P3 midi analogue sequencer

Origineel geplaatst door oozi
ook maar ff hier neerzetten... voor de geïnteresseerden: d'r staat een redelijk uitgebreide review van de P3 in de Sound on Sound van deze maand. Lekker leesvoer.

Yep, heb ik gelezen en inmiddels ben ik ook wel geïnteresseerd geraakt in deze bak…..eerst nog maar even wat twijfelen en kijken of en wanneer (en hoeveel) ik geld terugkrijg van de fijne belastingvrienden :) Verzendkosten zijn inmiddels opgelopen tot 50 pond en ergens vind ik dat wel wat fors voor zo’n kleine bak. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Direct bij de bouwer bestellen is in ieder geval (weinig verrassend) goedkoper dan via Schneiders Buro in Duitsland.

Wat ik me afvraag is hoe snel je de P3 in huis kan hebben na betaling. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om weer heel lang op iets te moeten wachten.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Yep, heb ik gelezen en inmiddels ben ik ook wel geïnteresseerd geraakt in deze bak…..eerst nog maar even wat twijfelen en kijken of en wanneer (en hoeveel) ik geld terugkrijg van de fijne belastingvrienden :) Verzendkosten zijn inmiddels opgelopen tot 50 pond en ergens vind ik dat wel wat fors voor zo’n kleine bak. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Direct bij de bouwer bestellen is in ieder geval (weinig verrassend) goedkoper dan via Schneiders Buro in Duitsland.

Wat ik me afvraag is hoe snel je de P3 in huis kan hebben na betaling. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om weer heel lang op iets te moeten wachten.

Ik had hem binnen 2weken nadat ik de electronische betaling had gedaan...
en 50 pond is idd duur :smeris:
 
Nog een picture :)

 
Origineel geplaatst door Stentec
is er al iets bekend over de opvolger van de p3?

Dat gaat nog wel even duren. Colin is op 't moment volop bezig met de nieuwe v4-versie van 't OS, dat behoorlijk afwijkt van 't bestaande v3. Grootste verschil: geen playlists meer in de vorm zoals 't was, maar iets vergelijkbaars is nu in pattern-edit mogelijk. Door die verandering is 't gebruik van de pattern-memory wel extreem toegenomen, dus heeft Colin een dochterboardje ontworpen om 't geheugen met 'n factor 100 te vermenigvuldigen, en hij is nu aan 't uitzoeken wat 't gaat kosten om deze in productie te nemen voor bestaande P3-gebruikers.
Dus de opvolger van de P3 is voorlopig alleen 'n vernieuwd OS...
 
jammer.

ik dacht iets gelezen te hebben over een p4 die goedkoper in productie zou zijn en dus als vervanger van de te dure p3 op de markt zou komen.
 
Tsja... uiteindelijk is het goedkoper om iets door te ontwikkelen dan een compleet nieuw ontwerp...
Daarnaast is het voor de huidige p3 gebruikers wel goed nieuws lijkt me...
 
P3 bevalt prima, ik bestel ook het extra geheugen.
maar ik wil er toch nog een maq 16/3 bij.
 
voor nog meer mogelijkheden, bv start / stop van de maq laten doen door de p3.
en het feit dat de p3 slechts 8 midikanalen heeft en ik er 14 nodig heb.
en....het speelgoedgehalte natuurlijk.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Yep, heb ik gelezen en inmiddels ben ik ook wel geïnteresseerd geraakt in deze bak…..eerst nog maar even wat twijfelen en kijken of en wanneer (en hoeveel) ik geld terugkrijg van de fijne belastingvrienden :) Verzendkosten zijn inmiddels opgelopen tot 50 pond en ergens vind ik dat wel wat fors voor zo’n kleine bak. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Direct bij de bouwer bestellen is in ieder geval (weinig verrassend) goedkoper dan via Schneiders Buro in Duitsland.

Wat ik me afvraag is hoe snel je de P3 in huis kan hebben na betaling. Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om weer heel lang op iets te moeten wachten.

Inmiddels heb ik de P3 alweer een jaar in huis en heb er nooit spijt van gehad. Echt een inspiratiemachine :okdan:

Sowieso helemaal op hardware overgegaan qua sequencing. Aan de P3 hangen verder nog een MPC2000XL, een EMU XL-7, een Korg ER-1 en een TR-909. Hiermee kan ik alles wel doen wat ik wil; ik heb eindelijk niets meer nodig :engel:
 
ik was dus ook serieus van plan om er een tweede p3 bij te kopen.
maar ja tweedehands zijn ze nu een keer zo deur en de nieuwe zeit sequencer kost 2000 euro
http://www.infectionmusic.co.uk/
desktoplegends.jpg
 
ziet er errug indrukwekkend uit moet ik zeggen...
 
Back
Top