Opzoek naar hardware reverb unit.

eerste nadeel van de eventide ontdekt hij reageert langzaam wanneer je'm aanzet
dus voor gitaristen is de peNdaal niet geschikt.
 
Boss SE-70
Ook geniaal, zie je niet vaak. Veeeel effecten daarop en zeer bruikbaar
 
de (ahum) Behringer V-Verb rev2496 is ook een aanrader, als je er een kan vinden.
 
LXP 15 I gaat voor een stuk minder dan de II en hoe vaak switch je nou echt tussen presets in een reverb?
 
De Vermona Retroverb staat al een tijdje op mijn verlanglijstje
 
de nieuwe Retro verb heeft meer golfvormen en een miltimode filter ik had net nog een oud maar wel een leuk ding ondanks de minder functies
tc electronic heeft met de trinity V2 een interesante budget ambient reverb op de markt die wil ik er iniedergeval wel bij
 
Een jaar geleden was ik zelf op zoek naar een draad als deze.
Mijn ervaring is inmiddels:

MX200 vond ik mooier dan M350, klein verschil maar toch. En de MX200 heeft meer mogelijkheden.

MPX1 was echt veel beter dan beide. Maar wel zwaar, groot, stroomvreter en een interface die niet uitnodigde tot het editen van patches.

TC Nova plate klonk bijna zo goed als MPX1 plate, de Nova springs zijn ook fijn.

EHX Cathedral was voor mij iets te gek / uniek, de TC Nova paste beter in de mix.

Inmiddels ben ik weer bijna helemaal terug in de doos.
Bijna alles weer verkocht. Ik hou nog 1 Nova.
 
SE-70: Op E-day in Oirschot had ik een leuk gesprek met een medegebruiker van de Boss SE-70, voor wie een wereld opening omdat hij alleen de reverb gebruikte. Maar de vocoder en de "Rhodes" effecten zijn misschien nog beter. Ik vind zelf de stereo galm wat sterieler dan de mono.
Ik heb zelf nog een Yamaha REV-500, ooit nieuw gekocht, maar ik doe er al jaren niets meer mee. Klinkt prima, maar allle galmtypen hebben zo'n beetje dezelfde klankkleur.
Lexicon is bij de meeste gebruikers wel favoriet.
Vlak Ensoniq ook niet uit met de DP-serie. En ik hoor ook enthousiaste ervaringen met de Sony reverb.
 
Back
Top