[Studio Electronics] Zijn hier trouwens mensen met Studio Electronics synths?

shit!
is er verandert met een t. dat lees ik normaal alleen van jullie!
een tikfout of 2, ok, maar hier schaam ik me voor.
 
tja, toevallig wel ja, niet dat flesje van jou, da's al op. was een heel best wijntje.

wat denk jij, atc1, die moet toch goeikoop te scoren zijn nu?!
 
tja, ik wil niet lullig doen, maar de 2600 cartridge is met afstand de leukste, geen twijfel mogelijk.
maar ja, zeker niet interessant voor mensen die al een 2600 hebben.
 
Heb zelf 2 SE-1Xen staan hier
worden altijd zwaar gebruikt
door de mensen bij Studio Electronics op mekaar afgetuned
kan dus asociaale stereo bass sounds maken :D
wil er nog een aantal bij als het enigsins kan
atc1 is ook goed :D
 
Origineel geplaatst door Leo
wat denk jij, atc1, die moet toch goeikoop te scoren zijn nu?!
Een tweede 303, een drumstation en een atc1 staat verrekte hoog op mijn verlang lijst.. De rest doet er niet toe..

Hmm, wijn.. lekker!
 
John ff wat recht zetten,

de atc hebben we nog steeds, hij staat stof te happen op m'n zolder, tewachten todat er weer cv/gate uite m'n trope sequencer komt.

de atc op het podium, was lastig, de interne bandkabel zat vaak te "kloten" en de bediening met die rar druk knoppen was niet ideaal, zeker niet bij extrme hitte en vochtigheid.

Op de laatse cd heb ik hem nog wel gebruikt

Groet

Lange met bril
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door i4/acidjunkies
hij staat stof te happen op m'n zolder

zolang er een filtercartridge inzit, alt er weinig te happen voor die atc. da's welk mooi. zowat geen gat te bekennen.

gisteravond vond ik de wijn ook lekker trouwens...
 
Origineel geplaatst door i4/acidjunkies
de atc hebben we nog steeds, hij staat stof te happen op m'n zolder...

Da's toch ook zonde van zo een mooi ding!
Harold, ik bied me aan om hem stofvrij te houden op míjn zolder! En dat doe ik gratis! :D

Groet,
Roy
 
Ik heb net een ATC-X met quadfilter binnen vanuit de usa voor een leuk bedragje, en ik vind het een erg leuke aanvulling op de SE-1 die ik al een tijdje heb. De ATC klinkt wat strakker, en heeft interessante extra mogelijkheden.
Vooral met xmod en ringmod kun je heftige dingen doen. Xmod op het sem filter in bandpass mode, of op het arp filter vind ik fijn :)
De SE-1 klinkt wat "losflodderig" en da's juist weer leuk voor een bepaald type basjes bijv., als 't wat meer retro mag klinken.
Al met al vind ik dat de 2 synths elkaar leuk aanvullen.
 
Wat zijn nu echt de grote verschillen tussen een se 1x, omega en atc ?

Ik heb wel wat dingen kunnen vinden op hun site, maar is toch wel fijn om wat van de gebruikers te horen.

Zit er veel verschil qua klankkleuring tussen deze apparaten ?

Wat zijn ongeveer de gangbare prijzen voor een atc ?

Thanx
 
ATC-1 met SEM en 303 cart hier. SEM is ziek, 303 is leuker dan origineel.

Vraagje, heeft er nu nog niemand over naged8 eigen filters te bouwen, in de cartridge zit alleen de filter geloof ik.

Verder issie dik, vatsig en stuurt ontzettend hard uit, heb wat last met de knopjes idd en moet nog OS update doen maar wist nog geen importeur ( nu wel, thanx! ).

Verder dikke props naar SE, al die rack conversie zijn werkelijk te goed ( en helaas te duur ).
 
Origineel geplaatst door boestaman
Wat zijn nu echt de grote verschillen tussen een se 1x, omega en atc ?

Ik heb wel wat dingen kunnen vinden op hun site, maar is toch wel fijn om wat van de gebruikers te horen.

Zit er veel verschil qua klankkleuring tussen deze apparaten ?

Wat zijn ongeveer de gangbare prijzen voor een atc ?

Thanx

kep zelf een se1-x en een atc-1....de verschillen :

een atc-1 is een 2 osc monosynth met losse filtercartridges,heeft 3 envelopes...alles te bedienen met (fel gekleurde)tiptoetsen en 1 draaiknop....en een 3-cijferig display...
een se1-x is een 3 osc monosynth met 2 filters ingebouwd,heeft 4 envelopes..en volop draaiknoppen...en een uitgebreidere display...

qua klank vind ik ze niet zo heel ver van elkaar liggen,alhoewel de se1-x door de 3 osc veel beter geschikt is voor vette leads en basses...en de bediening van de se1-x is ook veel prettiger,waardoor ik veel sneller naar de se1-x grijp...maar de klank van beiden is 'rond' en 'vet' zoals je verwacht van een echte analoge synth....

een omega is een polysynth (afhankelijk van de uitvoering 2 tot 8 stemmen)...

prijzen : een atc-1 zal zo rond de 700 euro zijn....de se1-x rond de 1250 euro...als je mazzel hebt goedkoper...
 
als je in het buitenland kijkt, hoef je echt geen mazzel te hebben voor lagere prijzen.... ik denk toch dat het met de ontwikkelingen van de laatste 2 jaar te maken heeft. de voyager steeds aantrekkelijker en zo langzamerhand al aardig wat firma's die zich richten op dit stuk van de markt.
atc1 met 1 filter heb je al onder de 400 euro, als je goed zoekt. de se1x voor rond de 800.

wat de klank (en het weinige verschil daarin tussen atc1 en se1x) betreft, ben ik het niet met de vorige spreker eens. sorry.
voor prettige bediening moet je bij de se1x zijn (of bij topless bistro borstlap), voor een lekker rond vol gevoel moet je bij de atc1 zijn (of ook weer bij topless bistro borstlap).
zo zie je maar, lekker uit eten is altijd nog het best.
 
ik heb die se1-x van jou gekocht Leo....dus jij hebt me flink afgezet ?

afijn....ik keek ook naar de prijzen waar ze hier voor weggaan,en dan kloppen die prijzen aardig,zeker gezien de nieuwprijzen...

en over de klank : die ontloopt elkaar echt niet veel,kep ze hier al vaak naast elkaar gebruikt...maar ik weet niet wat de klankverschillen tussen een atc-1 en atc-x zijn...
 
bij mijn weten heb ik hier nog nooit iemand genept (maar ik kan me vergissen natuurlijk). ik heb pas mijn nordlead voor 300 euro verkocht (en dat is dan nog een apparaat dat vrij veel voorbijkomt). ik heb eigenlijk nooit feedback erop aangesproken dat ze mij hebben genept, met een prijskaartje van bijna 4000 gulden. zo kan dat gaan.

ik wist toen ik postte dat je d ese1x van mij hebt gekocht, maar ik voel me daar niet lullig over of zo, of schuldig.
volgens mij heb je de se1x toch al een tijdje gehad en is rond die tijd, of daarna pas de voyager in prijs naar beneden gekomen en zijn ook andere dingen op de markt gekomen of een succes geworden. dat beïnvloedt de prijs natuurlijk ook, in de tijd. en wat denk je van de dollar?!
al wat ik nog weet is dat ik de se1x voor rond de 1000 uit amerika heb gehaald, toen die hier 1995 kostte. de se1x was toen feitelijk nieuw en volgens mij heb ik ook nog geruild met een macbeth (of was jij dat niet) die nieuw 1000 had gekost (forumprijs). volgens mij is het ook zeker een jaar geleden, begin 2004 of zo.


ik neem ook aan dat je een grapje maakt, maar voor de zekerheid maar hè. ik vind het toch lullig als daar ineens staat dat ik iemand genept heb, dat lezen meer mensen en die kunnen van alles gaan denken!

de atc1 klinkt ronder. he tis heus. toen ik daar eens over sprak met die ene st regis, heeft ie dat ook bevestigd, dat de atc1 'beter' klonk en me ook uitgelegd hoe dat kwam. niet dat ik het snapte.

zal je voortaan svp niet meer van die grote kreten als 'genept' gebruiken svp? ik ben niet boos, maar word zo wel voor lul gezet tegenover mijn medeforumleden, die over het algemeen weinig te klagen hebben als ze iets van overnemen of iets aan me overdoen.
 
Back
Top