Ik kom niet toe aan muziek maken.

zodiak303

Nieuwkomer
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
4
Locatie
Eindhoven
Even mezelf voorstellen:
Ik ben veel bezig met Acid, Electro, Techno en Ambient muziek. Liefst op vinyl. Daarnaast druk bezig met het runnen van een vinyl label in deze muziekstijlen.

Ik heb wat apperatuur en software aangeschaft maar kom helaas niet toe aan muziek maken. Ik vindt er de rust niet voor om alles uit te zoeken tijdens mijn andere werkzaamheden.
Ik zal dan ook wat te koop zetten wat ik niet gebruik. Ik vraag me dan ook af wat ik voor onderstaande kan vragen?
  • Ableton Suit 10 en Push 2. Bijna ongebruikt. Ik denk dat ik deze het best in combinatie kan verkopen.
  • Ook mijn Korg Minilogue Polished Grey Limited Edition (nog nieuw in doos) en dus nooit gebruikt.
Ik heb nog wel een Novation Bass Station en Rolald TB-03. Eigenlijk wil ik naar een kleine hardware achtige opstelling toe om wat te jammen. Maar voorals nog zonder software denk ik om er wat losser in te komen.
Wellicht heeft iemand nog wat suggesties?

Groeten,
Marc


 
Koop ipv ableton een tr8. Wat midi kabels. Een mixertje en jammen maar.
 
Ableton Suit 10 en Push 2. Bijna ongebruikt. Ik denk dat ik deze het best in combinatie kan verkopen.
Dat is precies waar ik naar op zoek ben voor mijn te starten live-act. Een push en een oudere versie van Ableton Live. Als je er echt vanaf wilt mag je me altijd een DM sturen šŸ‘

En oh ja, welkom bij de club šŸ˜€
 
Twee of drie apparaten die allemaal een eigen sequencer hebben die je, terwijl ze loopen, kunt inspelen. Voor drums een TR8 of een drumbrute impact of een tt78 bijvoorbeeld, voor bas en de rest een paar volcaā€™s, een tb3 of misschien wel je monologue. Midikabels + een miditru blok zodat je alles de klok van je drums kunt doorgeven.
Of je koopt een elektronbakje zoals de samples of de cycles voor een alles in 1 oplossing.
 
Hey Welkom :). Gezien je naam zal het aan jam vrienden niet te kort zijn in Eindje. Mocht je niet om het geld verlegen zitten zou ik ableton en de push lekker houden. Zeker als je jezelf ertoe kan zetten om het alleen als sequencer te gebruiken (tip: scherm uit) is het toch wel fijn. En anders later om tracks af te kunnen gaan maken. Of ff links laten liggen en met je synths langs geluidsdrugs:)
 
Ik snap niet waarom er zo negatief over een DAW word gedaan.
Wat kun je nou met drie apparaten die loopen Dan krijg je toch vrij saaie muziek?
En met een daw kun je ook zo aan meerdere sets tegelijk werken.
Dus ik zou zeggen focus op het maken van patterns, waarbij je dan wel of niet de hardware gebruikt.
Tot je een pattern maakt die lekker loopt dan werk je die uit als track.
 
Een daw is leren en leren en muisgeklik enz. Bloody boring.
ik begrijp die drempel totaal. Enkel muziektheorie drempel is nog hoger. mijn mening.
 
Ik snap niet waarom er zo negatief over een DAW word gedaan.
Wat kun je nou met drie apparaten die loopen Dan krijg je toch vrij saaie muziek?
Ik begreep van hem dat hij wilde jammen. Jammen op drie apparaten is helemaal niet saai, tenzij je alle bands van de wereld ook saai vindt.
Een goede vriend maakt al zā€™n muziek op de pc. Deed ik vroeger ook. Ik maakte nummers toen ook tot in de puntjes af. Maar ik kan dat al jaren geen minuut verdragen. Ik griezel bij het idee dat ik een muis moet beroeren voor het maken van muziek. Maar ieder zā€™n meug.
 
Die Minilogue zou ik nog niet te koop zetten als ik jou was! Zeker als je doel is om te jammen en het gevoel (terug) te krijgen dat je creatief muziek aan het maken bent ipv met een muis in te programmeren, dan zijn de Minilogue's draaiknoppen en ingebouwde sequencer een fantastische katalysator om de creativiteit omhoog te stuwen (ik heb het kleinere zusje Monologue maar die is volgens mij qua UX en workflow nagenoeg identiek)

Achtergrond: sinds we sinds vorig jaar allemaal thuiswerken heb ik ook meer tijd gevonden om mijn synth hobby wat meer op te pakken, maar ik merkte dat de creativiteit en de daar uit voortvloeiende lol toch wat achterbleef. Omdat ik op m'n thuiswerkplek ook wat afleiding wilde hebben (mijn synths stonden toen nog 2 verdiepingen hoger dan mn werkplek) heb ik een Monologue gekocht; lekker klein, draaiknoppen, en net naast mn laptop zou ik dan tijdens het werk even m'n hoofd kunnen leeg maken door 5 minuutjes te pielen met de hoofdtelefoon op, en dan weer door.

Oh boy...

Het bleek dat het tactiele van de draaiknoppen, de WYSIWYG van de interface, maar met name de ingebouwde sequencer een schot in de roos waren en die 5 minuutjes ontspanning liepen al gauw uit tot een kwartier of langer. Sindsdien ben ik alleen nog maar op zoek naar -- relatief goedkope -- gear met ingebouwde sequencers, en via MIDI sync en CV/Gate triggers stuur ik de hele boel aan.

Het einde van het liedje (!) is dat ik alles van de zolder naar mijn werkplek beneden heb verhuisd. Werken Ć©n jammen is nog nooit zo leuk geweest!
 
Ik heb nog wel een Novation Bass Station en Rolald TB-03. Eigenlijk wil ik naar een kleine hardware achtige opstelling toe om wat te jammen. Maar voorals nog zonder software denk ik om er wat losser in te komen.
Wellicht heeft iemand nog wat suggesties?
Welkom!

Je kan bijv een Behringer RD-6 of een RD-9 erbij nemen, dat past wel voor een beetje acid en techno en misschien een leuk effect pedaaltje voor als je een ambiƫnt jam wilt doen bijv een TC Electronic tape echo of als het wat duurder mag zijn een Hologram Electronics Microcosm, oa een multidelay, reverb, granulaire bewerking en er zit gelijk een looper ook in en je kan je loops ook opslaan.

 
Hell yes de MonoTribe was al een feest en de Minilogue is meer een MaxiTribe in mijn optiek. Van die heerlijke flik-flak schakelaars waarmee je drastisch live het geluid aan kunt passen, een berg knoppen en dat bovenop een bedrieglijk simpele architectuur. Sequencer, eigen geluid, veel sweetspots. Een winnaar!
 
Van harte welkom!

ff terzijde, de Hologram Microcosm, heeft zelfde logo als ASM Hydrasynth, alleen ander kleurtje. Vind niet direct een link tussen hen. Iemand?
 
Back
Top