Bouw nieuwe studio 2014

mooi man!

had nog wat vraagjes, wat voor stof gebruik je voor de bekleding van de akoestische panelen?
wat voor mooie paarse lichten zijn dat en waar/hoe zitten die bevestigt?

En heb je de racks zelf gemaakt?

gr Jim
 
mooi man!

had nog wat vraagjes, wat voor stof gebruik je voor de bekleding van de akoestische panelen?
wat voor mooie paarse lichten zijn dat en waar/hoe zitten die bevestigt?

En heb je de racks zelf gemaakt?

gr Jim

De stof die ik gebruik is simpel katoen van 2 euro de meter, welke je koopt op de markt.

Die mooie paarse lichten zijn ledstips die zitten geplakt op de panel absorbers.
Je kunt ze tegenwoordig overal online bestellen, maar ik heb ze gehaald bij Van Cranenbroek in Dongen. 27 Euro voor 5 meter met afstandsbediening.

Erg mooi, is het niet vervelend om steeds zoveel te moeten investeren in huurpanden.

Mwah, mocht ik hier ooit weggaan, dan kan ik vrijwel al het materiaal meenemen, dus op zich is het een goede investering. Het liefst koop ik natuurlijk een pandje, maar dat zit er voorlopig nog even niet in... :)
 
Mooi hoor. Lijkt me prachtig in zo'n studio aan het werk te kunnen.
Mooie apparatuur ook :okdan:
 
Volgens mij ben je alleen nu je hardware aan het verkopen ;)

Hahah, goed gezien! :kroon:

3 Redenen:
  1. Minder rackspace t.o.v. oude studio (bewust voor gekozen). Sommige apparaten gebruikte ik toch nauwelijks meer.
  2. Heb weer een paar nieuwe apparaten op het oog die ik van iemand kan overnemen, dus daarvoor ben ik zowel fysiek als financieel ruimte aan het maken.
  3. Lalala geld. :)
 
zag het iid ook al op FB
 
Of wil je meer de mastering kant op?

Nou nee, niet specifiek.
Ik wil wel m'n mixen wat aandikken met analoge outboard gear. Dus ga daar merendeel van m'n racks mee vullen. Een aantal synths ga ik sowieso nooit wegdoen trouwens, alleen degene die ik toch nooit gebruikte.
 
Nou nee, niet specifiek.
Ik wil wel m'n mixen wat aandikken met analoge outboard gear. Dus ga daar merendeel van m'n racks mee vullen. Een aantal synths ga ik sowieso nooit wegdoen trouwens, alleen degene die ik toch nooit gebruikte.


Okee, dan denk ik graag mee want ik zit op datzelfde padje.. Outboard gear needed.. :)
 
Heb zo een indicatie van de materiaalkosten? Ik heb ook een ruimte op het oog waar ik toch wel wat aan wil verbouwen. Je bouwprojectje is wel inspirerend :)
 
Ziet er erg vetjes uit. :okdan:
ik zou persoonlijk asap al het glaswol dicht willen hebben ook de achterkant van de panelen die aan het plafond hangen.
Komt de akoestiek misschien minder ten goede maar waarschijnlijk wel beter voor de gezondheid.

Wanneer kan er gebuurd worden? :)
 
Ik ben wel benieuwd welke dat eigenlijk zijn en waarom.

Virus B. Heb ik al ruim 12 jaar en blijft een van m'n lievelings synths.
@Juno2. Blijft een @Juno he, die doe je gewoon niet weg.
Kawai K4. Heb ik al een eeuw ofzo en blijft gewoon een heerlijk ding.

Heb zo een indicatie van de materiaalkosten? Ik heb ook een ruimte op het oog waar ik toch wel wat aan wil verbouwen. Je bouwprojectje is wel inspirerend :)

Materiaalkosten kwamen uit op zo'n 1500 euro.

Ziet er erg vetjes uit. :okdan:
ik zou persoonlijk asap al het glaswol dicht willen hebben ook de achterkant van de panelen die aan het plafond hangen.
Komt de akoestiek misschien minder ten goede maar waarschijnlijk wel beter voor de gezondheid.

Wanneer kan er gebuurd worden? :)

Dat is wel een goeie betreft die plafond-absorbers. Ik moet ze toch nog omspannen met een nieuw doekje, dus misschien maak ik ze aan de bovenkant dan ook wel dicht. Ik denk niet dat dat veel verschil zal maken qua akoestiek.

De achterwand basstrap doet trouwens zijn werk erg goed!

Wanneer er gebuurd kan worden? Altijd gezellig, maar momenteel heb ik het bizar druk in de studio. Ik verwacht dat er in het begin van het nieuwe jaar weer een wat rustigere periode zal aanbreken. Dan kunnen we wel eens een bakkie doen!
 
Wat ik me nog afvroeg, je hebt de vloer op beton gebouwd. Is het noodzakelijk om een verhoogde houten vloer op een betonvloer te leggen? Ik lees gemengde reacties, contactgeluiden verminderd, maar je krijgt een resonerend oppervlak erbij

Hoe zijn jouw ervaringen?
 
Back
Top