Raphie Grooves: Oblivion

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Een brouwsel afgerond tijdens mijn forumvakantie.
tevens m'n laatste track met de Tempest, we gaan nu verder met de Miami

http://soundcloud.com/raphiegrooves/raphie-grooves-oblivion
 
Is t alleen een mededeling?
Of wil je ook reacties
 
ik vind het jammer dat je lead sounds niet gaan zweven in de track wat ik normaal altijd krijg bij trance. te statische sounds te strak. ??
 
@Dre helemaal doorgeluisterd? of ff een snelle skipperdeskip?
 
Ik zou persoonlijk de 1e 1 tot 1.5 minuut eraf knippen en daar een heel kort introotje voor bouwen (of zelfs gewoon de kick droppen)......het maakt het begin ontzettend saai waardoor je eigenlijk al niet eens meer verder wilt luisteren.
Daarna wordt het beter (vanaf 2:30 ish). Dan die break......haalt d evaart er enorm uit.....en weer een stuk. Er zitten wat laagjes in maar er gebeurt niet genoeg om het 8+ minuten interessant te houden.

Als je 'm inkort heb je een veel concretere track denk ik.
 
Die 303 slibt dichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdichtdicht...
 
@Dre helemaal doorgeluisterd? of ff een snelle skipperdeskip?

Ik geef Dre wel een beetje gelijk hoor Raapsel...... Oliver Lieb heeft dit soort zweefsels en die klinken toch meer vloeibaar (neem aan dat Dre dat ook bedoeld)
Strings wel mooi, begin van de track is erg saai, 303 net wat VCO aanhaalt te dichtgeslibd verder zeker wel het uitwerken waard.... welkom terug
 
@Dre helemaal doorgeluisterd? of ff een snelle skipperdeskip?

het is lekker om naar te luisteren. begin een beetje saai :D

de sound op 7.19 zit ook niet bijzonder lekker.
 
Ok komt ie :)

Idd geluiden rond de 7 minuten zitten niet lekker in elkaar.
Wat mij betreft mag de kick wat zwaarder, maar das persoonlijk...
Slipt af en toe dicht, kan ook liggen aan de prophet in combi met de 303. Prophet is in mijn ervaring vol en dik maar vond ik rottig om goed in de mix te plaatsen als er veel subtiele bewegingen zijn in de mix.
Drums mag wat meer varieeren, kan helpen om naar pieken toe te werken.

Ik denk nog wat fine tuning en er staat een goede track die je kan inzetten als voorbereiding in de mix naar een hoogtepunt toe. Ik lees het commentaar hierboven dat het wat spannender mag, kan zo zijn maar een goede tussentrack is vaak moeilijker te vinden en daar valt deze track wat mij betreft onder. Je pauze is goed gebruikt :D ik hoor een nieuwe richting zonder je roots kwijt te raken. Ben benieuwd naar de volgende track, en idd met de acidlab een goede stampende kick, met dit soort tracks lekker laten rollen die kick.
 
ThnX mannen, kan ik wel wat mee. Als het weer wat koeler is, gaan we revoicen naar de Acidlab en bijschafen :D
 
Is t alleen een mededeling?
Of wil je ook reacties

Gevalletje uitlokken weer fjoeszke. ;)

Wat betreft de track. Ik vind er persoonlijk weinig aan zowel qua energie als qua sound.
Met alle gear die je in huis hebt verdient dit een dikke onvoldoende.
Probeer is van wat je maakt op 3 verschillende manieren af te mixen misschien dat dat helpt. (het is iig leerzaam:) )
 
..als je die bassline nu eens varieert?
 
tussen 3:42 en 4:12 en tussen 5:16 en 5:46 is het meest interessant
 
Ik vind er echt wel toffe stukjes in zitten maar er mist ook nog veel. Vooral de details... Er zijn veel sounds die te droog zijn, zoals de clap en een saw-chord deuntje. Dat zou helemaal opleven met een beetje reverb. Kick heeft ook erg veel thumb en daardoor minder laag wat daardoor net een randje energie mist. Die kan best wat donkerder om beter bij het sfeertje te passen imho. Ik denk over het algemeen dat het wel goed zou zijn om met wat meer FX te werken. Deze kan je mooi aan laten zwellen voor spannings-opbouw. Verdraaien van fx voor leuke dynamische effecten, dat soort dingen.
 
Back
Top