Midi controller aan de praat krijgen.

psycho

Nieuwkomer
Lid sinds
19 december 2014
Berichten
3
Hoi,
Jaren geleden liep mijn toenmalige vriendin tijdens het stofzuigen tegen de kabel van mijn midi controller. Op de kabel stond teveel spanning waardoor het complete usb to midi aansluitpunt afgebroken is. Daarna heeft ie al die tijd op zolder gestaan, maar aangezien deze meer toetsen en meer knopjes heeft dan mijn huidige controller, zou het mooi zijn als ik hem toch weer aan de praat kan krijgen. Het gaat om een evolution mk 371c. Dit bedrijf is overgenomen door m-audio, alleen zij geven er geen support meer op.
Als ik hem via een adapter van stroom voorzie, gaat het led netjes branden. En hij heeft midi out, dus die kapotte usb zou ook geen belemmering hoeven te zijn. Alleen ik heb dus geen driver voor dat ding (windows 7 64 bit). Als ik zoek op evolution mk361c driver heb ik opvallend veel zoekresultaten. Er zijn superveel sites die een enorme collectie drivers aanbieden en nog gratis ook. Maar dan moet je eerst een programma downloaden die je computer gaat scannen. Misschien ben ik een beetje para, maar ik wil mijn audio pc beschermen tegen discutabele rotzooi van het internet.
Vele jaren geleden heb ik volgens mij handmatig een driver toegevoegd, volgens mij was dat destijds voor mijn geluidskaart. Maar hoe dat ook alweer ging?
Reparatie voor een beetje geld lijkt ook een optie, maar da's zonde als het niet lukt natuurlijk. Wie heeft er een goed idee?
 
Ja, midi out ---> midi interface van 15,- ofzo ---> pc

Misschien heeft je andere midi keyboard een midi input?
 
Back
Top