Dreamlands

DigitalArt

Stamgast
Lid sinds
18 juli 2015
Berichten
389
Locatie
landgraaf
Beetje druk gehad afgelopen tijd en daardoor even niets kunnen doen aan mijn muziekhobby. Hier dan toch weer een trackje dat ik aan jullie wel luisterende oren kan aanbieden (die ongetwijfeld beter zijn dan de mijne).
Hoop dat je het een beetje aanspreekt :)

 
Last edited by a moderator:
Erg goed hoor :halleluja
mijn favoriet tot nu toe van jou :okdan:
Mooie opbouw
De 'guitar'lead rond 4- 5 minuten is 8)
Het enige dat nog wat sterker zou kunnen zijn bas en drums
En van mij mag het rond 7 minuten wel ophouden
 
Gitaar solo is straf.De rest zijn er een paar geluiden die me niet aanspreken maar persoonlijk.Hoor elementen die me aan Klaus Schulze deed denken(rond de 8 minuten )en hij is één van m'n favorieten.JM Jarre zegt het ook,met geluiden moet je kunnen kleuren en dat is waar,net zoals bij een tekening,één kleur kan alles dwarsbomen,met of zonder bedoeling,maar sterk nummer hoor.
 
Dank voor je commentaar Gentle,
Ik heb er inderdaad aan gedacht om na 5 minuten te stoppen alleen gingen helaas mijn vingers verder en als volgzaam mens geef je daar dan maar aan toe he. Het oorspronkelijke stuk duurde ongeveer 15 minuten en dat vond ik zelf ook wel wat lang. Ergo toen maar even op 60 graden gewassen en wat ingekort. Vond het ook te zonde om weer weg te gooien.

Ik ben overigens meestal niet zo van de bas en drums, maar dat zal wel persoonlijke smaak zijn. Voor mij is het niet altijd belangrijk en zet ik het alleen in daar waar het perse nodig is. De pure beuk tracks gun ik graag aan anderen
 
Fijn dat je het kunt waarderen sinew.
Een andere hobby van me is schilderen en ik heb inderdaad flink wat verschillende kleurpotloden gebruik. Helaas houd ik daarbij ook soms van eigenwijze dissonaties :)

Hou zelf ook van Schulze maar dan vooral van z'n oude nummers (periode rond 1975-1980). Meesterlijk
 
Dank voor je waardering stupide... iedereen heeft zijn verzadigingsgrens....
Toen ik er aan bezig was vond ik steeds het tweede deel het meest interessant. Zo zie je maar dat dat kan verkeren. :D
 
Hoi Gloomer
Dank voor je commentaar. Leuk dat je zo enthousiast bent
Ben verder maar spare-time-hobby-muziekantje hoor.
 
Lekker trip dit. Ik hoor af en toe wel wat timing issues. Kan dat kloppen? Is de boel gequantized?

Die strijkers zijn prachtig. Waar komen die uit?

Slot kun je misschien nog iets aansprrekender maken door nog eens helemaal los te gaan en er met een BANG! uit te gaan.
 
Dank voor je commentaar doctor.
De strijkers komen uit de Yamaha Motif 6 dat ik als masterkeyboard gebruik.

Ik was in de oorspronkelijke versie van 15 minuten behoorlijk aan het losgaan :) maar bedacht toen dat het wel wat lang ging duren en er 4 minuten weer vanaf gesnoept en er een beetje weird slot aan toe gevoegd. Zal eens kijken of ik dat nog explosiever kan maken.

Kwantificeren doe ik eigenlijk bijna nooit. Ik klop meestal alles live in voor het live-effect (hou niet zo van machinemuziek). Kan hier en daar wat kleine timing issue's veroorzaken, maar zolang het niet echt storend is laat ik het er meestal graag in zitten.
 
Back
Top