Enkele problemen

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Eind november vorig jaar heb ik alles van synthapparatuur afgekoppeld. In december zijn we naar onze nieuwe woning verhuisd. Alle apparatuur is daar op de zolder gezet, zonder dat er iets aangekoppeld werd. Sinds twee weekends ben ik bezig de zolder af te werken/om te bouwen naar een 'amateurstudio'.

Al die tijd (zo'n dikke 10 maanden) hebben de toestellen afgekoppeld gestaan, weliswaar onder een laken maar er kon toch nog wel wat stof aan.

Gisteren besloot ik om de SY99's al eens vlug even aan te koppelen op de M480 om zo toch al eens even te kunnen spelen. Toen merkte ik twee problemen op:

1/ één van de SY99 heeft problemen met z'n outputs. Een SY heeft er vier (2 paar stereo). Als ik out 1 rechts aankoppel, is dat OK, steek ik daarbij out 1 links erbij dan valt alle signaal weg. Out 2 rechts erbij en alle drie werken ze, en voeg ik out 2 links toe, dan werken out 1 R & L en out 2 rechts. :confused:

Is hier een output-IC doorgeslagen of zo? Weet iemand van de techneuten hier wat er mis zou kunnen zijn?

2/ De M480 mixer heeft een Phones uitgang. Deze is altijd al stereo geweest ... nu krijg ik alleen maar een monosignaal op de hoofdtelefoon (ondanks de linker- en rechterkanalen maximaal gepanned zijn).

Ook hier weer iemand een idee?

Of zijn beide probleemtoestellen klaar voor een groot nazicht?

Ik heb nog geen andere synths of materiaal aangekoppeld omdat nog niet alles in orde is ... ben eens benieuwd wat daar nog allemaal uit gaat voortkomen =)

Met dank bij voorbaat ;)

:doei:
 
Tja als je twee SY99's hebt waarvan de een het wel goed doet en de ander niet, dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat die ene een beetje kaput is..

Arv
 
Origineel geplaatst door Googol
Letterlijk van de vrachtwagen gevallen?

Toch niet ... alle spul is met zorg verhuisd :erm: Er is niets met de verhuiswagen meegegaan ... alles op de achterbank van de auto (vaak genoeg over en weer gereden).

Ze hebben alleen nogal lang 'stilgestaan' en niet volledig vrij van stof ;{

Maar of dat voldoende is om de outputs zo te doen freaken :confused: .

:doei:
 
Schoon maken, door blazen en weer opnieuw proberen.
Anders even nakijken.

Ben geen techneut...kan 't mis hebben:o: ;)
 
contactspray ??

Ik weet dat velen het gebruik daarvan als doodzonde beschouwen, maar het werkt wel !!
 
Je zou al die spullen even en paar uur aan kunnen zetten en dan de volgende dag weer ;)
 
ik ga er van uit dat de m480 een mixer is als dat zo is probeer alle ingangen ff uit met een signaal uit de cd speler of een ander instrument aansluiten

hoe doet de sy 99 het als je een koptelefoon gebuikt heb je dan signaal aan beide kanten of ook alleen maar aan een kant???

kijk dan eens na als de sy99 battarij nog vol is het kan zijn dat de battarij leeg is en dat sommige instellingen gewist zijn

kijk ook ff na als het bij alle patches is op de sy 99 of reset de sy99 eens (ps je bent wel al je gemaakte patches kwijt)

anders word het toch ff nakijken door een reperateur
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Je zou al die spullen even en paar uur aan kunnen zetten en dan de volgende dag weer ;)

:D Dat zal binnen een week of twee ook gebeuren, als alle timmerwerk afgelopen is. Op dit moment moeten nog houten schroten tegen de dakspanten geklopt worden, één werkblad tegen de muur gehangen worden. Daarna moet alle elektriciteitsvoorziening aangesloten worden, om dan uiteindelijk alles op te stellen, aan te sluiten ... en dan beginnen met de buren lastig te vallen 8) .

Doch zal het nog even duren. Als alles in orde is, zal ik wel eens wat fotootjes posten ;)

Als ik dit weekend tijd heb, zal ik de aansluitingen eens met een busje samengeperste lucht uitblazen en als dat niet helpt, met een beetje contactcleaner.

Bedankt voor de reakties :okdan:

:doei:
 
DOE NOU NIET>>>>>>>>>>>>>>

je moet zelf weten wat je er in spuit van mij part een bus met olie maar ik raad je het wel allemaal af
lucht kan geen kwaad maar de rest wel

als je die output schoon wil maken doe dat dan met een wattestaaf en alcohol 98%
is de potmeter stuk vervang hem dan gewoon of laat het doen
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik ga er van uit dat de m480 een mixer is als dat zo is probeer alle ingangen ff uit met een signaal uit de cd speler of een ander instrument aansluiten

hoe doet de sy 99 het als je een koptelefoon gebuikt heb je dan signaal aan beide kanten of ook alleen maar aan een kant???

kijk dan eens na als de sy99 battarij nog vol is het kan zijn dat de battarij leeg is en dat sommige instellingen gewist zijn

kijk ook ff na als het bij alle patches is op de sy 99 of reset de sy99 eens (ps je bent wel al je gemaakte patches kwijt)

anders word het toch ff nakijken door een reperateur

De M480 is inderdaad de mixer. Ik heb al enkele andere ingangen geprobeerd ... ook met bv de D20. Ik zie op de LED's van de ingangen wel degelijk op beide kanalen signalen binnenkomen, doch op hoofdtelefoon klinkt het mono (ter info: beide kanalen zijn voluit tegenovergesteld aan elkaar gepand, dus daar ligt het niet aan).

Ik ga vanavond eens kijken wat het op hoofdtelefoon zegt. De eerste SY klonk goed, maar ja .. die geeft ook op alle 4 de uitgangen signaal. De tweede heb ik niet meer met hoofdtelefoon geprobeerd ... da's dan voor vanavond.

Ik heb ook het testprogramma dat in de SY99 ingebouwd zit gerund (VOICE - bank D - 8) en daar de onderdelen van de uitgangen uitgetest. En daar heb je het probleem ook. Initialiseren heeft niets opgeleverd: enkel klanken op één kanaal, ook al zijn ze alle vier aangekoppeld =( :(
De batterijspanning is volgens de tests nog in orde.

DOE NOU NIET>>>>>>>>>>>>>>

je moet zelf weten wat je er in spuit van mij part een bus met olie maar ik raad je het wel allemaal af
lucht kan geen kwaad maar de rest wel

als je die output schoon wil maken doe dat dan met een wattestaaf en alcohol 98%
is de potmeter stuk vervang hem dan gewoon of laat het doen

De contactcleaner die ik hier heb liggen is op basis van een alcoholoplossing, niet van olie. Kan dat dan ook kwaad? Alcohol vervliegt toch, dacht ik zo. Nou ... als het kwaad kan, dan laat ik het wel hoor. Ik zal wel eens proberen om met zo'n wattenstaafjes te werken.

Bedankt voor de raadgevingen Matrixxx :okdan:

Ik hou je wel op de hoogte van de toestand ... alleen zal het wel duren tot na het weekend ;)

:doei:
 
Back
Top