Ik ben tevreden over mijn studio en setup. Ik mis voor m'n gevoel nog één element in de hele keten van apparatuur; een mix-bus compressor. Ik kan een Dyna-mite van Valley People kopen en denk dat dat een leuke instap mixbus-compressor is.
Ik werk met vier patchbays voor alle instrumenten, in- en outputs van effecten, in- en outputs van m'n mixer, noem maar op. Werkt lekker flexibel en voor elke track een intuïtieve manier om snel te prikken wat ik wil of nodig heb.
Voor multi-track recording heb ik zes bussen en de stereo master out van m'n tafel op een multi-input audio-interface aan m'n pc hangen. Als ik in multi-track sessie werk dan haal ik de instrumenten die in een bus multi-track geregistreerd worden door de pc uit de master. De master registreer ik op kanaal 7 en 8 van mijn geluidskaart voor de effects-returns (4x) op mijn tafel.
Op welke manier zal ik de stereo Valley People Dyna-mite in mijn setup verwerken? Waar komt ie het best tot zijn recht?
Hoe werken jullie met de mixbus-compressor?
Is het het meest handig om multi-track te werken en na alle nabewerking op de pc uiteindelijk een mixdown te maken en die door de mixbus-compressor te trekken om cohesie toe te voegen?
Luisteren jullie tijdens productie de mix af door de mixbus-compressor?
Ik werk met vier patchbays voor alle instrumenten, in- en outputs van effecten, in- en outputs van m'n mixer, noem maar op. Werkt lekker flexibel en voor elke track een intuïtieve manier om snel te prikken wat ik wil of nodig heb.
Voor multi-track recording heb ik zes bussen en de stereo master out van m'n tafel op een multi-input audio-interface aan m'n pc hangen. Als ik in multi-track sessie werk dan haal ik de instrumenten die in een bus multi-track geregistreerd worden door de pc uit de master. De master registreer ik op kanaal 7 en 8 van mijn geluidskaart voor de effects-returns (4x) op mijn tafel.
Op welke manier zal ik de stereo Valley People Dyna-mite in mijn setup verwerken? Waar komt ie het best tot zijn recht?
Hoe werken jullie met de mixbus-compressor?
Is het het meest handig om multi-track te werken en na alle nabewerking op de pc uiteindelijk een mixdown te maken en die door de mixbus-compressor te trekken om cohesie toe te voegen?
Luisteren jullie tijdens productie de mix af door de mixbus-compressor?