LÉnfant - Electric Paradise (Raphie Grooves RemiXXX)

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
na nog wat extra schaafwerk is dit het uiteindelijk resultaat geworden:

https://soundcloud.com/raphiegrooves/electric-paradise-raphie-grooves-remixxx
 
Lekker hoor! Ik vind de kick iets te disco, maar dat is smaak. De gitaar gedempte slag (dat lijkt het) op 4:06 tot 4:22 vind ik niet zo lekker passen, die is wat doffig, daar mag van mij meer power in.
 
Disco was de opzet :) , de gitaar was in mijn opzet een ritmisch tapijtje, beetje stoffig, wilde niet alles de voorgrond geven. Maar je zou i.d.d. ook andere keuzes kunnen maken.
 
Vind de mix ook nog niet wat het moet zijn.. bas staat in sommige passages te hard.. wel lekker baslijntje trouwens. :)
Gitaartje is wel een lekkere toevoeging.. (goed gespeeld ook.. :D hehe) lekkere synth accentjes ook die ik afentoe voorbij hoor komen.. maar op sommige stukkies is het behoorlijk leeg.. alleen een kaal pianootje.. en 'n stringetje.. dat doet het niet.
Nou kan alleen een stringetje behoorlijk spannend zijn.. maar in het kader van een lekkere mix kan het nog veel lekkerder en vooral spannender gemaakt worden :)
 
nogal steriel voor disco
veeeelsteweinig seks
 
Top! Disco met een Raphie sausje! Eindelijk een track die swingt als een tierelier! :halleluja

Piano riedeltje ook tof! Past er perfect bij!
 
Voor iemand die altijd zo afgeeft op kant en klare loops vind ik dit maar een karige remix. Wat heb je met het origineel gedaan? Wat heb jij precies met de track gedaan?

De mix zelf klinkt wel goed. Daar valt weinig op aan te merken, en die harde bass... Heerlijk!! Funkt de pan uit!
 
Opzich vind ik de basis elementen ook erg lekker maar vind het piano partijtje maar saai.. maar je kunt er door wat leuke contra synthpartijtjes aan toe te voegen veel meer spanning kan met wat leuke synthpartijtjes aan toe te voegen veel interessantere harmonieën aan toevoegen volgens mij.

Check bv eens dit, gewoon van een locale SFer.. deze track pakt je beet.. en sleept je mee..
MAW.. gebruik die moog eens of Prophet weet ik veel.. en speel er wat lekkere synthriffjes bij.. da's toch minstens het basis ingrediënt voor lekkere disco.. :okdan:
 
Heb jij dit gemixt met je x desk?
 
Dank voor alle feedback. Alles behalve de drums / percussie, zijn aangeleverde audiosporen. Daar wilde ik ook graag mee werken want die vond ik lekker, tuurlijk kan je zaken opnieuw inspelen, of verknippen, maar heb gekozen om dat niet de doen. Ook heb ik alle elementen gebruikt en het qua arrangement in mijn flow gezet.
De vocals zijn bewerkt met een tape echo en alle drums en percussie komen uit de Tempest.
Het is voor mij geworden wat ik voor ogen had. Label ook happy. Commentaar is niet erg, iedereen maakt andere keuzes en je kan niet iedereen tevreden stellen.
 
klinkt goed hoor MGG, maar is niet wat ik met deze track voor ogen had, wilde gewoon de orginele stems gebruiken.
 
yep, alle DAW STEMS via RME HDSPe MADI > Alphalink > SPL MixdreamXP > X-desk
tempest op Tascam LM-8ST > X-desk

Ligt het dan aan mij of hoor ik weinig ruimte tussen de verschillende elementen? Want zo'n x desk moet normaal toch alles lekker breed maken?
 
Zodra de bass erin komt leeft de track meteen up. De kick staat te hard en zou persoonlijk meer leven in de hihat brengen.
Bij elk bruggetje valt het wat dood en dat mag bij disco nie gebeuren. De basis staat en als je daar nog wat aan tweakt kom je er denk ik snel achter wat ontbreekt.
(de eerste 10sec echt skipper btw en het einde kan ook eg nie met die vreselijke tom en metronome click)

Tip: Als je radio luistert zet dan Sublime Radio op daar komen continu prachtige voorbeelden voorbij.
 
beat is te statisch.. swingt niet. Komt door die hi-hats..
nouja vind ik dan he... het zou meer moeten swingen.

Waarom zijn er zoveel remxen van, komt dit uit een remix contest? Ik vind het origineel wel een flauwe plaat. zit niet veel pit in, maar daar kan jij niks aan doen..

Anyway, project geslaagd want label tevreden.. well done..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top