Elektron Analog Rytm

Ok here we go.. een rivaal van Elektron voor de Tempest?



Het lijkt er op dat je hier je eigen samples in kan importeren. maar dat is natuurlijk maar wat speculatie van mijn kant. Tempest eigenaars hebben hier altijd om gevraagd.. dus Elektron zou dom zijn als ze het over het hoofd zien.

quick specs:

8 voices
sample support
distortion per voice
effect sends
analoge filters

De vraag is natuurlijk: hoeveel oscs per voice? 1 analoog en 1 digitaal?
 
Laatst gewijzigd:
Ja als dit een beetje betaalbaar is (zeg 1000 tot 1200 euro) dan ga'sk ook maar sparen denk ik. De tempest vond ik al leuk, maar dit lijkt een wat completere bak. Ook leuk dat er al effecten in zitten.. altijd handig.
 
Sorry voor de beginnersvraag, maar waarom zou je voor deze gaan als je de octatrack al hebt?

Ik bedoel met de octatrack kan je samples sequencen en effects toevoegen.
Met deze is het toch ook een vorm van samples sequecen en effects toevoegen.

Wat voegt deze toe aan de octatrack behalve de drumpads? Heb de octatrack zelf niet dus ben ik ook niet echt bekend met het product, maar ben wel geïnteresseerd in de nieuwe producten van elektron :)

Groeten
 
Begin eens bij het toverwoord Analog ;)

Sorry voor de beginnersvraag, maar waarom zou je voor deze gaan als je de octatrack al hebt?

Ik bedoel met de octatrack kan je samples sequencen en effects toevoegen.
Met deze is het toch ook een vorm van samples sequecen en effects toevoegen.

Wat voegt deze toe aan de octatrack behalve de drumpads? Heb de octatrack zelf niet dus ben ik ook niet echt bekend met het product, maar ben wel geïnteresseerd in de nieuwe producten van elektron :)

Groeten
 
analoge drum synthese...

dit is meer voor drums... de octatrack is ook heel goed in juist loops manipuleren...
ze overlappen wel, maar zijn nog genoeg verschillend
 
pfff wat een keuzes. Zou net de octatrack bestellen maar even wachten op deze specs voordat ik mijn geld uitgeef :D
 
Begin eens bij het toverwoord Analog ;)
Het verschil is dan dat de Rytm analoge filters heeft en de Octatrack niet. Er staat niet dat het analoge drum synthese betreft. Als je samples kunt importeren kan het best zijn dat de drumsynthese uitgaat van digitale oscillatoren. Een soort Korg DSS1 dus :D .
 
Shit, dat wordt weer in de buidel tasten. Wordt waarschijnlijk mijn vierde elektron. Hoe kan het dat Elektron de enigste is die spul maakt dat ik perse moet hebben? Aan de specs te zien zal het wel geen goedkope worden ben ik bang.
 
Deze analog rythm zal toegespitst zijn op het maken van eigen percussie sounds. De octatrack kan alleen samples afspelen en deze bewerken. Ik vrees dat dit nieuwe apparaat weer niet kan samplen en externe midi kan sequencen. Daarvoor zal je de octa moeten hebben. Goeie koppelverkoop :)

Net wat ik nog zocht dus ! :)
Zal alweer mogen beginnen sparen.
 
Het verschil is dan dat de Rytm analoge filters heeft en de Octatrack niet. Er staat niet dat het analoge drum synthese betreft. Als je samples kunt importeren kan het best zijn dat de drumsynthese uitgaat van digitale oscillatoren. Een soort Korg DSS1 dus :D .

Het is een analoge drumcomputer. Dus dan mag je verwachten dat hij analoge oscs heeft.. en dat hoor je ook wel in de video. Ik vermoedt dat het 1 osc per voice is, met eventueel ruis erbij, zodat je analoge snares en zo kunt maken.

Daarnaast is er sample support. Of elke analoge voice samples kan afspelen is nog de vraag.. Hopelijk is dat wel zo natuurlijk, maar verder heb ik geen idee hoe de 'sample support'is geimplementeerd. Als ze slim zijn doen het op de tempest manier.. dus een aantal analoge oscs en digitale oscs per voice.
 
Back
Top