Opzoek naar hardware reverb unit.

Frenklin

Ingeburgerd
Lid sinds
22 december 2013
Berichten
91
Hallo allemaal.

zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een Reverb unit. ik heb er zelf alleen geen ervaring mee en hoor graag wat tips voor jullie. Ik zoek wel iets wat niet te duur is.

Na even te hebben rondgekeken sprak de prijs van de Alesis Midiverbs mij wel aan maar ik las dat Midiverb 2 alleen presets had en dat je pas vanaf 3 zelf kan tweaken? Of een goedkope Lexicon maar aan de Alex kan ik beter niet beginnen?
Een echte analoge galm lijkt mij ook wel interessant met een reverb kamer en veren maar deze zijn amper meer te vinden neem ik aan.
 
Strymon Big Sky of de Eventide Space of is dat te duur?

Electro Harmonix Holy Grails hebben mooie reverb beetje richting analoge galm en zijn niet te duur
 
Ik ga me zelf in moeten houden om van de vakantiecentjes geen Strymon Big Sky te laten aanrukken, maar dat is wellicht iets boven budget (ca. 500 nieuw).

Met wat ik er max voor zou betalen: Alesis Quadraverb (80) voor een fijne mono-in stereo-uit sound (dat klinkt toch anders dan stereo in/uit, soms fijner m.i.), Lexicon MPX1 (200) om dicht bij het Lexicon PCM geluid te komen voor niet teveel geld, Strymon Blue Sky (200, als je er één tweedehands kunt vinden) voor héél erg mooi en compact. Een Ensoniq DP/2 (175) voor mooi 'donker'. Of een Boss SE50 (70) voor een glanzend jaren 90 geluid, mèt een bakje ruis d'rbij.
 
Alex is niks mis mee. Prima verbje. Verder de LXP15(rond 220,- een zeer onderschatte verb en beter dan de MPX1 (naar mijn mening) voeding MPX wil er ook regelmatig uitknallen.
 
Heb hier nog 2 lexiconnetjes liggen, de MPX100 en Alex, doe ik niets meer mee. Mogen voor heel weinig weg. Laat maar horen als je interesse hebt.
 
Eventide Space heb ik hier. Echt een onwijs mooie reverb en meer in Eventide kwaliteit.

:okdan: