high-end stereo filter met midi?

cult45

011110111000
Lid sinds
13 juli 2004
Berichten
2.007
Locatie
amsterdam
Zijn er midi aanstuurbare stereo filters die in de buurt komen van de filters in mn Voyager?
Die klinken erg goed, ook op externe input, maar deze (de input) is mono.

Of ga ik dan richting modular (ebbe und flut) met midi naar CV?
 
Mutronics Mutator, maar die zijn behoorlijk zeldzaam.

Mvg.

CoolRunning
 
Zijn er midi aanstuurbare stereo filters die in de buurt komen van de filters in mn Voyager?
Die klinken erg goed, ook op externe input, maar deze (de input) is mono.

Of ga ik dan richting modular (ebbe und flut) met midi naar CV?

Ebbe is mono in en uit, ondanks dat het 2 filters zijn, zijn ze niet gelijk aan elkaar, true stereo kan je er niet mee doen. Of je moet er 2 kopen hehe

Die waldorf rocket dingen zijn die stereo in / uit? Of die Jomox Resonators
 
Akai MFC-42 is in ieder geval stereo en midi aanstuurbaar.

Alleen in de buurt komen van het filter van een voyager is wel een probleem. De MFC42 heeft nog problemen met in de buurt komen bij een goed software filter, hehe.
 
Zo'n Akai wordt het niet nee. Ik heb Volcano van Fabfilter die best aardig is en zeer uitgebreid, maar de sound mist toch wat. heeft iemand The Drop aangeschaft en vergeleken met hardware?

Sherman FB2 heb ik, maar die blijft ruig, ook op subtiele settings.

MS10(oude) doet het erg lekker in de laag en gaat goed over zn nek als je de input pusht, maar mono, toch een beetje lofi signaalpad en duur voor een 2e kanaal.

Ik heb nooit mn Andromeda filters met externe audio gecheckt. Die zijn veelzijdig en best goed qua klank/resonantie. De A6 kan ook met toewijzbare midi CC modulators werken of NRPN.
 
die staat hier al een tijd te koop op 't forum, koop die, dan is mijn geld weer ff safe :dubbel:
 
Sound Toys Filter Freak schijnt erg analoog te klinken, als het ook software mag zijn.

Ik heb al een paar keer hun Native bundle overwogen, maar vond de echoboy dik tegenvallen tijdens het demo'en; als je de delay tijd verandert terwijl die aan het feedback'en is gedraagt ie zich als een slechte digitale delay. Met Valhalla Shimmer en Ubermod kom ik in de buurt van de Eventide effecten en ik heb een culture vulture (en 201) staan. Werd allemaal een beetje dubbel.

Wat wil je allemaal aan kunnen sturen met midi of CV?

In ieder geval cutoff en resonance. Multimode zou wel fijn zijn.

Ik vermoed dat een MoogerFooger 101 wel dichter in de buurt komt van je wensen... Alleen geen midi.

Ja dacht ik ook al aan. Zijn wel aardig lomp. Het moet wel permanent geïntegreerd worden in een patchbay setup. Anders wordt het teveel moeite en grijp ik toch weer naar software. Dus het liefst 19" of stapelbaar.
 
De moonwind dus, en maak ereens een demo van op YT zodat we kunnen zien wat ie kan, so far enkel saaie demos te vinden :)
 
Ik vind die moonwind er niet echt uitnodigend uitzien...

Heb niet echt 1-2-3 een antwoord op je vraag, ken geen goede stereo filters die ook nog midi aanstuurbaar zijn. In modular land is er genoeg. Twee dot com 24dB filters klinken super dik, mooier dan mijn ex moog voyager.
 
Bedoel je de Q150?

q150usage_1000.jpg


De Q107 12dB multimode ziet er ook intetesseant uit.
 
Die bedoel ik inderdaad. Het andere filter heb ik ook en is ook mooi, gebruik die zo goed als altijd voor de HP.
Fijn aan het filter ontwerp is dat er nergens een volume drop in zit.
 
man,man..ik ben altijd terughoudend geweest om aan modular te beginnen.
Maar de expert sleepers interfaces zien er goed uit en als ik inderdaad automation op hoge resolutie uit mn DAWs kan krijgen is tijd om wat synths te laten gaan denk ik.
 
Back
Top