Samen muziek maken (electronisch)

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Hey

Graag zou ik eens met iemand anders tracks maken...
Zo leren we wat van elkaar, dit via het internet en wie weet komt er wel meer van ;)

Ik wil vooral electronische muziek maken.
Genres: House, techno, electro,... en alle varianten

Ik gebruik als DAW Ableton (makkelijkste is om hetzelfde te gebruiken)

Wie zou dit zien zitten?
En hoe zou je dit dan willen doen?

Ik zelf heb hier ook geen ervaring mee!

Hier linkje naar mijn soundcloud:
https://soundcloud.com/djbonka

Stuur een berichtje indien interesse!

:mega:
Xypes
 
heb je SC nog niet gecheckt, maar cool! ik ben zelf niet muziekaal geschoold. Zoek zelf veel zelf uit. Uit ervaring werkt samen in de studio ook goed.

Zelf overweeg ik multi-track recordings aan te bieden met de gebruikte bpm zodat er instrumenten toegevoegd kunnen worden en gearrangeerd en gemixt kan worden door mensen die dat leuk vinden.

verder zouden we ook afzonderlijk om en om een instrument kunnen toevoegen of aanpassen.

ik maak geen muziek met Ableton maar gebruik het voor recording / arrangeren, alleen hardware hier in de studio.

hoe zou het voor jou werken? ben je in de gelegenheid bijv. 45 minuten te reizen? welke regio woon je?
 
Hey man

Ik werk nog elektronisch maar krijg binnekort wel meer hardware binnen.
Een moog sub phatty en roland sh201 ;)

Als ik deze heb ga ik nog een tr8 bijhalen. Ook meer en meer hardware dus.

Reizen zie ik zeker zitten, zo heb ik bv op woensdag vrij en zou ik dinsdag/donderdag ook nog vrij kunnen
nemen om af te spreken, hardware ken ik nog niet zo goed maar ben wel geschoold en zou het (snel) kunnen leren!

Ik ben afkomstig uit Achel. Dichtbij Eindhoven of Weert als we naar Nederland gaan en naar Antwerpen & Hasselt als we naar België gaan.

Maar Inderdaad we zouden het kunnen doen zoals jij zegt ;)
En dan telkens instrumenten (geluiden) etc. toevoegen!

Zie je het zitten anders pm me even?

Gr
Yannick
 
Overijssel hier, das niet zo handig. Eerst eens proberen via internet een en ander af te stemmen en bij elkaar te zetten? Heb je SC-link in je start-bericht geluisterd, gaaf, spreekt me aan!

Post eens een aantal tracks (yt-links) die qua sfeer overeen komen met wat we zouden gaan maken, niet eigen tracks, liefst bekende producers, iconen.
Welke snelheid vind jij prettig?

Mijn beïnvloeders zijn onder andere The Orb, The KLF en Electric Light Orchestra uit de U.K. Anthony Rother (Biomechanik) uit Duitsland. Verder de Chicago-house van eind jaren tachtig.

Kom maar op! :)
 
Wow ik denk dat we zeker overeenkomen, ook vind ik het label Ellum van Maceo Plex heel vet.
Als we dan de rustigere kant op gaan, is het Solomun bv die ik heel erg tof vind.
Ook het label van Noir is zeker een mooie.

Ik vind dit bv één van de beste schijven van 2015:
https://www.youtube.com/watch?v=MsktX6pS0K4

Check deze lijst ook maar eens ;)
https://www.youtube.com/watch?v=gwX8SggTeko&index=20&list=PL79A7B5E0C2B3BFE7

Verder zou ik wel echt in die richting willen maken.
Chicago house ook groot voorstander van btw ;)

Ik ga zaterdag 23 januari naar Anthony Rother kijken ook nog. HELD!

Je laat maar iets weten!
 
Welke snelheid? Hoeveel bpm?
 
Ok ik vind zelf 98 een fijn tempo, gaan we er tussenin zitten, 108?

Zal komende week iets opzetten.. Check?
 
Hier de eerste ingrediënten voor een gezamenlijke track. Ik heb gekozen voor een vrije download voor iedereen. Ik ben hobbyist en heb geen muziekeducatie what so ever genoten.

Wat er in de download zit is een Ableton Live 9 project. Er is een 808_kick, 808_hats, 808_clap, 909_kick, MC202, MC202_reverb en een Prodigy track. Er is nog niet geknipt, er is nog geen opbouw gemaakt, er zijn nog geen effecten op de tracks gegooid. Het hele verhaal is 98bpm.

Wat er naar mijn idee gedaan moet worden is:
1. Één of twee melodie-lijnen toevoegen.
2. Een spannende opbouw met de eerste 8 of 16 bars alleen 202, 808_clap en 808_hats, maar mag ook helemaal anders.
3. Er moet mijns inziens, bijvoorbeeld op de Prodigy, een low pass, de eerste 8 of 12 bars, langzaam de frequentie omhoog ge-automate, oid.

Maak van alle toevoegingen een audiorack (44.1kHz, 16bit) zodat we geen probleem hebben met VST's e.d.

Mocht iets niet naar jouw smaak zijn, passen we het aan.

Hier mijn eerste bijdrage...
Ben benieuwd, veel plezier, laat je ook nog wat werk voor mij over?? ;)

Jeroen
 
Kun je er iets mee?? Of is mijn tijdelijke contract stilzwijgend ontbonden...?
 
Back
Top