[Bass] Mute - Contagious

Nou ben ik qua muziek best breed geöriënteerd. Maar hier kan ik vrij weinig mee. Geen kritiek, gewoon een constatering. Ik denk dat je muziek heel erg mood-afhankelijk is. Ik probeer het morgen nog eens :).
 
Dikke sound wel. De mix zit alleen wel enorm volgestopt en die synth die op iedere eerste halve tel komt, blaast het (mid)laag (ofzo) wel erg op. Een tandje minder hier en daar qua volume zou het wat aangenamer luisterbaar maken. Gaat vooral om het eerste deel met drums tot het breakje.

Sfeertje is wel top. Variaties in de kick ook (in het tweede deel), die houden het interessant.
 
@ Dr van Lansberg: Kan je er vandaag wel iets mee? :P

Terechte vraag want belofte maakt schuld :).

Ik heb hem opnieuw beluisterd.Ik vind het lastig om in de track te komen omdat in het intro de beat niet te pakken krijg. Maar als ik eenmaal in de 4/4 zit, ja, dan voel ik wel een dikke groove en op 2/3e zelf een swing. Ik trek hem nu in elk geval stukken beter dan afgelopen zondagnacht. Misschien is dit wel zon track die steeds beter wordt als je hem vaker hoort.

Het commentaar dat ik veel op mijn eigen tracks krijg is dat er te weinig laag in zit. Misschien moet jij me daar maar eens mee helpen, want aan laag geen gebrek hier :). Desalniettemin vind ik hem nu al een stuk beter dan drie dagen geleden. Ik ga het in het weekend nog eens proberen.
 
haha thanks man :) Als je een MS20 gebruikt heb je nooit een gebrek aan laag :P

Als je zelf vaak te weinig laag hebt, kan het komen door je mix zelf of door je speakers/ruimte. ik zorg altijd dat er genoeg 40 a 50 hz inzit voor het sublaag en van +- 80 hz to 200 voor de bass. Vaak zijn dit ook 2 aparte synths/vsts, toevallig in deze track niet.
 
Mij iets te duister en ik mis iets dat er uitspringt. De breakbeat vind ik storend. Licht gebrek aan hoog in de mix. t kleine stukje 4x4 kick klopt wel. Dat is lekker maar dan.. nee, kan er ook weinig mee zo.
Het wilt techno zijn maar gaat dan teveel buiten de lijntjes puur door de kickdrum. Keep It Simple. KIS.
Misschien dat ze in de US er wat mee kunnen. draaierig bewegen zonder voetjes van de vloer ;)
 
Back
Top