jandojando - bunkerpad

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.039
Locatie
IJmuiden
Hola,

Druk geweest de afgelopen tijd met nieuwe verantwoordelijkheden op het werk, maar tussendoor toch nog wat tijd weten te vinden om een nieuwe track te maken. Bij de vorige tracks kwam de inspiratie van een virtueel eiland, maar ik vond de sound toch wat te gepolijst. Dit keer houden we het dichter bij huis, want nu komt de inspiratie uit de kennemerduinen. En dit gaat al meer richting de sound die ik zo'n beetje zoek. Best wel blij mee! Wat denken jullie?

 
Tof dat jullie het weten te waarderen!

Sommige noten passen niet, ja zou kunnen, ik heb geprobeerd dorian in F aan te houden maar heb dan de neiging om toch ook de B te gebruiken. Goede oren heb je :D Verder ondertussen nog bezig aan een cursus harmonie in jazz, wellicht gaat het de volgende keer beter ;)

Er zit best veel in, TAL drum sampler met samples from mars, bass met phaseplant en minimal rift, pads met arturia pigments, cursus vereor van noise engeneering voor de geimproviseerde melodietjes, wat gecrushte hoge tonen uit de moog sub37, bongo ingespeeld met niet niet de beste mic en laptop noise :D Verder wat verknipte percussie samples en een zooitje fx's!
 
Laatst gewijzigd:
Goede track. Wel wat kleine verbeterpunten voor mi: Mix klinkt een beetje noisy op een (nog) niet goede manier. Die lead die vanaf 0:30 binnenkomt en vaker terug komt mist voor mij iets. Misschien een Chorus of andere modulation effect.
Verder heel fijn hoe er telkens wisselingen inzitten in de compositie.
 
Thanks voor de feedback! Wellicht dat ik er nog wat aan ga sleutelen. Op het mix vlak heb ik nog een hoop te leren. Beetje noisy was wel het uitgangspunt dus heb niet alles weg proberen te poetsen. Maar sommige noise is misschien meer welkom dan andere noise.
 
Leuk geslaagd nummer.
Eind disco- tijd 88' 89'

de bass heeft iets weg van Durran durran.

50 i.png
 
Sommige nootjes gaan me wel wat ver maar in totaal vind ik het sfeertje wel goed hoor!
Het kan nog wel wat meer arbeid aan de beat gebruiken qua variatie.
 
Die afwijkende noten kunnen wat mij betreft prima als tussenstap naar een andere noot die wel 'netjes' in de harmonie past. Alleen laat je na die nootjes nu een korte pauze vallen en dan voelt het wat onlogischer in eerste instantie.

Meer variatie in de beats is wel een goed idee. Wat meer afwisseling over het hele nummer overigens ook niet. Na ruim vier minuten dacht ik: 'Eindelijk een breakje', maar dat was het einde al.
 
Thanks voor het luisteren en de feedback! Kan me er wel goed in vinden, misschien moeten de handjes toch nog even uit de mouwen :okdan:
 
Grappig, ik herken de bunker op het plaatje meteen; de commandobunker is dast toch? Vorig jaar nog bovenop geklommen met mijn zoon.

De track vind ik wel leuk. Als de kick even weg is gaat het volume van de percussie omhoog, dat vind ik niet helemaal geslaagd. Haal je die samen door een compressor met lange release ofzo? Ik zou de kick los behandelen van de rest als het even kan.
 
Ja dat klopt, je kunt er inderdaad op de bunkers klimmen met een beetje goede wil. Blijft fascinerend wel, die WOII bunkers langs de kust.

Iedere derde kick is gemengd met een hogere kick die wat beatbox achtig klinkt door een distortion, maar dat hoor je pas goed in de korte breaks. Of misschien bedoel je dat niet.

Op de master zit een The Glue compressor met een release van 0.4s. En true dynamics plus true Iron van kazrog. En een fabfilter eq en nog een limiter. Op het gebied van compressors en wat allemaal wel of niet op de master bus te zetten ben ik nog veel aan het uitzoeken en experimenteren...dus moet daar nog wat oren voor ontwikkelen. Dus het is nu een beetje van dit en een beetje van dat totdat het in mijn oren wel aardig klinkt.
 
Heel tof sfeertje, beetje stoffig maar op een goede manier! Zoals eerder gezegd zou wat meer variatie niet misstaan. Dan bedoel ik niet nog meer laagjes, maar dat je af en toe stukjes rust hebt zonder beat, of met maar enkele elementen van de beat, zoiets. Ik vond de dissonante noten eigenlijk wel vet!
 
Ja, beetje stoffig klinkt het wel, past opzich wel bij de duinen denk ik dan. Wat meer rust heb ik vaker gehoord, dank!

De vraag loslaten en doorgaan of een track verbeteren blijft me bezighouden :D
 
Back
Top