Alles aansluiten...

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Dag mensen

Ik heb thuis een studio'tje met een keyboard, 2 studiomonitoren, pc & deze staan nu aangesloten via een mengpaneel (rmx 40).

Nu wil ik mijn dj installatie ook hierbij gaan zetten en deze met TIMECODE laten draaien. (heb 2 platenspelers & 2 cd spelers + mixer)
(gaat dit dan ook met dezelfde usb interface of kan ik beter eerst timecode interface en deze naar de 'grote' usb interface laten gaan?)
--> Heb nog een behringer minimon model mon800 liggen zou ik dit kunnen gebruiken dan eventueel, deze naar een usb mixer en dan naar pc?)
OF, zou ik toch bv een maya 44usb moeten halen en deze aansluiten?

Kan ik alles aansluiten van deze dingen op een usb midi interface (8x8?)?
OF kan ik beter voor een mixer gaan ofzo?

Ik kom er zelf niet echt uit daarmee mijn vraag:
Hoe zouden jullie dit aansluiten?

Gr & bedankt alvast
Yannick
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij begrijp ik je niet helemaal,
wil je nou 4 decks timecode met aparte mixer de RMX 40 (USB?) binnen laten komen en in sync met je DAW afspelen?
Dan zul je inderdaad eerst de timecode moeten fixen met een geluidskaart daarvoor, en als je het wil opnemen in goede kwaliteit weer een geluidskaart erachter. Ik heb de rmx 40 usb thuis, die kan het geluid wel over usb sturen maar ik vind de converters erin echt poep!
 
Ja dus wat ik bedoel is of ik die timecode setup eerst bv aan een maya 44usb moet aansluiten (enkel voor timecode dan met bv virtual dj). En deze erna naar nog een geluidskaart (heb er wel eentje).

Of als ik bv een geluidskaart heb (bv midiman midisport 8x8 usb). Kan ik dan mijn decks daarop aansluiten en zo mijn timecode gebruiken?

Zodat ik die maya 44usb eigenlijk niet nodig zou hebben dan..

Dit is eigenlijk mijn vraag?
 
Laatst gewijzigd:
Ja, maar dus geen traktor, dat wil ik eigenlijk niet.
Die maya 44usb is mij aangeraden, ga hem uitproberen van een kameraad en dan zien.

Maar zo'n 8x8 die ik deelde werkt dus niet altijd?
 
Ligt er ook maar net aan waarvoor je het wilt gebruiken, voor thuis is zo'n maya prima maar zou het niet vertrouwen om met twee van die dingen voor een groot publiek te spelen..
Met een toegewijde geluidskaart die ervoor gemaakt is voel ik me dan toch een stuk zekerder.
 
Jah is ook alleen maar voor thuis! Btw heb hem nu thuis en wil hem gwn met timecode laten werken.
heb gezien dat virtual dj timecode & serato timecode gratis zijn en beide al gebruikt. Ik heb ook de echte cd's liggen van traktor timecode.

Nu krijg ik (met virtual dj tot nu toe) heel dat gebeuren niet aan de gang, en ik heb al tal van tutorials gevolgd en ik kom er maar niet uit.

Alles lijkt goed ingestoken & de cd's etc werken. Maar de timecode speelt niet. (virtual dj plaat op de computer draait niet rond...)

Weet iemand waar ik het fout kan gdn hebben?
Of weet iemand een andere software die ik kan gebruiken? Om te kijken of dat wel gaat?
 
Denk dat je op een dj forum sneller tot een oplossing kom dan op een synthforum.
 
Ik ben er al een tijd uit (dj fora enz) maar herinner me dat als je niet voor de gevestigde waarden koos er een bak gedoe was. Ik heb daarom traktor en de audio8 dj gekocht. In combi met andere interface kan ik er niets over zeggen, zeker niet als je ook nog op windows werkt. Stel je vraag eens op aboutdj.nl of zo in zoverre daar nog ooit iemand komt... Of doe een search op dat oude forum.
 
Grapje :P

Ik ben audio technicus van beroep, hoevaak ik die vraag krijg van djs in clubs of festivals , ja mn traktor werkt niet.... :P
 
Op zich niks mis met Traktor, eerder de persoon die het gebruikt.
Dat het niet werkt naar behoren ligt vaak aan verkeerde instellingen,
die overigens gewoon netjes in de handleiding staan beschreven.
 
Zeg niet dat er iets mis is met traktor, maar budget laat dit even niet toe :(
Daarmee wou ik even een goedkope oplossing!

en selecteer alleen mijn tracks voor thuis, als we ergens gaan draaien pakken we platen mee & cd's en mp3's, vind het ook niet fijn maar voor thuis is het handig. Anders altijd cd'tjes branden.

Ik krijg virtual dj dus niet aan de praat met timecode..

Zou heel graag traktor hebben, heb je teminste geen problemen ;)
 
Back
Top