Alesis MMT-8 probleempje

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Het probleem is als volgt:

Er is een masterkeyboard aangesloten aan de Alesis MMT8 en op de out van de MMT8 een paar anders synths (via een MIDI patchbay)

Nou kan ik alleen met het masterkeyboard de andere synths spelen als de MMT8 op record aan gaat en dus een bar gaat opnemen.

Is het niet mogelijk om tijdens het gewoon afspelen van de sequencer met het masterkeyboard de andere synths te bespelen? Dus om te kijken of iets werkt of een beetje te oefenen enzo, dit lukt dus niet....als ik op play druk spelen alle sequences prima maar ik kan niet met het masterkeyboard de andere synths eroverheen spelen. Het masterkeyboard komt alleen door naar de andere synths als de sequencer opneemt.

Dit moet toch kunnen??? Ik kan er verder niks over vinden of het een of andere instelling is...is de MMT8 kapot of hoort dit zo...zal toch niet dat zal wel extreem whack wezen.
 
Was dat niet iets met midi-echo instellingen? Voor zover ik weet is het zeker mogelijk en hoef je hooguit het kanaal te selecteren waarop je wil spelen
 
De MIDI echo staat aan, dat is het rare...zijn er dan nog instellingen bij MIDI ECHO zelf? behalve de knop aan/uit?
 
Ik heb hem nu even ingepakt staan, dus kan niet checken. Meestal als ik gedoe had dat midi data niet door kwam, dan kon ik het oplossen in het midi-filter menu.
 
Alleen als record of RECORD READY aanstaat?

When in RECORD or RECORD ready, and the track selected has been assigned to a specific MIDI channel (see MIDI CHANNEL below), then all MIDI information received will be transmitted out on the selected MIDI channel. This feature allows the user to hear a part playing on the desired synthesiser while it is being recorded. System exclusive information and polyphonic pressure are not echoed, and MIDI clocking information will be echoed only if the MIDI clock is being used for clocking the MMT-8.

Bronnnn
 
Laatst gewijzigd:
Maar dat is toch vaag? Hoe kan je dan checken of iets klinkt? Je wilt toch kunnen spelen op het masterkeyboard als de sequencer afspeelt om te oefenen en dingen uit te vinden....dat is toch raar als dat alleen kan als die opneemt?
 
Er schiet me nog iets te binnen; hebben je midisporen als midi-kanaal 'untitled' of 'automatic' (weet het exacte woord niet uit m'n hoofd). Als je dat woord dan vervangt met het corresponderende midi-kanaal van track, dan heeft dat (dacht ik) ook invloed op midi-echo gedrag
 
Dat vond ik ook! Een Cirklon bijvoorbeeld kan dat soort dingen wel... Record ready lijkt me de functie. Of jammen op een track die je steeds leeggooit, trail&error-wise? Maar omslachtig is het wel...
 
De kanalen waarop opgenomen wordt hebben een eigen MIDI kanaal, geselecteerd met de MIDI Channel knop. Maar als die andere op dat unchanged (was het volgens mij ;) ) staan heeft dat dan ook invloed?
 
Dat vond ik ook! Een Cirklon bijvoorbeeld kan dat soort dingen wel... Record ready lijkt me de functie. Of jammen op een track die je steeds leeggooit, trail&error-wise? Maar omslachtig is het wel...

Iedere sequencer kan dat toch, en de Alesis moet dat toch ook kunnen, hoe kan je er anders in hemelsnaam mee werken? :? :koffie:
 
De kanalen waarop opgenomen wordt hebben een eigen MIDI kanaal, geselecteerd met de MIDI Channel knop. Maar als die andere op dat unchanged (was het volgens mij ;) ) staan heeft dat dan ook invloed?

O ja, dat was het :D Ik dacht dat dat ook invloed heeft.
Maar ik weet zeker dat wat je wilt mogelijk is. Zou die midi patchbay niet de boosdoener zijn? (heb ik nooit gebruikt)
 
Hier gaat wat je beschrijft zonder problemen. (paar kanalen opnemen en dan op een ander kanaal beetje spelen, zonder te recorden, alvorens op te nemen).
Misschien toch een defect?
 
Laatst gewijzigd:
Ja misschien zijn wat van die knopjes gaar ofzo dat dat op een of andere manier dat beïnvloed
maar goed dat ding kan dus bij het grofvuil ;)
 
maar goed dat ding kan dus bij het grofvuil ;)

Hoe groot is de jouwe dan? Gemiddelde pedaalemmer is mi groot genoeg ;)
Anyways, heb hier ook niet goed mee kunnen werken. Ik had een zwarte.

Heb je factory defaults kunnen terugzetten?
 
Maar dat is toch vaag? Hoe kan je dan checken of iets klinkt? Je wilt toch kunnen spelen op het masterkeyboard als de sequencer afspeelt om te oefenen en dingen uit te vinden....dat is toch raar als dat alleen kan als die opneemt?

Heb hetzelfde vage probleem hier met zwarte versie.
Weet iemand hoe je individuele MIDI tracks kan bespelen met een masterkeyboard terwijl de sequencer speelt? Als ik de REC knop indruk tijdens het afspelen, neemt hij direct nieuwe noten op in de desbetreffende MIDI track. Is het mogelijk om tijdens het afspelen gewoon te switchen en te spelen vanaf het masterkeyboard tussen de MIDI tracks (met of zonder ingespeelde noten)?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top