Kyma X - Pacarana

Je moet toch redelijk blijven denken hoor.Ik hou wel van kleur en klanken.Maar eens moet je die klanken toch gaan gebruiken in je daw,gecombineerd met een muzikaliteit?Of je ontwerpt klanken,gewoon omdat je ervan houdt,en spreken we meer dan met een oscillator te beginnen,en dan de filters,de adsr en daarna wat effecten,dat is ook met klanken bezig zijn.
Maar kyma,een produkt is dat ver kan gaan in klanken synthese.De combinatie van de twee muziek en klanksynthese vergt enorm veel tijd,en tijd dat is er niet tegenwoordig tenzij je op pensioen bent of professioneel bezig bent.
Het is maar wat je doel is .
 
Je moet toch redelijk blijven denken hoor.Ik hou wel van kleur en klanken.Maar eens moet je die klanken toch gaan gebruiken in je daw,gecombineerd met een muzikaliteit?

Sprekend over het laatste voorbeeld, dat wordt straks hier in NYC gepresenteerd in een muzikale vorm.(zie EZUFF#6).
In deze draad bespreek ik de synthese mogelijkheden van dit systeem.
Muzikale mogelijkheden kun je op mijn CD's, en iTunes vinden en tijdens concerten horen. B.v. 22-05-2015 in AB Brussel. Komt nog in de agenda.

Of je ontwerpt klanken,gewoon omdat je ervan houdt,en spreken we meer dan met een oscillator te beginnen,en dan de filters,de adsr en daarna wat effecten,dat is ook met klanken bezig zijn.

Dat ook, alleen de synthese die je beschrijft(substractive synthesis) is maar één vorm van synthese. De kracht van dit systeem is dat je ALLE synthese vormen tot je beschikking hebt waardoor wat je wilt uitdrukken een grotere kans van slagen heeft.
Het werkt tweeërzijds bij mij. Wanneer ik iets nieuws vind(bij elkaar gepuzzeld heb)
wil ik altijd dit in muzikale zin gebruiken. Met soms het resultaat dat andere muzikale vormen verkregen worden. De andere zijde is dat ik een muzikale structuur in mijn hoofd heb en die verder uitwerk met dit onmetelijke palet wat ik tot mijn beschikking heb.

Maar kyma,een produkt is dat ver kan gaan in klanken synthese.De combinatie van de twee muziek en klanksynthese vergt enorm veel tijd,en tijd dat is er niet tegenwoordig tenzij je op pensioen bent of professioneel bezig bent.
Het is maar wat je doel is .

Kyma gaat ver. Wanneer je het denken achter dit systeem snapt werk je hier sneller mee dan met menig andere hard- en software. ELK systeem kost tijd.
Stel, om het even bij jouw subtractive synthesis te houden, doe 1 module meer in je synth en de mogelijkheden nemen in het kwadraat toe. Omdat je weer meer en andere verbindingen toe kunt passen.

Je begrijpt dus dat ik totaal geen sociaal leven meer heb :)
 
Ezuff/6, daar geef je dus jouw audio interpretatie tijdens een hommage aan beton?!?
Alles leuk en wel, maar mag toch hopen dat dit soort initiatieven volledig particulier gefund worden en niet aan elkaar hangen van publieke subsidies.
 
Hee, het ruikt hier naar een oude bekende ineens..
Het is slechts een mening Demian ;) één van de vele.
Vind Kyma voor sound design wel interessant, veel mensen in post en film werken er ook mee.
 
Ezuff/6, daar geef je dus jouw audio interpretatie tijdens een hommage aan beton?!?
Alles leuk en wel, maar mag toch hopen dat dit soort initiatieven volledig particulier gefund worden en niet aan elkaar hangen van publieke subsidies.

Dit is niks meer of minder dan een doodordinair potje trollen. :r
Ik wil je met klem verzoeken om daar mee op te houden.
 
Je hebt gelijk, excuses, totaal niet relevant voor de Kyma-X discussie. Werd getriggerd door de link. Maar zal er verder geen vragen meer over stellen.
 
Je hebt gelijk, excuses, totaal niet relevant voor de Kyma-X discussie. Werd getriggerd door de link. Maar zal er verder geen vragen meer over stellen.

Had maar wat gevraagd, nu geef je je mening over iets waar je geen notie van hebt
met oogmerk mij te beledigen.

Dit gedrag zou kunnen leiden dat ik hier geen zin meer in heb IETS te posten over Kyma.
Dat betekend dat mensen, misschien jij b.v., eerst zo'n ding moeten kopen om er achter te komen of het wel of niets iets voor je is.
 
Had maar wat gevraagd, nu geef je je mening over iets waar je geen notie van hebt
met oogmerk mij te beledigen.

Dit gedrag zou kunnen leiden dat ik hier geen zin meer in heb IETS te posten over Kyma.
Dat betekend dat mensen, misschien jij b.v., eerst zo'n ding moeten kopen om er achter te komen of het wel of niets iets voor je is.
Het was misschien idd een beetje een retorische vraag. Ik zal me verder beperken tot kyma.
 
Je begrijpt dus dat ik totaal geen sociaal leven meer heb :)
Maar je legt toch nieuwe voortdurende contacten met je klanken,die je altijd gehoorzamen als een hondje.Jouw wil is je pret.:okdan:
 
Had maar wat gevraagd...
Inn de nieuwe Kyma software zit nu ook een Slipstick Generator. Deze module wordt gebruikt om 'gekras', 'getokkel, 'wrijf', 'strijk' energieën te leveren:
en.wikipedia.org/wiki/Stick-slip_phenomenon

Een voorbeeld:

http://soundcloud.com/roland-kuit/slipstick-10-copy-fun

Dit is de generator "droog". Men kan allerlei oppervlakten of ruimtes hiermee laten resoneren.
Kun je eens een voorbeeld plaatsen dat duidelijker die 'getokkel, 'wrijf', 'strijk' energieën aantoont ?
Of enkele waarin je die oppervlakten of ruimtes hiermee laat resoneren ?
 
Nog even een reactie op de hierboven ' retorische vraag'.
In Nederland is de beknotting zeer merkbaar.
Alle subsidie gaat volgens regels en in een bepaald kader.
Vernieuwing past niet in dat kader.
Het Nederlands kunstklimaat bestaat uit wat leuk is,
Thuis tussen de schuifdeuren opgevoerd en dan uitvergroot.
Hapsnap wat moet ' pleasen' , vandaar het einde van het keyboard
Draadje. In nerderland bestaat geen gesubsidieerde kunstvernieuwing.

Gelukkig dat mijn boeken over synthese naar meer dan 90 landen hun weg vinden.
Dus probeer mij niet als een handige ' potleegvreter'. Neer te zetten.
Jij hebt echt geen idee van wat ik ' laat'. Om de dingen te doen die ik
Belangrijk vind.
http://nieuwsbrief.concertzender.nl/52/even_voorstellen.html
 
Zoals beloofd meer Slipstick voorbeelden.

Allereerst de Slipstick 'droog' met enkele variaties:

http://soundcloud.com/roland-kuit/slipstick-dry-example
 

Attachments

  • Slipstick example.jpg
    Slipstick example.jpg
    66,1 KB · Bekeken: 87
Zoals beloofd meer Slipstick voorbeelden.

Allereerst de Slipstick 'droog' met enkele variaties:

http://soundcloud.com/roland-kuit/slipstick-dry-example

attachment.php



Is er ook een beschrijving / uitleg van de instelparameters?:P
 
Back
Top