welke drumsynth voor hardcore

Origineel geplaatst door D-Ranged
The Wishmaster gebruikt er volgens mij ook wel es één....:)

Als ie live gaat

*proest* noem je dat live ?

Op die manier kan ik ook live gaan met m'n casio SK5 sampler, die ik speciaal "draadloos" heb gemodificeerd :engel:
Ik stond achter hem tijdens zijn live act in Drachten, jenifue malibu, zelfde als al die anderen, deed me denken aan angerfist dit weekend .... leuke muziek maar van live act is geen sprake.

ontopic:

Heb net 3 uurtjes gekloot met de micromodular, en ben nu al verslaafd, jemig .....
Werkt zo snel en tot het bot, na een beetje klooien met een preset heb ik al wat vette juno sounds eruit kunnen halen, dankzij de pwm mod functie in één van de osc. modules.
Zit er nu al sterk aan te denken er nog eentje te halen, aangezien de normale modular nog steeds veels te duur is.

Drumgeluiden schud je o uit je mouw als je weet hoe je ze in elkaar moet zetten, beste kan je beginnen vanuit een preset en alles wat je niet nodig hebt weghalen, goed kijken naar hoe het signaal gaat, anders is het ineens stil (kan ook wel eens lekker zijn :engel: ) de tuning van alles is vet tot heel precies als je wilt, de drie knoppen op de modular kan je toewijzen aan paramters naar keuze, en dan heb je nog je modulatie wheel en en pitch bend, om nog maar te zwijgen wat je nog meer kan controllen als je een midi controller eraan hangt :{
Net zo duur als die bassdrum-doos van yomox, en kan hetzelfde plus nog 1000x meer, ik snap niet waarom iedereen niet aan een micromodular zit ..... clavia :halleluja
 
de drumsynth van fruity loops is ook zeer geschikt voor hardcore
ik heb er n paar keer mee gespeeld en k vind hem best goed klinken voor hardcore
maar zelf vind ik de 909 boven alle drumsynths uitsteken geen een drum synth kan eraan tippen
 
Origineel geplaatst door Funktaztic
de drumsynth van fruity loops is ook zeer geschikt voor hardcore
ik heb er n paar keer mee gespeeld en k vind hem best goed klinken voor hardcore
maar zelf vind ik de 909 boven alle drumsynths uitsteken geen een drum synth kan eraan tippen

:halleluja
 
ok, ff een vraagje, als ik 't goed begrijp:

de attack van de kick wordt gevormd doordat de pitch van het geluid hoger ligt, de toonhoogte van het geluid wordt dus steeds lager...logischerwijs heeft de decay van de kick dan ook meer sublaag dan de attack toch?

dus...wat krijg je dan? Bam van de attack en een lage woem erachteraan van de decay

maar in (veel) professionele producties hoor je dat verschil in laag niet

hoe krijg ik in godesnaam dat laag weg uit die decay of voeg ik t toe aan de attack?

(heb dit al in eerdere vage bewoordingen tig keer gevraagd denk ik, maar ik kom er nog steeds niet uit :D)
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Reversen en eronder plakken. Dan krijg je t gelijke backwards ;)
hoe doe jij dat dan met je virus!?
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
ok, ff een vraagje, als ik 't goed begrijp:

de attack van de kick wordt gevormd doordat de pitch van het geluid hoger ligt, de toonhoogte van het geluid wordt dus steeds lager...logischerwijs heeft de decay van de kick dan ook meer sublaag dan de attack toch?

dus...wat krijg je dan? Bam van de attack en een lage woem erachteraan van de decay

maar in (veel) professionele producties hoor je dat verschil in laag niet

hoe krijg ik in godesnaam dat laag weg uit die decay of voeg ik t toe aan de attack?

(heb dit al in eerdere vage bewoordingen tig keer gevraagd denk ik, maar ik kom er nog steeds niet uit :D)

bekend probleem.....zeg dat dan....:D

je moet zorgen dat de decay met sublaag dus minder hard wordt ; met mn Esi-32 deed ik dat vroeger heel simpel door dat stukje sublaag alleen te eq-en....kan heel makkelijk met de ingebouwde EQ ( vertelde ik je ook al eerder geloof ik... )

andere oplossing is je ADSR te gebruiken ; de kick kort aanslaan en een langere release tijd te geven...door de release en decay tijd te veranderen heb je controle over de staart van de kick...alleen zit je dan met het probleem dat je kick doorloopt terwijl de volgende al begonnen is....met een beetje sampler kun je dit echter ook instellen ( gewoon op mono zetten )...

en natuurlijk compressie : laat de attack net lang genoeg,zodat de attack niet,maar de staart van de kick wel beinvloedt wordt....

maar de beste oplossing is om een andere kick te zoeken die dat probleem niet heeft....;)

als dat sublaagstaartje ( mooi woord trouwens ) goed in het tempo zit,is het vaak juist weer lekker trouwens...
 
Origineel geplaatst door dione
bekend probleem.....zeg dat dan....:D

je moet zorgen dat de decay met sublaag dus minder hard wordt ; met mn Esi-32 deed ik dat vroeger heel simpel door dat stukje sublaag alleen te eq-en....kan heel makkelijk met de ingebouwde EQ ( vertelde ik je ook al eerder geloof ik... )

andere oplossing is je ADSR te gebruiken ; de kick kort aanslaan en een langere release tijd te geven...door de release en decay tijd te veranderen heb je controle over de staart van de kick...alleen zit je dan met het probleem dat je kick doorloopt terwijl de volgende al begonnen is....met een beetje sampler kun je dit echter ook instellen ( gewoon op mono zetten )...

en natuurlijk compressie : laat de attack net lang genoeg,zodat de attack niet,maar de staart van de kick wel beinvloedt wordt....

maar de beste oplossing is om een andere kick te zoeken die dat probleem niet heeft....;)

als dat sublaagstaartje ( mooi woord trouwens ) goed in het tempo zit,is het vaak juist weer lekker trouwens...
klopt, alleen zit ik nu met een softsynth te werken want me sampler staat niet aangesloten :)

vind dat sowieso leuker want freaken met je kick wordt een stuk makkelijker en interessanter dan een sample gebruiken

de synth die ik nu gebruik (microtonic) kan zover ik zie geen release tijd instellen, dus dat schiet al niet op

een kick zoeken die dat probleem niet heeft is bijna geen optie, want 9 van de 10 keer heb ik er last van..wordt erg schaars muziek maken dan (of steeds dezelfde mazzelkick gebruiken :P)

blijft over: compressie

dat zal dan wel HET antwoord zijn denk ik...dat wordt weer hard literatuur opzoeken om er ene hol van te begrijpen :P
 
Origineel geplaatst door Nightstorm
klopt, alleen zit ik nu met een softsynth te werken want me sampler staat niet aangesloten :)

vind dat sowieso leuker want freaken met je kick wordt een stuk makkelijker en interessanter dan een sample gebruiken

de synth die ik nu gebruik (microtonic) kan zover ik zie geen release tijd instellen, dus dat schiet al niet op

een kick zoeken die dat probleem niet heeft is bijna geen optie, want 9 van de 10 keer heb ik er last van..wordt erg schaars muziek maken dan (of steeds dezelfde mazzelkick gebruiken :P)

blijft over: compressie

dat zal dan wel HET antwoord zijn denk ik...dat wordt weer hard literatuur opzoeken om er ene hol van te begrijpen :P

een synth die geen release tijd heeft ? lijkt me sterk....

maar als je 9 van de 10 keer last van dat probleem hebt,dan doe je iets fout ben ik bang.....

tja....als je met software werkt kan ik je alleen maar zeggen dat je met Wavelab of Soundforge heel gemakkelijk al mijn voorgaande tips kunt uitvoeren...

en anders gewoon je sampler aansluiten....

werk je met Cubase ?
 
Origineel geplaatst door dione
een synth die geen release tijd heeft ? lijkt me sterk....

maar als je 9 van de 10 keer last van dat probleem hebt,dan doe je iets fout ben ik bang.....

tja....als je met software werkt kan ik je alleen maar zeggen dat je met Wavelab of Soundforge heel gemakkelijk al mijn voorgaande tips kunt uitvoeren...

en anders gewoon je sampler aansluiten....

werk je met Cubase ?
meestal werk ik niet met software hoor, maar nu ff door omstandigheden (pc is vanuit me studiootje naar de huiskamer geplaatst omdat m'n zusje 'r schoolwerk nu ff voor gaat, dus ik zit nu in de huiskamer wat uit te proberen met wat softwaredemo's)...de eq-tip is wel te doen trouwens, daar moet ik dan ff voor gaan zitten...alleen zit je dan weer vast aan samples en dat heb ik nou juist weer liever niet

en tja, ik zal wel wat fout doen, alleen weet ik niet wat =( want als je de golfvorm van een kick bekijkt, dan is toch per definitie de staart lager?
 
Origineel geplaatst door Nightstorm

en tja, ik zal wel wat fout doen, alleen weet ik niet wat =( want als je de golfvorm van een kick bekijkt, dan is toch per definitie de staart lager?

daarom moet je ook goed luisteren welke kick wel goed klinkt....en bij oversturen gaat vaak veel van dat sublaag weg,wat een kick weer beter handelbaar maakt...

experimenteer en leer....;)
 
oh....wat voor speakers gebruik je ?
 
Origineel geplaatst door dione
oh....wat voor speakers gebruik je ?
alesis m1 mk2 in de studio

en nu multimediaspeakertjes hehe

maar ik hoor daarop wel dat t nog steeds fout zit
 
8) Dit is een bangelijke topic en heb hier al superveel opgestoken :biertje:

momenteel spaar ik dus mijn zuurverdiende centjes voor mijn "speelgoed"
tot die tijd leer ik uit de vele software op m'n compu'tje

Nu wil ik eens een vraag aan de heren producers of ze even kunnen uiteenzetten hoe ik en andere newbie's hun kicks het beste opbouwen.

Zoals ik al zij ik werk momenteel met software kontakt sampler / 909 samples en te veel om op te noemen, effecten

moet er eerst gefilterd worden of onmiddelijk met distortion gefreakt worden of reverb erover, compresseuh, EQ'en,
pichen attack's veranderen,...

kan er een bepaalde volgorde in gestopt worden? of speelt dat niet echt een rol?

Waar moet ik op letten bij het maken van kick,

Ik ben echt goed op weg om iets of wat kleine stukken nummers te bouwen waar alles" goed" klinkt
maar ik wil niet zomaar aan knopies draaien en schuiven tot het lekker klinkt. Ik wil echt controle hebben over wat ik doe

Ik leer dagelijks bij en noteer alles wat ik kan.
duz wat ik wil vragen, ik wil leren hoe ik men kicks 100% moet krijgen, kwa attack, delay , realese, eq enz...
dat ik ondanks ik momenteel met sofware aan het leren ben toch goede opgebouwde kicks kan maken
 
er zijn geen regels voor....gewoon experimenteren....

wel zou ik compressie als laatste doen,net voor de eventuele reverb...

maar een kick met reverb en al oversturen kan ook heel vet klinken...

dus ja....er zijn geen regels voor...:D
 
Back
Top