Bouw nieuwe studio 2014

Ook met die treinen langs de deur geen last ?

Nee, totaal niet. De trein die je op de foto ziet staat daar stil op een soort rangeerterrein. Daar maken ze de treinen schoon van binnen.
De rijdende / denderende treinen zijn een stuk verder weg en die hoor / voel je nauwelijks.

Maar dan is het effect van een doos in een doos toch geheel weg?

Op zich niet. Het zou natuurlijk wel het beste zijn om de buitenmuur van binnen ook te isoleren, maar dat is zeer onpraktisch vanwege het raam, de deur en de radiator.
Die buitenmuur is zodanig dik en stevig dat daar niet perse wat aan hoeft te gebeuren.

Ik heb voor deze doos-in-doosconstructie gekozen om de buren (kantoortjes) zoveel mogelijk te ontlasten van mijn lawaai. En de kleine en de grote ruimte zoveel mogelijk van elkaar gescheiden te houden qua geluid.
 
Ziet er top uit Bob,

Er zijn mensen die hitjes maken in mindere studioruimtes! Dus who cares of die buitenwand niet geïsoleerd gaat worden.

Gewoon lekker muziek maken met wat daglicht. Ik moet toch maar eens komen buurten!

Ik kijk nu al uit naar de volgende foto's. Succes!
 
Ziet er goed uit... alleen die Senseo op je 1e tekening kan echt niet. Een studio dient een goede espresso machine te hebben en is van cruciaal belang.

Waarom eigenlijk zoveel van die rubber blokken ? Lijkt mij dat het met 4-6 per balk ook prima kan. Hoe minder contactpunten hoe beter. Zijn dat gewoon van die rubber tegels die in stukken gezaagd zijn ?
 
Gewoon lekker muziek maken met wat daglicht. Ik moet toch maar eens komen buurten!

Ik kijk nu al uit naar de volgende foto's. Succes!

Thnx man. Als het af is ben je zeker welkom voor een bakkie!

Ziet er goed uit... alleen die Senseo op je 1e tekening kan echt niet. Een studio dient een goede espresso machine te hebben en is van cruciaal belang.

Waarom eigenlijk zoveel van die rubber blokken ? Lijkt mij dat het met 4-6 per balk ook prima kan. Hoe minder contactpunten hoe beter. Zijn dat gewoon van die rubber tegels die in stukken gezaagd zijn ?

Haha, ja die Senseo. Ach ja...
In mijn huidige studio heb ik geen stromend water, dus een wat geavanceerder koffiezetapparaat zit er niet in. Ik ben er wel naar op zoek geweest en kwam bij een schitterend apparaat uit met verse bonen en bla, maar die was vrij onbetaalbaar.
Tenminste, ik kan het wel betalen, maar voor dat geld koop ik liever studio equipment!
Een beter koffiezetapparaat komt er wel een keer... :)

We hebben inderdaad rubber tuintegels in blokjes gezaagd. Het zijn van die 4cm dikke tegels. Er hadden er misschien wel minder onder gekund, maar we wilden het zekere voor het onzekere nemen, aangezien er wel een gewicht van honderden kilo's op komt te staan.
Als het rubber door al het gewicht flink samengeperst wordt, heb je alsnog meer contactgeluid dan als je het gewicht compleet verdeelt.

A.s. vrijdag komt er weer een foto-update trouwens!
 
Ik vind het wel een mooi idee van die rubberen tegels. Ik ben benieuwd hoe het gaat werken.

Ben je trouwens full-time (professioneel) met muziek bezig?

En we wachten weer op de foto's!
 
Ik heb in mijn studio op ieder schroef/contact punt een ring gebruikt die ik uit van die rubber ringmatten heb geknipt. Werkt bij mij prima.
ringmat.png
 
Ziet er top uit Bob,

Er zijn mensen die hitjes maken in mindere studioruimtes! Dus who cares of die buitenwand niet geïsoleerd gaat worden.

Gewoon lekker muziek maken met wat daglicht. Ik moet toch maar eens komen buurten!

Ik kijk nu al uit naar de volgende foto's. Succes!


Als je enigzins bouwkundig onderlegd bent snap je dat een doos in een doos constructie alleen maar werkt als het een doos in een doos is:)
 
Ik ben toch vrij benieuwd hoe effectief deze constructie zal worden voor je buren in een andere ruimte. Als er ergens lekken zitten dan is het vrij zonde dat je zoveel moeite hebt gedaan.
Maar goed, das gewoon mijn mening. :)

Succes!
 
Ik heb al eens eerder gezeten op deze plek in het pand (jaren geleden), toen hadden we precies zo'n zelfde constructie en dat werkte perfect.

De muur (waar het raam en de deur in zitten) is echt een knoepert van een muur. 40cm dik beton. Dat geeft echt niet zomaar mee. De eerstvolgende buurman zit iets van 10 meter verderop (er zit nog een ruimte tussen). Het gaat er voornamelijk om dat hij geen last van mij heeft. Voornamelijk het laag wat uit m'n sub komt rollen, draagt heel ver. Voornamelijk door de vloer, vandaar ook de rubber noppen constructie.

Uiteraard ben ik ook wel enigszins benieuwd naar het resultaat.
Stel dat het nou echt bagger is, dan kan ik er altijd nog voor kiezen om een losstaande wand voor de buitenmuur te plaatsen.
 
Wat een bekend Terrein haha. Roosendaal bij het station volgens mijn toch ? Wordt wel netjes moet ik bekennen. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
 
:) wanneer is de opening / rondleiding?

Lijkt me leuk om een keer te checken tzt
 
Back
Top