CS1x Bug?

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik zit met een probleempje met mijn CS1x, ik heb een voice of preset (hoe je het wil noemen) gemaakt, zodra ik deze ga opslaan in het user geheugen geeft het ding geen geluid meer..... andere voices doen het dan nog wel gewoon maar die opgeslagen voice doet niks

Is dit een bug of een fout van mij?
 
Denk dat het aan 'jouw' CS1-x ligt...of aan jezelf. Ik heb me daar ook nog wel een tijdje mee bezig gehouden maar had toen nooit dat probleem. Werkte prima.

Alleen je wilt ook graag weten hoe je het op moet lossen...sjah dat zou ik dus niet weten. Gebeurt het met elke user preset die je maakt dan?

Misschien kan je de userpreset bank eens terug zetten op de factory settings (resetten dus met de twee knopjes indrukken) en het nog eens proberen, als er niet teveel geluiden in zitten die je wilt bewaren natuurlijk.

Als je een midiproggie gebruikt en bulk dumped...check dan ook ff nog of de volume setting o.i.d. van je user preset niet op gewoon op 0 staat. Voor het zelfde geld heeft dat programma een bug

successss
 
Ik heb het maar met een voice (preset) dat is juist het irritante...

En resetten naar de factory settings euuuh daar zit ik niet echt op te wachten. Op die manier ben ik al eens eerder veel voices kwijt geraakt:o
 
Backup ... altijd

Backup ... altijd

Ik ben zelf niet vertrouwd met de CS1X maar het volgende geldt eigenlijk voor alle synth's:

Maak regelmatig backups van al je patches. Zo kom je later nooit voor verrassingen te staan.

Wanneer je dan toch een factory reset moet doen, dan kan je zonder veel poeha je zelf gemaakte stuff terugplaatsen.

We maken toch allemaal backups van onze synth, niet.
 
Hoe kan je eigenlijk een backup maken van je synth??

Kan dat toevalig met zo'n bulk dump??? Zo ja waar mee kan ik die bulk opslaan?

Hmm als ik die regel zo na lees is het net alsof ik over snot zit te lullen, dan zou ik wel weten waar ik mijn bulk kan dumpen:)
 
Een backup maken van je synth, allée, de patches waarop je uren hebt zitten zwoegen, kan je op verschillende manieren doen en duurt meestal niet erg lang.

Je kan dit via sysex dumps doen naar bv je sequencer, de meeste editors hebben dit soort functies standaard aan boord zodat je zelf meerdere geluidsbanken kan aanleggen.

Net zoals in de computerwereld is het maken van backups eigenlijk niet moeilijk maar wordt het vaak 'vergeten' en dan komt die dag dat het mis gaat, verkeerde handeling, patch overschreven...

Je kan beter even nazien in de handleiding op welke manier je dit met jouw synth kan doen. Het bespaart je alvast een hoop ergernis later.

Wat sommige ook wel eens doen( vooral als ze een synth/module verkopen) is het samplen van alle geluiden. Ja, eigenlijk dus ook een soort van backup van je geluiden en met de mogelijkheden van sommige software kan je dus zelfs zonder het originele toestel, toch aan de slag.

Uiteraard zijn er ook heel wat toestellen die over opslagmogelijkheden beschikken zodat je je eigen geluiden, instellingen kan bewaren op schijven of kaarten.

Misschien kunnen andere CS1X-gebruikers je vertellen hoe je dit met een CS1X doet.

Hover
 
Back
Top