Bouwverslag nieuwe studio

Ik heb in mijn ruimte nu 1 wand geisoleerd en aan de andere kant raamwerk plus glaswol binnenkort komen de gipsplaten ook daar overheen.

nu merk ik een apart gevoel als ik vanuit de keuken die ruimte inloop een bepaalde soort druk ofzo.. ik ben nog niet duizelig zoals in andere afgesloten ruimets maar is dit herkendbaar? of zal dat puur door de grote van de ruimte komen?
 
Ik heb in mijn ruimte nu 1 wand geisoleerd en aan de andere kant raamwerk plus glaswol binnenkort komen de gipsplaten ook daar overheen.

nu merk ik een apart gevoel als ik vanuit de keuken die ruimte inloop een bepaalde soort druk ofzo.. ik ben nog niet duizelig zoals in andere afgesloten ruimets maar is dit herkendbaar? of zal dat puur door de grote van de ruimte komen?


Dat is desoriƫntatie door het plotseling wegvallen van reflecties, bij het binnenlopen in een (te) dode ruimte.
 
o oke ik was bang dat het met ventilatie te maken had.

maar als het klaar is en er staan weer dingen in dan is het mogelijk weg?
 
o oke ik was bang dat het met ventilatie te maken had.

maar als het klaar is en er staan weer dingen in dan is het mogelijk weg?


Misschien heb ik dat gemist, maar heb je dan iets gedaan met ventilatie?
In een afgesloten ruimte kun je wel een druk ervaren, zoals tijdens stijgen/landen in een vliegtuig, bij (het aan/uit gaan van) een afzuigsysteem, als er geen luchttoevoer systeem is/werkt.
Maar dit is een ander soort druk dan wat jij voelt, neem ik aan?

Als het die (anechoische kamer) sensatie is, die ik bedoel, zal het, naar ik verwacht, wel verdwijnen als je de glaswol hebt bedekt met gipsplaten.
 
Nou, vandaag weer een goeie stap verder. Gipsplaten en steenwol zijn langsgebracht (voor gratis, want burenkorting bij groothandel achter mijn kantoor).

De eerste muur afgemaakt met gipsplaat afgewerkt, gevoegd en rechtop gezet. De volgende stap is het regelwerk van alle vier de muren afronden en de muren tegen elkaar aan zetten.

Vraagje! Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor mijn eigen studiootje... Wat voor akoestische panelen zijn dat op die foto / die jij hebt gebruikt? Knauf Acoustifit 45mm platen van 60cm breed?
 
Back
Top