Quantizing uitzetten in Cubase 5

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde lezer,

Ik heb begrepen dat er in Cubase een optie zit waarmee quantizing bij opnames kunt uitzetten. Ook na herhaaldelijk de manual (en dan met name het stuk over quantizing) gelezen te hebben, kom ik er niet uit. Ik weet wel dat hoe ik achteraf quantizing kan deleten. Maar ik ben lui en wil dus eigenlijk geen overbodig werk doen.

Wie oh wie?
 
Is dat niet gewoon 'Q' en op OFF zetten in't arranger window,, alé, toch bij v5
 
Het is het knopje met dit teken erop: >|<
Ergens rechts van het midden bovenin. Hang me er niet aan op, ik zit er niet voor...
Ik hem hem op shortcut Num4.

[EDIT] Plaatje gevonden:
image.jpg
 
Is dat niet gewoon 'Q' en op OFF zetten in't arranger window,, alé, toch bij v5

Ik weet niet wat dat betekent. Als ik op Q druk, gebeurt er bij mij niets. Ook niet als ik mijn virtual keyboard uitzet,

Het is het knopje met dit teken erop: >|<
Ergens rechts van het midden bovenin. Hang me er niet aan op, ik zit er niet voor...
Ik hem hem op shortcut Num4.

[EDIT] Plaatje gevonden:
Bekijk bijlage 97816

Dat lijkt de snap functie te zijn. Volgens mij doet die iets anders dan quantising aan- en uitzetten. Als ik het goed hebt g=begrepen kun je hiermee parts op of off grid verplaatsen. Heb net even getest, ook met de snap functie uit, wordt alles dat ik speel gewoon volgens de quantise set up in de piano roll gegooid.
 
Nou, ik heb hem gevonden hoor :D. In de transport bar zit de optie "Auto Q" en die kan dus aan en uit.

@Stephen: Misschien is dit ook wel wat je bedoelde.

Allen hartelijk dank voor het meedenken en de input :okdan:.
 
Beide functies gaan aan/uit met die knop. Als snap dus uit staat teken ik snapless en neemt ie ook zo op!
Heb je hem ook in het pianoroll venster uit staan, snap?

Ik had hem in de pianoroll inderdaad nog aan staan. Vreemd trouwens, ik zou verwachten dat dat ie ook uit gaat als je hem de arranger view uitzet. Hoe dan ook, heb hem ook daar uitgezet op het bewuste sppor. iets ingespeeld en het wordt nog steeds gequantised. Ik werk met CB 5. Misschien maakt dat nog een verschil.
 
Back
Top