Kyma X - Pacarana

Kunst kan ook poëtisch zijn. Neem de kunstenaar Herman de Vries. Zijn kunst is ook verweven met zijn schrijven, met de wereld.
Net als met poëzie rangschikt hij woorden en natuur objecten als ZERO-kunstenaar.
Ik exposeerde met Tomas Rajlich en Herman de Vries in het Khachaturian House Museum op de International Contemporary Art Exhibition 2018 Yerevan. Zijn werk is wat zachtaardiger dan het fundamentele werk van Tomas, maar paste ook goed samen met mijn geluidskunst.

Werk van Herman de Vries:

kunst-minimalisme-herman-de-vries-2.jpg
kunst-minimalisme-herman-de-vries-5.jpg


Enige tijd geleden rangschikte ik het geluid van takjes in Kyma:

 
In deze wereld van perfectie spiegelt de reclame ons voor dat we pas gelukkig kunnen zijn met de ultieme smaak, de - ondanks covid - verste reis, grootste auto, het bruinste lijf en de grootste opgespoten billen c.q. lippen etc.
Versleten dingen zijn uit - kunnen weg of gaan naar een 2de-hands winkels voor een nieuw leven.
Iets wat getekend is door het leven heeft een extra dimensie. Zo ook kunnen half kapotte speakers een installatie vormen:

 
Beste SF'rs, onze wegen scheiden hier. Met veel genoegen, en maar heel soms met ongenoegen, heb ik hier rond gestruind. Het is dat ik op zoek ben naar een ander soort input dan -5v - +5v.
Ik wens jullie dan ook veel plezier en mooie muziek toe. Groet, Roland

o erg jammer! deze thread blijft bestaan, gelukkig. sukses en plezier buiten het domein van -5v - +5v!

dank voor de mooie, intrigrerende, inspirerende posts!
 
Inderdaad - jammer! Jouw berichtjes gaven een blik op het experimentele domein in de elektronische muziek. Dat is moeilijke materie, en dat spreekt niet iedereen aan. Maar het hoort er zeker bij, en dat gaan we nu als je vertrekt grotendeels missen. In elk geval bedankt voor de informatie en de muziek die je in de loop van de tijd op dit forum gepost hebt.
 
Ja - het is te begrijpen. Er zijn vast podia waar je veel meer begrip en waardering voor je werk krijgt. Maar het blijft wel jammer voor de veelzijdigheid van dit forum. Dat krijgt nu zonder meer een flinke knauw. Maar zo gaan die dingen, veel succes verder.
 
Het is ook helemaal niet nodig of zelfs maar zinnig om een bepaalde tak van elektronische muziek als beter dan enige andere te promoten of te verdedigen. Smaken en interesses verschillen nu eenmaal. Als ik zelf een bepaalde soort elektronische muziek of muziekinstrumenten niets vind, dan laat ik de topics die daarover gaan gewoon met rust. Op zo'n manier blijft het hier een prettige plaats voor alle denkbare types synth liefhebbers. Ook voor de experimentelen, die ik overigens wel interessant vind.
 
Je kan wel het wiel niet blijven heruitvinden,en zeker niet met 'complexe technieken',allicht is dit de reden van ontsporing?
 
Ik wens je al het beste. Wetenschappelijke exploratie en kunstzinnige expressie. En eventueel anderen die positief reageren op je werk. :)
 
Dank dreamer! En positief, of negatief, blijkbaar doet het iets met mensen. Dus is dat eigenlijk het zelfde. Hoewel op andere forums meer Kyma interesse is, stop ik daar ook.Het is geen besluit uit een fed-up gevoel. Wat ik al eerder schreef, een besluit omdat het goed voelt. Bedankt voor de input in de draadjes.
 
Laatst gewijzigd:
Jammer ik las je posts altijd met plezier , zelf nooit aan een kyma systeem begonnen maar dat mocht de pret niet drukken , kunnen we je elders nog volgen ?
 
Jammer ik las je posts altijd met plezier , zelf nooit aan een kyma systeem begonnen maar dat mocht de pret niet drukken , kunnen we je elders nog volgen ?
Dag Cornerman, bedankt. Ik heb gewoon mijn website www.rolandkuit.com
Binnenkort ga ik wel een upgrade doen, maar alles wat ik doe, deed en ga doen staat erop.
De Kyma pagina is zeker aan vernieuwing toe. Volgende week meer nieuws van Symbolic Sound en dat bedoelde ik in de post hierboven, dat is erg spannend!

Gisteren ook nog dit hier gepost: Sculpturen als Sonic Space
 
Back
Top