Roland UM ONE MK2 krijg geen midi in......

ElektronB100

NOODLES
Lid sinds
4 juni 2010
Berichten
297
Locatie
Zevenaar
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik heb hier een Juno 106 en een Roland UM ONE MK 2 midi interface

ik wil graag een midi loop in de ableton sequenser in spelen en die vervolgens naar een audio kanaal sturen om te recorden als audio terwijl ik audio record wil ik tweeken aan de ENV filters LFO etc

(Dus gewoon wat ik ook doe met mijn moderne synth's zoals een Moog waar enkel nog een usb voor nodig is)

Ik heb maar 2 handen dus strak spelen en aan de fadertjes schuifen lukt niet, al helemaal niet als ik een melodie lijntje maak ;)

Als ik op de Piano modus in ableton druk met de muis gaat het lampje op de Roland UM ONE MK 2 midi OUT branden.

maar helaas record hij nog geen midi notes (wat mijn goedkopere kabel van het merk Tie wel doet)

Dat terzijde, ik krijg het niet voor elkaar om als ik een midi loop heb spelen in ableton om dan geluid terug te krijgen uit de JUNO 106, het lampje midi IN heb ik nog niet zien branden op de Roland UM ONE MK 2 midi interface...


Hoe krijg ik het voor elkaar om in ableton een midi clip de JUNO 106 te laten trigerren zodat ik een korte melodie eindeloos kan recorden en tweeken


help me out, ik zit al 9 uur in de midi instellingen van mijn mac te klooien:stupid:stupid:stupid
 
ik heb uitgevonden dat er op de Juno een knop zit genaamd "MIDI" door deze knop in te drukken en een getal naar keuze te kiezen van 1 tm 8 weet je vervolgens pcies welk kanaak je moet gebruiken in je MIDI configuratie op je MAC, maar helaas nog steeds geen singaal terug uit de JUNO
 
x81snbfpoduiwAAAABJRU5ErkJggg==
 
pwp2ymz4i5r.23.47.png


prz5shrsbhk.23.11.png


lybhsjnl111.22.53.png



Nu met de goedkopere MIDI interface van het merk Tie, ik ben 1 stap verder ik kan midi noten recorden maar de juno geeft geen signaal terug.. zie pics
 
Stof? of een slechte soldering van de midi-jack? anders komt ie terug
 
Back
Top