Lost Warrior - Trianon

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Nieuwe track, en de eerste die helemaal af is dit jaar. Best wel druk gehad met werk en verhuizen naar een nieuw land. Maar langzaam krijg ik weer wat meer tijd. In Januari had ik 18 melodieën gemaakt, om daar vervolgens tracks van te bouwen.

Laat maar weten wat je er van vindt, en deel gerust als je ideeën hebt om de track beter te maken.

https://soundcloud.com/audio-scum%2Flost-warrior-trianon

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Jammer dat die warme temperaturen van afgelopen weekend gemilderd zijn want bij deze track beeld ik me zo in een long chair met een long drink en dan lekker long genieten van de beat :okdan:.

NorthernLightX

Prutser
Begint prima met die vocal blur, lekker sfeertje.
Op 0:45 mis ik iets, een pad ofzo, met meer lage tonen, iets dreigends.
Als hij valt op maat 33 mist er ook wat voor meer sfeer. Ik vermoed dat eerder beginnen met dat stabje wat er op 1:10 bijkomt het al oplost
De baslijn mag wat meer laag hebben, is nu erg mid-laag georienteerd.
Tussen 1:52 en 2:20 is de track nog vol aan het sidechain ducken terwijl er geen kick is. Ik hou daar persoonlijk totaal niet van. Af en toe een extra nootje op de eerste tel in de baslijn zou leuk zijn verwacht ik.
Mooi sound design van de pluck in de break!
Hij mag op 3:00 van mij wat harder vallen. Het arp geluid is ook bijna gelijk aan de pluck. Ik zou die arp iets extremer maken, beetje extra distrotion of OTT erop ofzo. Of een layer erop
Voordat hij valt op 3:58 had hij van mij wel wat meer op mogen naaien. Meer highpass filter, meer variatie in de snare roll, misschien iets als een flanger erbij.
Die drum fill die je als transitie gebruikt mag misschien wel iets harder in de mix, overal in de track.

Ik vind het een geslaagde track, maar het is er niet een waarvoor ik tijdens een feest naar mijn telefoon grijp om te Shazammen.

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Begint prima met die vocal blur, lekker sfeertje.
Op 0:45 mis ik iets, een pad ofzo, met meer lage tonen, iets dreigends.
Als hij valt op maat 33 mist er ook wat voor meer sfeer. Ik vermoed dat eerder beginnen met dat stabje wat er op 1:10 bijkomt het al oplost
De baslijn mag wat meer laag hebben, is nu erg mid-laag georienteerd.
Tussen 1:52 en 2:20 is de track nog vol aan het sidechain ducken terwijl er geen kick is. Ik hou daar persoonlijk totaal niet van. Af en toe een extra nootje op de eerste tel in de baslijn zou leuk zijn verwacht ik.
Mooi sound design van de pluck in de break!
Hij mag op 3:00 van mij wat harder vallen. Het arp geluid is ook bijna gelijk aan de pluck. Ik zou die arp iets extremer maken, beetje extra distrotion of OTT erop ofzo. Of een layer erop
Voordat hij valt op 3:58 had hij van mij wel wat meer op mogen naaien. Meer highpass filter, meer variatie in de snare roll, misschien iets als een flanger erbij.
Die drum fill die je als transitie gebruikt mag misschien wel iets harder in de mix, overal in de track.

Ik vind het een geslaagde track, maar het is er niet een waarvoor ik tijdens een feest naar mijn telefoon grijp om te Shazammen.

Top, dat is mooie feedback waar ik wat mee kan! Dankjewel voor het uitgebreide antwoord :okdan: