.
de 5 volt die de chip nodig heeft wordt on board gemaakt met een 78L05.
heb je een eurorack voeding of een andere +-12v voeding: kan je meteen aan de slag.
volgende week komen de pcb'tjes voor een mini eurorack voeding binnen voor diegene die zelf geen voeding hebben. die maakt + en -12v vanaf een 15vdc adapter.
de geprogrameerde arduino zit op het bordje en is in de prijs begrepen.

de db25 connectoren zijn volgens de tascam norm aangesloten en zijn ook inbegrepen.
kabels van db25 naar 8 stereojack of 8 xlr zijn in de handel verkrijgbaar. je kan dan voor 8 keer stereo gaan of als je die uitsplitst 16x mono
of 8x balanced. in het geval van balanced is phantom voeding niet toegelaten op deze matrix. deze spanning is te hoog (48v) en kan de chip beschadigen.
Er is geen beveiliging hiertegen, maar dat maakt wel dat je ook dc kan schakelen.
de chip kan maximaal van +12v tot-12v schakelen (voedingsspanning).
hierdoor is ook gebruik in eurorack modular mogelijk.
schakel wel geen signalen van een synth met +-15v voeding. tenzij je protectie voorziet (clamping diodes) of er 100 pc zeker van bent dat je signaal niet boven de +-12v uitkomt.
de in en uitgangen komen ook op headers toe, maar die moet je er zelf opzetten.
je kan dan zelf kiezen welke, en op welke kant je die wil.
 
Hehe ja alleen de plcc44 socket ;)

Maar dat kan ik prima uit china sourcen hoor, geen probleem (sws een breakout om op protoboard te zetten).

Formfactor van jullie boardje en met die connectors is niet echt waar ik mee wil spelen. Ik mis ook meer breakout van de arduino-pins eigenlijk.

Maar goed, paradigma-shift, right? ;)

We kunnen de arduino als volgt aanleveren voor pin toegang

28234794_409939849445710_6214233815928644318_o.jpg
 
Maar ik wil helemaal geen arduino gebruiken ;)
(sws kom ik al om in de nano/micro's)

In mijn setup wil ik het waarschijnlijk als toevoeging op midinet/ipmidi over wifi->cv
Dat de ESP dan naar program-changes oid luistert om de patch om te zetten.

Maar ik zie al een breakout socket voor 1.40 inc shipping, denk dat ik daar mee ga beginnen.
En dan 32 minijack sockets in een euro paneltje proppen :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top