Focus Pocus

R. Koppes

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2006
Berichten
699
Locatie
De Rijp
Zomaar en trackie onlangs gemaakt.
Beetje live gitaar, jupiter-50 sounds en ableton met beats.

 
Last edited by a moderator:
Die gitaar in het begin klinkt wat rommelig qua sound. Alsof er in allerlei lagere frequenties van alles gebeurt dat niet van belang is. Als de drums gaandeweg het nummer voor wat meer aankleding zorgen, klinkt het verder niet verkeerd. Iets van een pad of wat strijkers in het middendeel zouden ook wel leuk zijn.

Ook qua mix valt er nog wel wat uit te halen denk ik. De geluiden wat meer over het stereobeeld spreiden bijvoorbeeld.
 
Echt goede groove / vibe :okdan:
begin de bass pas op 25 seconden
en snij wat laag uit de gitaar, eventueel wat minder compressie op de gitaar
als nummer mag er trouwens wel nog wat meer verhaal in.
 
Zet altijd even een url onder de Soundcloud tag; iOS devices laten de SC elementen niet ken op SF.

Bij het luisteren veert m'n vrouw naast me op de bank op en zegt: dit klinkt nog best aardig, beter dan dat geploink waar je anders altijd naar luisterd.
 
Kuch

Kuch

Ik had eigenlijk een soort ruige Jan Akkerman-achtige gitaarpartij verwacht. En dan een soort Thijs van Leer-achtig jejodel. Maar dit klinkt daarentegen lekker relaxed.

Je hebt je avatar goed gekozen want ik zou jou meteen met een knevel vastbinden en boven in een boom proppen! Van FOcus blijf je af:peukie:
 
Ha fijne berichten, dank daarvoor.
en mee eens... mix was nog echt niet goed.. en in de opbouw valt zeker nog wat te doen.
De grap is altijd dat we binnen een avond de jam proberen vast te leggen en dat is het dan...
Misschien maar eens afmaken ipv weer steeds nieuwe muziek creeren..*D
 
Je hebt je avatar goed gekozen want ik zou jou meteen met een knevel vastbinden en boven in een boom proppen! Van FOcus blijf je af:peukie:

Maar... ik heb zojuist een mooie welkomstlied gecomponeerd! En aan jouw avatar te zien zou jij een 'Crazy Diamond' toch niet in een boom hangen? :)

Overigens ben een fan van Focus. De plaat staat hier gewoon in de kast.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top