ROLAND JAM

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
vandaag met m'n TASCAM DSD recorder in de weer geweest en eens een (bijna) Roland only Jam gemaakt.

Je hoort de AIRA TR-8 met TB-3 en INTEGRA-7 en een pad vanuit de Bass Station II
volledig analoog opgenomen ib 1 bit 5.6Mhz DSD
daarna met KORG Audiogate direct naar 320mp3 (anders te groot om te attachen.)
De aira's beginnen het toch wél leuk te doen :D
 
Less is more :)
 
sommige mensen vinden de techniek wel leuk om te lezen.

Ik niet. Maar je bent lekker bezig als ik deze nieuwe dingen vergelijk met wat je zeg een jaar geleden maakte. Blijk je ineens toch creatiever te zijn dan iedereen (jezelf wellicht incluis) dacht :).
 
Laatst gewijzigd:
Naar mijn idee kan je beter dit doen:

Als mensen zeggen: 'wow Raphie, wat is die opname verrassend helder en dynamisch', dat je dan pas het verhaal neerpent dat je de hele dag in de weer bent geweest met de tascam dsd 5.6 MHz 1 bit blablablabla...'

Zo focus je de aandacht van de lezer veel meer op je mp3tje...
 
Ik hoor wat je zegt, maar vind het ook gewoon leuk om over techniek te praten. Als je je daaraan stoort, zou je kunnen besluiten ook eens niet te reageren, ipv van het iedere keer aan te geven? ;)

DVL, ik denk niet echt in termen als talent, sterker nog, wat ik hier meestal post, zijn schetsen, flarden, ideeen, grof en niet uitgewerkt, is totaal pretentieloos, puur het delen van een groove, gevoel of een moment zoals het komt.
eens zullen een aantal zaken, wanneer ik er weer eens echt zin in heb om wat uit te werken,wel weer eens samensmelten tot een nieuwe track, maar tot die tijd is het anklooien en posten van spielerij en experimentjes...
 
Ik vind hem lekker, net iets anders als bijv de minitaur of phatty.
Komt wat dichter bij sh101 ben er wel blij mee, lekker hands-on
 
leuk hoor Raphie klinkt goed... waarom wil je nou eigenlijk bij de sh-101 komen.. 2 jaar terug kon je gewoon zoon ding voor een habbekrats kopen. nu is zoon ding aan de prijs en wil iedereen dat geluid.
 
ik vind het juist altijd interessant hoe en waarmee een track tot stand is gekomen.

Maar cool klinkt goei!
 
nee hoor hoef géén SH101, vroegah al gehad BS2 doet het net zo mooi, net als al eerder door anderen aangegeven, lieve nieuwe gear met de juiste sound, ipv orginelen met alle onderhouds uitdagingen vandien. Doe mij maar gewoon recent of nieuw wat hetzelfde klinkt.
 
natuurlijk, een VA of Rompler patch van de Integra is natuurlijk géén JP8, of TB-303, laat dat duidelijk zijn, maar alle sample based TR6en 7 en alle JV JD & XP meuk is identiek.

voor een SH-101 is de BS2 wél de perfecte 1:1 vervanger, zijn diverse 1:1 vergelijkingen op YT
punt was dus meer waarom 800 euro voor een oude SH als je je voor 500 ook gewoon hagelnieuw hebt met meer functies
 
Ik zou zeggen blijf de techniek er bij posten. Het is toch Synthforum? Anders kun je net zo goed naar iTunes of beatport o.id ;)
 
met deze heb ik een beetje t zelfde als met die ander
bij deze vind ik ook een groove missen
 
Back
Top