Sofware Studio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Stef
to slipperman: heb zelf ook nog alles even teruggelezen en kan er inkomen dat mensen zo gaan denken, maar zo ben ik echt absoluut niet, maar daar moet je persoonlijk voor kennen denk ik, ik vind dat een beetje kortzichtig, maar wel begrijpelijk. Ben gewoon zelfbewust. en wat betreft de theorie zit ook wel goed. heb mijn hele jeugd allerlei percussie bespeeld, drumband, harmonie, gedrumd. heb me echt al heel lang helemaal verdiept in hoe het in elkaar zetten van een dance nummer.

kijk daar heb je zeker wat aan ! das al beter als sommige andere (ex-) leden hierzo die ook zo dachten maar toch snel de hond in de pot vonden nadat ze van een koude kermis terug kwamen...

tis hoegoed je zelf met pc's en software kan omgaan. Ben zelf erg goed met pc's netwerken, multimedia etc. dus er zijn weinig programma's waar ik niets mee kan... heb cubase SX zonder manual onder de knie gekregen dus tja het ligt voornamenlijk in je eigen capaciteiten.

Maar toch, ga ook voor hardware. Software is verre weg van de hemel...
Wat leuke dingen voor je maybe: Yamaha CS1(kan ook de 2 zijn)X, Yamaha DX7, TX7, TX81Z, FB01 (voor bassen etc.) Roland alfa juno 1, Roland JP8080. Eventueel samplers ofzo als de akai S serie of de Esi's van emu.
Wat midi gear raad ik toch zeker aan. Controllertje als Oxygen 8 ofzo of evolution midi keyboards ofzo. IEts met wat potjes enzo is ook handig.

Verder heb ik nog iets voor je. Stel je voor je breekt door met je dance/trance wat je ook gaat maken... heb je wel eens nagedacht dat je wel eens voor een optreden gevraagd kan worden? Moet je ook dingen voor hebben ;) Je kan moeilijk je laptop inpluggen in de mixer (of zoals milk inc. dat doet gewoon NIETS inpluggen.) en afspelen maar en ondertussen je email checken en je boek waar je aan werkt verder uittikken in word... Dat werkt niet ;) Nu zeg ik niet dat je dus hardware moet kopen maar als je ook live wilt gaan dan raad ik je dat ten zeerste aan. (vraag is ook altijd tot hoeverre kan je je muziek live brengen. Heb voor me eigen tracks eens voor de gein gekeken... TOny Banks tijdens de WCD of CAS tour is er niets bij vergeleken met dat van mij dan... Begint al aardig op vangelis te lijken dan...)
Dit laatste was gewoon ff ideetje. dacht er voor de gein eens aan bij mezelf. handig om voor jou ook in overweging te nemen...
 
hoooo ff, ben 1 keer veranderd. eerst was het cubase en nu heb ik besloten om het via fl-loops of reason te gaan opbouwen. stef
 
to slipperman: denk er niet echt aan om live te gaan, maar wel bedankt voor je attentheid. ik ga in een 2-tal produceren en mijn broertje, compagnon, is dus echt een computerfreak. altijd handig natuurlijk. en ik ben meer de man van het geluid en de ideeen. Ga fl-studio of reason eerst helemaal onder de knie krijgen en daarna wil ik uitbreiden met cubase sx, plugins en misschien idd wat hardware. heb je toch eerst een basis.
 
Kijk da's wijze praat !
Maakt in mijn ogen niet uit waarmee je begint als je maar een goede snappert hebt :D
Ik werk zelf met Cubase SX en vind het een Ideaal programma voor mezelf vooral de audioeditting in het project zelf staat me aan..
Maar Stef misschien is het idd verstandiger om eerst eens wat demo's te downloaden en verschillende Sequensers en Synths te proberen alvorens ze aan te schaffen dit voorkomt later misschien beperkingen en teleurstellingen..
Nog een advies lees veel in de magazine's die beschikbaar zijn Sound on Sound,Interface en Computer Music die laatste is eigenlijk specifiek voor het maken van muziek op de PC..
Vind het zelf niet echt meer interessant maar als je echt een beginner bent is het wel een aanrader stommer wordt je er in elk geval niet van..
Op de site van Computer Music is ook veel info te vinden en tevens staan daar ook diverse Tutorials op..

http://www.computermusic.co.uk
 
Origineel geplaatst door Stef
ik ga in een 2-tal produceren

Ga je niet gewoon muziek maken? Is "produceren" het nieuwe toverwoord bij de jeugd soms? Verschrikkelijk. Wilde een paar jaar geleden iedereen DJ worden, wil nu iedereen ineens gaan producen. Elke tiener met rebirth op zijn computer noemt zich tegenwoordig producer. Volgens mij ben je hooguit muziekant, en dan alleen nog als je er iets fatsoenlijk uit krijgt.

en mijn broertje, compagnon, is dus echt een computerfreak. altijd handig natuurlijk.

Zal je weinig aan hebben. De computer maakt de muziek niet.
 
Sorry hoor, maar ik vind nou wel dat iedereen aan het zeiken is. Laat die jongen gewoon lekker zijn gang gaan. Iedereen is enthousiast begonnen, nix mis mee. De ene maakt op een gegeven moment wel leuke muziek, de ander niet. SO WHAT. Gewoon lekker zijn gang laten gaan.

Het komt nu wel een beetje mijn strot uit dat gemekker over wat hij vooral NIET moet doen of DENKEN.. :(

Makkelijk he, afzeiken?
 
Origineel geplaatst door Arv
Sorry hoor, maar ik vind nou wel dat iedereen aan het zeiken is. Laat die jongen gewoon lekker zijn gang gaan. Iedereen is enthousiast begonnen, nix mis mee. De ene maakt op een gegeven moment wel leuke muziek, de ander niet. SO WHAT. Gewoon lekker zijn gang laten gaan.

Het komt nu wel een beetje mijn strot uit dat gemekker over wat hij vooral NIET moet doen of DENKEN.. :(

Makkelijk he, afzeiken?

zoals ik al zei communicatieve vaardigheden en de manier van hoe je iets in een post zet. het hoeft maar net op de verkeerde toon en dan krijg je dus dit :)

tuurlijk is er niets mis mee om enthousiast te zijn maar hij begint naar mijn mening alles beetje te simpel in te zien. Hij wil graag een topproducer worden. Is zeker niets mis mee. ALs hij dat wil dan moet hij ervoor gaan maar we proberen hem enkel te laten zien dat het niet makkelijk is. Niet zo makkelijk als hij er over praat...

owja overigens> iemand die goed met pc's is etc. dus die leuke sites kan maken, netwerk kan aanleggen, nieuwe besturingssystemen kan schrijven in BASIC (das knap als je da kan ;) ) wil niet zeggen dat hij ook goed in cubase SX een goede track inelkaar kan knutselen...
 
jongens jongens, hoe vaak moet ik het nu nog zeggen. lees terug en zie dat ik zo er helemaal niet over denk. tuurlijk weet ik dat het geen eitje is. duuuuh. hoor je mij dat ergens zeggen????? pffff, kom op man!!!
 
:smeris: En nu blijven we on topic reageren op de vraag waar dit alles mee begon. Off topc wordt zonder bericht verwijdert :smeris:

Ik wil lekkere stevige maar toegankelijk clubtrance, harhouse, hardstyle en hardcore gaan produceren. Ik wil een complete studio in sofware op gaan zetten en mijn vraag is welke software ik aan moet schaffen om zo makkelijk en effectief mogelijk te kunnen gaan produceren. geld is geen probleem. ik wil heel veel met plugins gaan werken. wie geeft mij objectief raad??? alvast bedankt. stef
 
Ok mijn 2 cents :)

Met de huidige software is heel veel mogelijk voor betaalbare prijzen.

Begin met een paar programma's zoals al eerder gezegd is reason een uitstekend beginpunt. Ga ermee aan de slag en stop niet voordat je het kan dromen ;)

Vervolgens wil je wat meer mogelijkheden hebben etc. Koop Cubase en neem daar een softsampler (bv kontakt) en een soft synth bij (bv Absynth) + wat effecten en doe hetzelfde als bij reason.

Je hebt vervolgens alles wat je nodig hebt. Door het feit dat je jezelf beperkingen oplegt leer je veel sneller. Ik heb in het verleden de fout gemaakt om teveel te willen in een te korte tijd. Vervolgens kocht ik iets nieuws waar ik weer aan de slag ging en te weinig lette op het uiteindelijke doel en dat is nummers maken.

Dus kort samengevat. Less is more. :D

Veel succes en plezier.
 
by toegankelijke hardstyle denk ik toch aan vsti's als: albino, fm7, reaktor (denk erwel aan: veel cpu!! Dus kun je nog niet zoveel in 1 nr gebruiken)......
Of probeer de free vsti's van jp8000 (dats typisch hardstyle), ect.

Enne inderdaad ff heel goed luisteren naar demo- tjes.
 
Shit man,
En ik heb nog de moeite genomen om deze thread door te lezen.
:Z
Ga nu eerst maar eens aan de slag.
Put the act with the words..
ALs je nog onduidelijkheden tegen komt dan horen we dat graag.
 
Origineel geplaatst door Nouveau
by toegankelijke hardstyle denk ik toch aan vsti's als: albino, fm7, reaktor (denk erwel aan: veel cpu!! Dus kun je nog niet zoveel in 1 nr gebruiken)......
Of probeer de free vsti's van jp8000 (dats typisch hardstyle), ect.


Sorry maar dat ik vind altijd wel zo'n onzin... over dat CPU gebeuren :Z
Als je ECHT met muziek bezig gaat en je hebt er wat voor over dan koop je gewoon een dikke PC die GOED geconfigureerd (getweaked) is!
Ik zeg niet dat ik 3 Reaktor Ensembles met een CPU gebruik van 30 % in kan laden maar de meeste ensembles die ik gebruik daar kan ik er 3 a 4 van inladen en da'n verbruiken ze per stuk iets van 10 a 15 %.. (PC is 2 Gigahertz)
Daar komt nog eens bij dat als ik echt ff in nood kom ik gewoon de VSTi naar een audiospoor bounce (en dit is meestal wel mogelijk) en dan is dat probleem ook opgelost.
FM7 vind ik trouwens toch wel meevallen qua CPU gebruik maar ja als je dit allemaal op een 1300 Mhz gaat draaien loopt het natuurlijk allemaal niet zo lekker als op een 2.4 of zelfs een 3 Gigahertz
 
Hey reaktor is: te zwaar om div. keren in 'un' nr te gebruiken. Vertel mij maar niet dat je 16 keer (is 16 timbral)reaktor heb draaien.
Misschien dat de beste pc's (met de misschien wat nieuwere technieken) het over een jaar wel goed aankunnen..........

FM7 en dergelijk vallen id wel mee. MAAR DAT HEB IK TOEN OOK NIET OPGESCHREVEN HOOR.
REAKTOR ZWAAR.
 
ok dan, ik ga maandag fruity halen en dan ga ik eerst daar mee aan de slag. maar in ieder geval bedankt!!

-Fruityloops kan je beter online kopen - het heet nu FL STUDIO trouwens... - online is het goedkoper en krijg je 'unlimited updates' - Als je in de winkel koopt moet je meer betalen, en als je dan nog eens de updates wil hebben moet je daarvoor betalen... dus gewoon ff naar www.flstudio.com surfen en daar online bestellen... dan krijg je de regcode +instructies in je e-mailbus ... ff demo downen, reggen... en je kan aan de slag.
 
Origineel geplaatst door Nouveau
vsti's als: albino, fm7, reaktor (denk erwel aan: veel cpu!! Dus kun je nog niet zoveel in 1 nr gebruiken)......


Erm sorry no offence maarruh als ik dit zo lees (kan het ook verkeerd gelezen hebben) zeg je dus dat Albino,FM7 en Reaktor veel CPU vragen! Maar goed heb je dat waarschijnlijk zo niet bedoeld..

En Reaktor 16 voudig multitimbraal :confused: Heb ik niet gezegd maar heb wel gezegd dat ik dus 3 ensembles zonder moeite in kan laden (nee nee niet die zware van 30 %)
Je kunt Reaktor zo zuinig en zo zwaar laten draaien zoals je zelf wilt..En zoals ik al zei maak ik regelmatig een mixdown van een track of ''sample'' ik percussie uit Reaktor en flop ik dit in Kontakt dan is mijn probleem opgelost.
En ik heb nog nooit (voor mijn toepassingen dan ik weet niet wat jou toepassingen zijn) 16 keer Reaktor nodig hoor..

En Reaktor is idd ZWAAR VET
 
De stelling was een software studio met alleen maar softsynth's (vandaar zoveel synths......)


Sommige studio's gebruiken ook meerdere computers om softsynths op te draaien:



Perfect music is our own production recording facility based in Manchester, UK. So far almost all releases have been recorded and mixed there. If you are interested in this kind of thing (a tweakhead?), here is the core of the equipment we use:-
--------------------------------------------------------------------------------



Recording:
Digidesign Pro Tools Mix3 with V 5.1.1 software

Apple G4/533 DP computer with Emagic Logic Audio 5.5 running on DAE/TDM

Emagic ES1

Emagic ESX24 & ESX24TDM

Emagic ESB (TDM bridge)

Emagic EVOC20 Vocoder

VST Plug ins including Antares, Native Instrumnents etc.

TDM Plug ins including Waves, Metric Halo, Focusrite, Digidesign etc

ReCycle 2.0

Apple Mac G3 running Native Instruments Reaktor 3.0 and Korg Oasys 2.0 synths

Apple Mac Quadra 900 running Lexicon NuVerb

Digidesign ADAT Bridge I/O interface (x2)

Digidesign 1622 interface

Dell P4 2.3 PC with Creamware Pulsar II PCI card

Creamware Pulsar synths & FX

Neumann & Shure Mics

Avalon 737sp Pre Amp

Apogee Rosetta Converter

TC Electronic Finalizer 96

Technics SL-1210MK2 & Pre Amp

CD player, DAT recorder and cassette recorder

Midi:
Roland XV 5080 expanded

Roland VP-9000

Emu Proteus 2000 expanded

Roland A30 Keyboard

Emagic AMT8 Midi Interface

Opcode Studio IV Midi interface
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top