Reacties in marktplaats

IDD./..

Ik vind ook dat als bv. iemand een JP8000 voor 1200 Euro te koop zet, dat daar op gereageerd mag worden...
 
Misschien dat er een optie ingebouwd kan worden waarin degene die de advertentie plaatst zelf kan aangeven of deze commentaar wil of niet.
 
Ik moet zeggen, sinds de reply-optie werd uitgeschakeld, de "ambiance"inderdaad iets relaxter is geworden, maar daarentegen, mis ik wel de (objectieve) info, die sommige forummers gaven op een apparaat.

Dit vormde ( voor mij) een belangrijke bron van users-info ( en niet de algemene info die je op sommige andere sites ziet)
Kleine details ( en niet alleen de prijs), die mijn interesse deden opwekken.

M.i. zijn diegenen die ongepaste of brutale antwoorden geven, absoluut in de minderheid. Het uitschakelen van replies vond ik daarom wel erg drastisch en spijtig.

Er zijn toch andere mogelijkheden om die kleine groep "dissidenten"aan te pakken? Bijvoorbeeld, na 3 serieuze waarschuwingen>>> IP ban of iets anders?

Natuurlijk brengt dat extra werk en alertheid mee voor de moderators, maar geeft het forum wel een belangrijke bron van info terug.

Anyway, ik gedraag mij naar de wijsheid der moderators.


Take care


EF
 
Ik vond de "no replies" regel ook wel een beetje drastisch.
Aan de andere kant moet ik bekennen dat ik een van diegenen ben die een voorstander
was van maatregelen, aangezien het maar al te vaak voorkwam, dat mensen het nodig
vonden om ongevraagd kritiek te leveren op prijzen of in zo'n thread een kompleet
andere discussie veroorzaakten, waardoor iedereen vergat dat iemand iets te koop had
aangeboden. Je kunt daar in de oude threads een overvloed aan voorbeelden van vinden.

Eigenlijk zou ik liever zien dat het mogelijk blijft om de informatie van de verkoper aan
te vullen met extra info waarom een eventueel geïnteresseerde koper vraagt, of bijv.
een foto'tje toe te voegen. Koper blij, verkoper blij. :)

Dat houdt natuurlijk wel in dat de moderatoren een oogje in het zeill moeten houden en
aktief irrelevant gezwam en afkrakend commentaar moeten gaan uitzeven. Geen gemak-
kelijke taak om te beslissen wanneer ingegrepen moet worden. :confused:
Natuurlijk roepen diegenen die de meeste problemen veroorzaken gewoonlijk het hardst
om "vrijheid van meningsuiting", maar dat kunnen ze ook in een andere thread doen.
Of op een ander forum. :D
Of op een ander continent. :dubbel:
 
Ik vind het prima zo

Ik vind het prima zo

De maatregel om reacties in het marktplaats forum uit te schakelen, vind ik prima.

Wil je toch reageren dan kan je altijd met de verkoper contact opnemen, toch.

En als je iets kwijt wil over het aangeboden object, kan je altijd een nieuw draadje starten in een daarvoor geschikt forum.

Trouwens, op www.marktplaats.nl, www.ebay.nl e.d. kan je toch ook niet in het openbaar discussiëren over het aangeboden object? En hierover hoor ik toch niemand klagen :)

En ook, het synthforum is toch vooral bedoeld om te forummen over synths en aanverwante onderwerpen. Het marktplaats forum moet je volgens mij eerder bezien als handig extraatje, niet als main course.

Ook al, het forum is onderverdeeld in verschillende subforums. Moderatoren waken erover opdat de inhoud van deze forums 'zuiver en on-topic' blijft. Daar hebben we allemaal baat bij want ... een proper forum zorgt ervoor dat informatie netjes is ingedeeld en het makkelijker is om informatie terug te vinden.

Wat mij betreft mag de functionaliteit van het marktplaats forum gehandhaafd blijven :okdan:
 
Re: Ik vind het prima zo

Re: Ik vind het prima zo

Origineel geplaatst door Hover

Trouwens, op www.marktplaats.nl, www.ebay.nl e.d. kan je toch ook niet in het openbaar discussiëren over het aangeboden object? En hierover hoor ik toch niemand klagen :)


Sorry hoor, maar beetje 'n brak argument imho.
marktplaats en ebay zijn typische verkoop-sites, en dit is (gelukkig) een DISCUSSIEforum, waar als extra service voor de leden de mogelijkheid tot koop/verkoop geboden wordt.
 
graag de reakties weer mogelijk maken!... hoewel de mods gelijk hebben dat je in een ander forum kan gaan diskuzeuren over een bepaald apparaat, merk je dat het niet gebeurd... ik mis nu een hoop info over spullen die te koop worden aangeboden en het is een stuk saaier geworden ook.
zolang er niet met enge ziektes enzo gegooid word kun je toch rustig mensen laten kwebbelen? kortom... ik vindt het een nogal drastische maatregel die mijns inziens iets te makkelijk is doorgevoerd.
 
Lekker uitlaten!

Denk je dat een moderator, die op basis van vrijwilligheid dit forum draait, zit te wachten op een continue stroom van pb's inzake het verpreutsen van verkoop threads.
 
zo had ik het nog niet bekeken Y.
mag ik dan ff zeggen dat ik het nogal suf vindt van de betreffende verkopers om te gaan klagen over reakties op een forum? als je geen reakties wilt kun je het toch ook op ebay of marktplaats zetten?
 
Origineel geplaatst door Bass
Weet je trouwens wat ik ook geen stijl vindt ?

Er zijn mensen [geweest] die zich hier aanmelden alleen maar om iets te verkopen en later zie je ze niet meer als ze hun spul verkocht hebben ...:(

goh wat een ramp!!! laat ik er daar nou ook eentje van zijn! ik ben dan misschien wel een inactief ex-lid van het forum die nu alleen maar even terug is om wat zooi te verkopen, maar met gasten die hier komen om alleen wat spul te verkopen heb ik geen probleem hoor. het is toch ook weer mooi als zij anderen weer blij kunnen maken met een mooie synth?

net als die eeuwige opmerkingen of een bepaalde verkoper al dan niet een handelaar is. wat maakt het uit. alsof het verboden is om in muziekapparatuur te handelen. als het voor een goede prijs verkocht wordt is het toch prima? maargoed... dat is weer een hele andere discussie.

wilde ik effe kwijt. en dan nu allemaal weer de ogen gericht op mijn verkoopthreadjes okay? 8o)
 
Ik zou nogmaals willen reageren en wel hierom: als je goed hebt opgelet, zijn het bijna altijd dezelfde personen geweest, die brutale of afbrekende opmerkingen hebben gemaakt in de "koop/ruil"forum. Er waren ook veel normale reakties, om wat vragen te stellen over het apparaat, of men vroeg naar een link enz...

Het antwoord van de verkoper, kon dan ook door iedereen gelezen worden, en leerden wij nog eens wat.

IMO is het probleem echter niet de forum te koop/te ruil, wel de betrokken negatieve personen, Die personen kunnen op elke afdeling hier op deze site amok maken. Moet dan de desbetreffende forum dan ook maar uitgeschakeld worden?

Is het niet beter een juiste "diagnose" en het juiste "medicijn" te verstrekken ipv. dadelijk tot een "amputatie"over te gaan?

De grote meerderheid moet niet boeten voor enkele "ignorants", die niet alleen hier maar waarschijnlijk ook in de echte wereld voor onrust zorgen.

Ik weet het niet hoor. Ik ben van mening dat juist deze forum een van de meest interessantse was, en het is inderdaad een beetje stiller geworden.

Ik hoop dat de administrators alsnog ( misschien na enige tijd) de replies terug mogelijk te maken.

My 2 cents worth opinion.


Peace and Take care


EF
 
Wat ik niet snap is dat sommige leden denken ergens recht op te hebben. Maar dat is helemaal niet zo. En ook al zou het zo zijn dan is dat recht al heel lang geleden verspeeld door de strakke akties. En daarbij komt ook nog eens de verantwoordelijkheid als leden dat we dat gedrag niet zouden moeten accepteren. Dus zullen wij allemaal (ik ook dus) goed naar onzelf moeten kijken en niet zo hypocriet lopen te zijn om anderen de schuld te geven.

Ik begrijp het heel goed als de mods de keuze hebben om uren aan het babysitten van gebruikers die zich niet weten te gedragen of aan andere zaken om het forum running te houden en dan kiezen voor het laatste.
Die gasten steken er wel met z'n alleen behoorlijk veel tijd in en dan moet je met die tijd zo optimaal omgaan. En als die keuzes dan negatief uitvalt dan zij het zo. Ik vind het ook niet fijn maar het is het beste voor het forum. Tenzij je iemand voor het modden een betaalde baan wilt geven en dan mag je pas deze eisen stellen vind ik. En dat mondt dan ook weer automatisch uit op berisping of zelfs verwijdering van leden. Wil je dat het daar op uit gaat draaien?
 
ik vind loon nog niet zo slecht klinken fuse :)
 
Tuurlijk, als je voor deze site moet gaan betalen is 95% van de mensen gelijk pleite.
 
Laat gewoon de poster/verkoper kiezen of er gereplyt kan worden in zijn thread.

Ik heb nu een s3000 tekoop en ik krijg bergen reacties met mensen die dezelfde vraag stellen, als je dit gewoon in een topic zou kunnen bespreken is dat veel handiger voor alle partijen.

Ik vind het uitschakelen van de replys op marktplaats ook een beetje te drastisch.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Laat gewoon de poster/verkoper kiezen of er gereplyt kan worden in zijn thread.

Ik heb nu een s3000 tekoop en ik krijg bergen reacties met mensen die dezelfde vraag stellen, als je dit gewoon in een topic zou kunnen bespreken is dat veel handiger voor alle partijen.

Ik vind het uitschakelen van de replys op marktplaats ook een beetje te drastisch.
Dit is momenteel technisch niet mogelijk. Misschien dat dat nog ooit veranderd.

Ik neem aan dat je die vraag met antwoord zelf eronder getypt hebt ter info.
 
zet dat reageren toch weer aan!

zet dat reageren toch weer aan!

ik merk vanavond alweer dat het bijzonder lastig is, dat je hier niet kan reageren op posts, en dat het ook het forum-karakter, van informatie uitwisselen en zo, niet ten goede komt.
zet toch gewoon aan die hap. net of mensen elkaar elders op het forum niet dwars zitten of het leven zuur maken.
 
Back
Top