Mixen zoals in GTAV?

shyftexhales

Ouwe rot
Lid sinds
1 december 2011
Berichten
640
Locatie
Den Haag
Hey, onlangs heb ik GTA V voor op de PC gekocht, en meteen viel mij op dat elke track in de autos daar super lekker en uh.. autoachtig klinkt... Ik zou super graag willen weten waardoor dit zo goed klinkt, dus als iemand het antwoord voor mij heeft, appriciated!

Pz
 
je moet dus eigenlijk weten welke speakers in die auto's zitten...

simpel toch :)
 
als je zoekt op: game audio acoustic modelling

op youtube leuke lezing gezien hierover. en ook modelling synthese van sounds.
 
Je TV geeft ook al standaard dikke compressie, mede de reden dat ik films altijd over de TV afspeel en niet over speakers, dan is het geluid veels te dynamisch, als in, dan moet je heel de tijd de fluisterscenes harder zetten en de ontploffingen zachter, maar dan ben je vaak alweer te laat, vind ik erg kut...

Games speel je ook over je TV neem ik aan....

Dan ZOU een reden kunnen zijn, mijn Playstation4 gaat over een cheap ass 3-1 setje van logitech wel met subwoofer....maar daar kijk ik geen films op met die TV...wel Youtube enzo, maar daar zit ook al standaard een dikke limiting overheen.


Anders moet je zon Orban Optimod kopen, dan klinkt het gelijk alsof van Radio3/538 vandaan komt :P
 
Je zou een impulse response kunnen pakken van shitty speakers.

Hier bijvoorbeeld, is er een met verschillende speakers en andere omgevingen.
 
Ik speel GTAV op de PC over mijn monitors, ik heb het ook op de TV gespeeld en daar klinkt het ook al dik, maar op de PC hoor je pas echt hoe ziek de mixes zijn. De omgevingsgeluiden boeien daar geen ruk bij. De punch in de mix is wat mij zo aanspreekt.
 
ha, dat je nog tijd hebt hier wat te vagen joh, toen ik 'm net had koste dat me drie maanden van mijn leven.

denk dat 't trouwens net is als met gewone radio compressie, een heleheleheleboel.
vergeet niet dat dat allemaal tracks zijn die al door de dikste producers gemaakt zijn.
 
Post is een voorbeeldje of iets. Youtube filmpje ofzo, nou ben ik benieuwd :D
 
Je TV geeft ook al standaard dikke compressie, mede de reden dat ik films altijd over de TV afspeel en niet over speakers, dan is het geluid veels te dynamisch, als in, dan moet je heel de tijd de fluisterscenes harder zetten en de ontploffingen zachter, maar dan ben je vaak alweer te laat, vind ik erg kut...

Meeste surround versterkers hebben toch ook een compressor? Ik heb een denon met dynamc volume wat je uit, minimaal, gemddeld if hoog kan zetten. Werkt perfect, hoef nooit meer ontploffingen terug te schroeven.
 
Back
Top