Stands voor monitoren

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Liefhebbers,

Ik ben opzoek naar betaalbare studio monitor stands. Als ik kijk op sites zoals thomann dan zit je al snel aan 100,- Nou heb ik al 2x een flinke tijd op de ikea site rondgekeken voor een 'hack', maar kan er helaas niets vinden :(

Zijn er ook goedkopere alternatieven? Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit hoe het eruit ziet. Of is bijv, er een Ikea hack?

Ik hoor het graag :D
 
Idd top! Dat ik daar niet opgekomen ben. Thx!!

Vind intussen nog een ander prima setje:

http://www.bax-shop.nl/studiomonito...itor-standaard-set-van-2/product-details.html

Let even op het verschil in belastbaarheid tussen de twee modellen: 57 kg. en 18 kg. De laatste ziet er op de foto zelfs stabieler uit dan de driehoek van de Quik Lok, maar wanneer ze maar 18 kg. kunnen dragen zou ik ze meteen laten staan. (Ook wanneer je monitors bijv. maar 10 kg. wegen.)
 
Let even op het verschil in belastbaarheid tussen de twee modellen: 57 kg. en 18 kg. De laatste ziet er op de foto zelfs stabieler uit dan de driehoek van de Quik Lok, maar wanneer ze maar 18 kg. kunnen dragen zou ik ze meteen laten staan. (Ook wanneer je monitors bijv. maar 10 kg. wegen.)

Goed punt! Man mackies ziiten op 11.4 kg :okdan:
 
dit soort standaards vond ik veel te wiebelig, ook voor mijn kleine Neumann kh120's.
op dit moment heb ik de Quiklok BS342 en die is veel steviger.

open betonblokken op elkaar is ook een hele goede optie.
 
Ik heb een setje Innox IVA MON-02. Super stevig en redelijk geprijsd.

De heb ik ook. Ze zijn zeer robuust, alles is van staal..
 
Als je goeie wilt zul je gewoon wat geld moeten uitgeven. Ik heb mazzel dat ik op het forum een paar over heb kunnen nemen die waarschijnlijk na de derde wereldoorlog nog overeind staan, maar ik vond het ook een lastige zoektocht.

Die goedkopere stands zijn echt waardeloos, wiebelen etc.

Als ik weer een paar nodig heb ga ik rondzoeken naar een handige klussser of ijzerwerker die het voor me kan doen.
 
dit soort standaards vond ik veel te wiebelig, ook voor mijn kleine Neumann kh120's.
op dit moment heb ik de Quiklok BS342 en die is veel steviger.

De Quikloks van onder de € 40 p.st. zijn prima om bijv. Mackies 624's te dragen, ik heb ze daar zelf jarenlang zonder probleem voor gebruikt. Wanneer je er strak langs moet lopen zou ik een zwaarder model kopen. Toen dat bij mij het geval was ben ik ook voor de BS342 gegaan. Net gisteren verkocht (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=185373) omdat ik geen dedicated muziekruimte meer heb.

De genoemde Innox IVA MON-02 zien er ook stevig uit. Instelbare hoogte van 29.5 - 49.5 cm... Dat werkt dus alleen wanneer je ze op een tafel kunt zetten. Of op de grond gaat liggen met al je gear ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ook die van Innox, maar dat zijn inderdaad wel standaards voor op je desk, niet voor op de vloer...
 
Zelf heb ik een paar Quiklok BS-300 staanders waarop Yamaha HS50's staan. Niet duur en staat stabiel.
Maar met zwaardere monitors zullen deze staanders wel gaan wiebelen.
 
Ik heb quickloks gehad maar vind ik zeer instabiel en ontkoppelen ook niet lekker. Heb nu stands uit de high end wereld van Norstone en gevuld met zand.....zeer stabiel. Zijn voorzien van zowel floor spikes als spikes op het plateau waar je de monitors op plaatst.
norstone-stylum-3-(zwart).jpg
 
ik heb quickloks, voor dat geld kon ik geen betere vinden.
ze staan op vloerbedekking en op het "schildje" heb ik nog muismat, marmertegel, muismat gelegd.( een officieel stukje speakerschuim kan natuurlijk ook)
daarmee doen ze het prima , zelfs voor bm15p's.
zit je wel tegen die 100 euro aan die je in het begin noemde, veel goedkoper vind je het ook niet, maar vergeleken bij de rest van je apparatuur is het waarschijnlijk een schijntje ?
 
Back
Top