Schijtziek van de latency

Jooo
die laatste optie van Subgroover was de oplossing waarbij de portemonnee niet open hoefde.

Ik gebruik FL studio producer edition.
Ik had al eens met asio4all gespeeld maar dat werkte stomweg niet om dat windhoos GM table de boel verstoorde en in tegenstelling tot froegâh kun je die nergens meer vinden in je control panel.
Maar na wat zoeken wel "stoppen als service" en dan....
Ja opeens werkt het en opeens is die hele gruwelijke vertraging weg, weg weg.

hehe
EINDULLUHK kan ik eens fatsoenlijk spelen.

nu nog een betere manier zien te vinden om die boel normaal te kunnen opstarten want steeds weer die taskkill procedure moeten doorlopen is ook niet echt je van het.

@Meneer Sub
Mjam...
uhm, Mjam²
 
Opmerkelijk....

Voordat ik Asio aan de praat had moest FL-Studio op de voorgrond draaien anders werkte het hele programma niet....iets wat ik op zijn zachtst gezegd merkwaardig vond.

Nu werkt het gewoon altijd.

Froegâh was alles zo simpel....
maar aan de andere kant, we hadden toen ook niet zulke geweldige software
 
er blijven helaas nog veel vragen open....
maar ik kan eindelijk eens wat doen zonder leip te worden.

FL studio afsluiten NA de windows audio task te hebben gestopt is ook geen goed idee
als je daarna FL opnieuw opstart zijn je midipoorten verdwenen....VLOEK

there is something desired.
 
Ja, als dit soort problemen blijven, wordt het toch tijd om over te stappen op een fatsoenlijke audio interface... Ik heb asio4all altijd gezien als een soort noodoplossing. Het werkt allemaal wel, maar het is niet ideaal.
 
En dat zal dan dus alleen samengaan met een goed interfacebord wat al snel 500 euronen kost.

Tussen de 100-200 euro zijn er prima interfaces die zouden moeten voldoen aan je wensen.
Wel mede afhankelijk van het gewenste aantal in-outputs.
Ga maar kijken bij merken als Focusrite (Scarlett serie) en Presonus of de kleinere MOTU of ECHO (laatste=wel meestal FireWire). Dan heb je fatsoenlijke interfaces voor niet teveel geld.
:okdan:
 
En dat zal dan dus alleen samengaan met een goed interfacebord wat al snel 500 euronen kost.

Een goede audio-interface gaat een aantal jaren mee en is hub van je hele studio. Goedkoop is duurkoop :)
 
Precies, dus nu kom je op het punt waar je gaat beslissen, of je aan je audiohobby meer wilt gaan uitgeven als aan je FS hobby.
Want na je geluidskaart zal je ook betere monitoren willen, misschien een controller en voor je het weet ben je zo €1.000 verder :D

Maar zoals yoozer zegt wil je echt iets gaan doen dan is een snelle kaart met stabiele drivers een must.
Is dit even een opleving om te kijken hoe muziekmaken met de computer gaat, dan kan je ook nog even wat langer behelpen met wat je nu hebt. De boodschap onderaan de streep is dat qua tweaking de rek er nu wel uit is op jouw setup, er zullen denk ik geen gouden tips meer komen die bovenstaande zaken oplossen zonder in de buidel te tasten voor een degelijke kaart
 
Tipje: Je kunt natuurlijk ook eens kijken voor een 2e hands kaart, er zijn genoeg die met muziek "maken" begonnen zijn en er al snel de brui aan geven en de kaart, nog als nieuw, 2e hands aanbieden. Scheelt je een hoop duiten en frustratie.
 
Yeps...
De stoel is een gewijzigde "Markus" van de zweedse meubeltoko.

flightseat.jpg

:D Als je al die gekkigheid als "midi"controller kunt gebruiken??? :verkoght:
 
Back
Top