Bouw nieuwe studio 2014

Subgroover

Zweet spot
Lid sinds
6 mei 2004
Berichten
2.685
Locatie
Klopt
Ola SF'ers!

Ik vond dat het weer eens tijd werd om een nieuwe studio te bouwen.
Hiervan ga ik een fotoverslagje bijhouden.

De ruimte is 42m2 en wordt opgedeeld in twee "zwevende" kamers die nergens contact maken met het pand.

De grootste reden voor mij om mijn studio te verhuizen is omdat ik na twee jaar fulltime in een donker hok gezeten te hebben, wel eens toe ben aan een ruimte met daglicht.

Hierbij de Sketchup tekeningen:

Bouwplan1.jpg


Bouwplan2.jpg
 
Hier de foto's van de bouw:

Zo trof ik de ruimte aan.
Opgedeeld in twee ruimtes door een simpel scheidingswandje die we eruit gaan tikken.

_MG_3625.jpg


_MG_3634.jpg


_MG_3641.jpg


_MG_3647.jpg
 
De foto's van het leeghalen van de ruimte:

_MG_3657.jpg


_MG_3664.jpg


Het verzamelde bouwmateriaal:

_MG_3666.jpg



En nog een leuk filmpje van hoe een maat van mij het scheidingswandje eruit tikt:

 
Met de NS als buren is zo'n constructie ook wel broodnodig, niet? ;)
 
Leuk om weer te volgen je/jullie worden al ervaringsdeskundigen. Zijn er nu dingen welke je anders gaat doen dan je eerste studiobouwproject?
 
Ligt het aan mij, of laden de foto's niet
 
Leuk om weer te volgen je/jullie worden al ervaringsdeskundigen. Zijn er nu dingen welke je anders gaat doen dan je eerste studiobouwproject?

Zeker. Sowieso gaan we nu twee volledig geïsoleerde ruimtes maken, zodat niemand last van mij heeft daar, maar ik ook geen last heb van anderen met hun muziek.
Vandaar ook dat de ruimtes helemaal op rubber noppen gebouwd worden.

Al het binnenwerk wordt bekleed met dubbel gips van 1,25cm.

De achterwand wordt een grote basstrap / absorber van 20cm Rockwool 433 DUO met daaroverheen doek.


Ben benieuwd. Ga je hier wel voor n soffit mount main monitor systeem?

Nee dat niet. Het was òf een dik main monitor systeem kopen en soffit mounten in mijn huidige studio, òf verhuizen met de studio naar een grotere, lichtere locatie.
En om mijn KRK V8'jes in een muur in te bouwen vind ik er niet uitzien.

Een paar redenen waarom ik gekozen heb voor de verhuizing:
1. Grotere ruimte met daglicht voor praktisch dezelfde prijs.
2. Vlak bij mijn huidige ruimte worden er repetitieruimtes gebouwd en er komt een drumleraar te zitten met zijn drumschooltje. Daar ga ik zeker weten last van krijgen, zeker tijdens opnames.
3. De plek waar ik nu naartoe ga binnen het pand, daar zit een aantal vrienden van me met hun studiootjes.
4. Het welkom is veel netter (je hoeft niet meer door een vage loods heen).
 
ook lekker bezig dus!!! goed te zien dat de koffie al klaar staat..
 
Wat ga je doen met die radiator en hoe ga je de ventilatie aanpakken?

De radiator blijft hangen en de vloer komt er net onder.
De ventilatie in de grote ruimte is niet zo'n punt, aangezien er een raam en een deur in zit.
Volgend jaar (voor de zomer) wil ik er wel een airo (binnen- en buitenunit) in gaan hangen.

Qua ventilatie in de kleine ruimte willen we een eenvoudige luchtaan- en afvoer maken.

ook lekker bezig dus!!! goed te zien dat de koffie al klaar staat..

:koffie:
 
Als de radiator blijft hangen, hoe ga je dan een zwevende ruimte realiseren?
Als je de radiator niet gaat gebruiken omdat je er nog een muur voor gaat zetten dan kan je hem beter afkoppelen en het leidingwerk afdoppen..

Ventilatie, OK :)
 
De muur voor de radiator is de enige muur waar geen extra wand voorkomt, die blijf dus zoals die is.
Op zich geen probleem, want dat is een ontzettend dikke buitenmuur.
 
Back
Top