Zit hier iemand die een PCB kan ontwerpen?

Die link leidt me naar een lege pagina ???

Hoi - ja de site is momenteel offline.

Ik vind het vervelend om nog niks te kunnen delen .. hopelijk komt daar vroeg of laat verandering in.
 
Zelf zou ik wel een midi controller willen maken voor een mondharmonica.
Met dunne slangetjes. e.d.
Daar heb ik wel een 3D printer voor nodig denk ik.
Die heb ik niet.
Maar in Brugge-Belgiƫ waar ik in de buurt woon geven ze een volledige cursus daarin.
Lijkt me wel wat.
 
hoi. stuur even een pm, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. een van mijn dagelijkse bezigheden is het ontwerpen van electronica voor bedrijven en kan ontwerpen voor enkele stuks tot enkele duizenden.
 
Ben wel benieuwd naar die modulaire MIDI controller.

Ben zelf al een tijd bezig met met name Arduino gebaseerde midi controllers en wat synth (heel simpel) spul. Uit de hand gelopen hobby. Bedacht me opeens dat wellicht op synthforum nog veel meer 'gekkies' zijn zoals ik.. goh zelfs hele recente threads blijkbaar :)

Ik ontwerp de case zelf (3D print ze zelf, kan overigens ook wel als iemand eens keer iets nodig heeft), vaak gebruik ik ook kant en klare cases (boxes, van Hammond zijn top bv). Dan volledig verder zelf bouwen, frontplaat ontwerpen en maken, solderen, programmeren (vaak gewoon Arduino, soms met 'kant-en-klare' boards zoals die van Shantea Controls). Laatste is nu deze die bijna af is :)

1672691273339.png


Reden waarom eigenlijk reageerde is de opmerking over 'modulaire midi controller'; ik heb namelijk zelf een grote controller ontworpen en laten 3d Printen (heb zelf geen printer die dat formaat aan kan), maar tijdens het wachten bedacht ik me dat als ik die controller opknip ik zelf alles wel kan printen en het er nagenoeg hetzelfde uit komt te zien. Zitten genoeg haken en ogen aan. Merk wat dat 'modulair' eigenlijk gewoon betekent, kleine stukjes controller die je samen kan gebruiken, alsof je dus gewoon meerdere controllers gebruikt ,maar dan die hetzelfde eruit zien. Programmeer-wise is het handiger om bv diverse boards te gebruiken ipv 1 grote, op je laptop is dat geen probleem en de meeste hardware-daws kunnen het ook prima aan.

1672690787989.png
1672691054299.png


Meer foto's/impressies van wat ik aan het doen ben hier https://www.instagram.com/thetailorlive/ , wellicht ter inpiratie voor de diverse vragenstellers of de topic eigenaar.. Sorry voor het hijacken van je thread trouwens...

Dit is overigens de grote, waarvan de kleine andere delen zijn afgeleid, maar in principe kan je alles in dit 180x180 format doen, is mooi formaat en je zou via een houten case bv dit kunnen bundelen met elkaar en tot zo'n grote kunnen komen.

1672691188668.png
 
Back
Top