3x oude doos...

Re: 3x oude doos...

Origineel geplaatst door 6 trak
in het kader van "THE UNFINISHED TRAK", een 3 tal korte ideeen uit den oude doos des 6's.
deze stukken zijn gemaakt omstreeks 97-98, het zijn fragmenten van 1 minuut...

[Fragment 1]
[Fragment 2]
[Fragment 3]

Ik vind ze alledrie erg goed. Ik had al een tijdje deze 3 fragmenten maar ik wist echt niet meer waar ik ze vandaan had.


6, heb je geen zin om 1 en 2 verder uit te werken? Volgens mij zitten daar meerdere songs in 'opgeborgen'.

:okdan:
 
wauw!!

dit is echt supergaaf.. mijn complimenten!

Heerlijke sequences.. dit is waar bij mij synthesizermuziek om draait.. Vooral die freaky geluidjes die er hier en daar bovenop gelegd worden.. perfecte aanvulling op precies het goede moment!

Ik had zelf echter de drums iets anders gedaan denk ik.. die snare en open hat kllinken mij net iets te acoustisch..

Die zweverige (vocale?) sweeper in 'oude doos 2' ..waar komt dat uit? JX10?
 
ja, geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle fragmenten.. ik zou zelf een snare met wat minder body gekozen hebben.. een 808je ofzo.
 
Track 2!

Track 2!

Track 2 spreekt mij het meeste aan.

Ik vind het mooi, al is de track nog niet af en al mist 'ie naar mijn mening (wie ben ik?) nog iets unieks, iets dat nog niet eerder is gedaan.
(Mijn laatste opmerking kun je in zoverre relativeren, dat dit gebrek aan uniciteit naar mijn mening voor 90 zoniet 95 % van alle muziek geldt).

Wat betreft de huidige opbouw:
Thema 1 - Bridge - Thema 1 - Bridge - en dan stopt de track (in deze verknipte versie).

Wat de track, in mijn ogen - uhhh oren - nog nodig heeft, is een verrassend anders Thema 2, mogelijk in een iets andere toonsoort en met andere ritmische accenten.

Het lijkt me geen tijdverspilling om eens opnieuw aan dit nummer te werken.

Bovendien - tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring - het kan op zich ook heel verfrissend zijn om jaren later a.h.w. opnieuw te beginnen aan iets dat je jaren terug schreef.

Hoe dan ook, succes 6 Track!
 
Back
Top