IN de BOX VS SSL SIGMA

IN de BOX VS SSL SIGMA

  • eerste 10 seconden daarna om en om

    Stemmen: 1 50,0%
  • tweede 10 seconden daarna om en om

    Stemmen: 1 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    2
  • Enquete gesloten .

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.954
Locatie
Hilversum
Elke 10 sec wordt er gewisseld weet jij "welke"-" welke" 10 sec de sigma is.

Deze track is van SSL zelf als promotie, ik zelf hoor niet echt verschil.. het lijkt een leuk ontwerp. Maar is dat ook zo.

Ik heb de twee tracks opgenomen en daarna steeds 10 sec om en om stilte gemixed daarna samen gevoegd.
 

Attachments

  • SSL Sigma AB test.mp3
    4 MB · Bekeken: 101
Laatst gewijzigd:
weinig verschil ja. ook lastig beoordelen op sommige plekken
ik denk dat als die sigma goed is :D dat het de tweede 10 sec is en de eerste ITB
 
Als dat het "voordeel" van een sigma is, is het eigenlijk een waardeloze bak als je het mij vraagt. Vind eigenlijk de mix in zijn geheel ook niet goed. Veel te muddy en wollig.

Maar goed, ik denk dat de 2e tien seconden de sigma is.

Heb overigens bij een vriend van me de Egrets van Cranesong gehoord, ook waanzinnige summing boxen, maar daar hoor ik ook totaaaaaal geen verschil.
 
Sorry maar ik hoor geen verschil. En je hebt het over in the box. Wat bedoel je daar precies mee? Zijn dan de standaard plugins van de DAW gebruikt of wat?
 
Dit ontwerp is gemaakt voor mensen die vanuit de computer een SSL sausje willen. Er is er 1 die komt rechtstreeks vanuit de box opgenomen en de ander is wat ik las per track door de sigma gehaald en dan opgenomen.

Ik hoor ook zo weinig verschil dat ik het opnieuw heb gedaan.. zelfde 2 tracks zelfde volgorde exact elke 10 sec om en om stilte gemixed daarna samen gevoegd in audicity .


files staan hier...
http://www.solidstatelogic.com/audioexamples/
 

Attachments

  • SSL Sigma Summing.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 89
gaat wat fout met je knip plak sessie denk ik gewoon iedereen even zelf de files downloaden bij SSL via de link hierboven
 
dat hoop ik ook voor solidstatelogic.. hahaha



Hoe zou het klinken met 25 x passes
 
vind het sowieso niet zo'n lekker voorbeeld, misschien heeft iemand wel lopen snurken en 2x dezelfde file gezipped :D
iemand al een null test gedaan? of in winabx geladen?
 
Analoge summing is ook vrij zinloos tenzij je 40/50 tracks hebt, dan hoor je wel het verschil. Maar 10/12 tracks? Geen kat die dat zal horen.
 
Back
Top