Mixer opnemen in mijn set-up

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
194
Locatie
Arnhem
Na een niet te stoppen vorm van GAS zit ik nu in mijn mini homestudio met een basgitaar, een elektrische gitaar, een condensermicrofoon en 3 hardware synths (waarvan 2 met stereo output) die allemaal hard strijden om de 4 beschikbare ingangen op mijn Presonus Studio 68C audio interface. Ik dacht dus, ook omdat ik het omstekkeren niet heel fijn vind, dat het misschien handig was om er een mixer tussen te stoppen, zodat alle instrumenten ingeplugd kunnen blijven en dat ik het output signaal stereo naar mijn AI stuur. Nu had ik de Behringer RX1602 gezien die me vrij geschikt lijkt, alleen lijkt het me ook fijn om te kunnen spelen als mijn laptop niet aanstaat, dus buiten de AI om.
De RX1602 heeft 1 main out (2 uitgangen, voor links en rechts) en een monitor output. Hoe zou ik voor elkaar kunnen krijgen dat de AI en de mixer allebei aan mijn set Focal monitors gekoppeld kunnen worden? Moet ik de main out links en rechts splitsen? Of moet ik de monitor out gebruiken? Mijn Focals hebben een 6,3” Jack plug per monitor, en een ongebalanceerde RCA ingang. Of moet ik beter voor een andere (niet al te kostbare, zie eerder genoemde opmerking over GAS) oplossing gaan? En hoe zou die eruit zien dan?
Alvast dank voor jullie hulp aan deze noob 😬
 
ik denk dat een Behringer UMC1820 in één keer al je issues oplost
Werkt de UMC1820 ook als standalone apparaat? De Studio 68C is namelijk op zich een prima AI met 1 onhebbelijkheid, namelijk dat hij standalone alleen mono gemonitord kan worden, hetgeen hem onbruikbaar maakt als standalone apparaat met een stereo synth
 
Werkt de UMC1820 ook als standalone apparaat? De Studio 68C is namelijk op zich een prima AI met 1 onhebbelijkheid, namelijk dat hij standalone alleen mono gemonitord kan worden, hetgeen hem onbruikbaar maakt als standalone apparaat met een stereo synth
@JazzMann weet je dit toevallig?
 
@JazzMann weet je dit toevallig?
Hij heeft een knop/crossfader voor live monitoring. Als je hem links draait hoor je de live input en als je hem rechts draait hoor je enkel de DAW output. Voor de live monitoring kan je switchen tussen enkel track 1&2 of alle 8 tracks en kiezen tussen mono of stereo. Het nadeel is dat je bij 1-8 enkel mono of stereo kan kiezen over heel de lijn... dus niet 1,2,3,4 mono en 5-6 & 7-8 stereo...
 

Attachments

  • IMG_1740.JPG
    IMG_1740.JPG
    177,7 KB · Bekeken: 113
Laatst gewijzigd:
Hij heeft een knop/crossfader voor live monitoring. Als je hem links draait hoor je de live input en als je hem rechts draait hoor je enkel de DAW output. Voor de live monitoring kan je switchen tussen enkel track 1&2 of alle 8 tracks en kiezen tussen mono of stereo. Het nadeel is dat je bij 1-8 enkel mono of stereo kan kiezen over heel de lijn... dus niet 1,2,3,4 mono en 5-6 & 7-8 stereo...
Heb nu een maand de UMC1820, voldoet echt perfect! Nog bedankt voor de tip, nu op naar de 4e synth voor de nog beschikbare inputs 😉
 
Back
Top