Waar in de setup staat de mixbus-compressor

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Ik ben tevreden over mijn studio en setup. Ik mis voor m'n gevoel nog één element in de hele keten van apparatuur; een mix-bus compressor. Ik kan een Dyna-mite van Valley People kopen en denk dat dat een leuke instap mixbus-compressor is.

Ik werk met vier patchbays voor alle instrumenten, in- en outputs van effecten, in- en outputs van m'n mixer, noem maar op. Werkt lekker flexibel en voor elke track een intuïtieve manier om snel te prikken wat ik wil of nodig heb.

Voor multi-track recording heb ik zes bussen en de stereo master out van m'n tafel op een multi-input audio-interface aan m'n pc hangen. Als ik in multi-track sessie werk dan haal ik de instrumenten die in een bus multi-track geregistreerd worden door de pc uit de master. De master registreer ik op kanaal 7 en 8 van mijn geluidskaart voor de effects-returns (4x) op mijn tafel.

Op welke manier zal ik de stereo Valley People Dyna-mite in mijn setup verwerken? Waar komt ie het best tot zijn recht?

Hoe werken jullie met de mixbus-compressor?

Is het het meest handig om multi-track te werken en na alle nabewerking op de pc uiteindelijk een mixdown te maken en die door de mixbus-compressor te trekken om cohesie toe te voegen?

Luisteren jullie tijdens productie de mix af door de mixbus-compressor?
 
Ik heb mijn gehele mixbus chain op de insert van de main-out zitten op de mixer.
Daarvan kan ik elk apparaat al dan niet inschakelen. En dat signaal gaat dan naar 2 inputs van mijn interface zodat ik mijn master-mix real-time kan recorden met MIDI instruments, FX en inserts allen aan/aktief naar wens.
 
Dank je! verhelderend.

En flexibel!

Ik ga het proberen!
 
Als je een analoge mixer hebt, dan zet je de mixbus processor op..... de mixbus :D
waarom? omdat daat je complete mix uitkomt en je onnodige extra conversie voorkomt aangezien je al in het analoge domein zit.
Maar goed, wil je de compressor gebruiken om individueel tracks door te renderen, dan kan dat natuurlijk ook, alleen is mij vééls te onhandig en te veel werk
 
Back
Top