hmmzzz, tja...een nummer in cakewalk.

Unic

El Musica
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
2.987
Locatie
Nederland
Hallo!!!,

Voordat ik de doedelzak plaats:D eerst een ander nummer wat ik meer dan een jaar geleden heb gemaakt in cakewalk. Dit is trouwens ook het enige nummer wat ik daar ooit mee heb gemaakt.

Het is meer de symfonische versie van een piano ballad die ik voor 4 jaar terug heb gemaakt vanwege een meisje:D Ik zal de tekst er niet bij zetten. hehehe

Het is wat rommelig, mede door de sumiere kennis van cakewalk, mijn methode van werken en omdat mijn pc het vooral het in het in het begin niet kom trekken. hmmzzz:(

Daarnaast is de drum ook slecht, het ging me dan ook meer om het "idee van" bij het maken. Ik had in me hoofd hoe het zo kunnen klinken met een heel "orkest"erbij. En dat klopte wel aardig met wat ik in me hoofd had zitten.

Let dus niet op de slechte onnatuurlijke drum, soms wat romellig, speelfouten, enz enz...meer naar het geheel, als dat lukt. :D
In ieder geval zit er veel melodie in:D

groetjes!!!!

liedeke!!!!
 
Leuk hoor
een sequenser waar de eigenlijke funktie niet wordt gebruikt.
Dat wil zeggen dat je alles zelf hebt ingespeeld zonder de seq funktie.
knap hoor. de drums vliegen alle kanten
op maar de string zijn wel lekker. mooi pianospel.
 
Origineel geplaatst door Googol
Leuk hoor
een sequenser waar de eigenlijke funktie niet wordt gebruikt.
Dat wil zeggen dat je alles zelf hebt ingespeeld zonder de seq funktie.
knap hoor. de drums vliegen alle kanten
op maar de string zijn wel lekker. mooi pianospel.

niet helemaal, een aantal geluiden zijn wel eerst ingespeelt en daarna gekopierd, dit zijn dan alleen van die midi geluidjes.

Maar goed, dat is niet te horen:D:D:D:D
 
Idee, pianospel en strings zijn goed, ja! (sja, drums.. ;) ) Maar 't ging om 't idee zei je al!
Heb je 't nummer ooit nog uitgewerkt? Klinkt goed als zo'n 'good-feeling', zwijmel, ik-heb-een-bril-op-en-zie-alles-roze nummer. :D
Nice!

Ik wacht met grote spanning op je doedelzak-nummer!
 
Mooi piano-intro! (Pianospel is in het hele nummer trouwens erg goed!)
Drums zijn idd niet even lekker altijd, maargoed, dat had je zelf ook al door!

Verder ben ik wel benieuwd waar de piano / strings uit komen?
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Mooi piano-intro! (Pianospel is in het hele nummer trouwens erg goed!)
Drums zijn idd niet even lekker altijd, maargoed, dat had je zelf ook al door!

Verder ben ik wel benieuwd waar de piano / strings uit komen?

de piano en de eerste strings die je hoort ui tde roland d70. de tweede "synth strings"die er later inkomen uit de yahama hs7, zie andere threads
 
Nummer

Nummer

Het nummer op zich is hij prima, afwisellend etc.
Maar ik zou het opnieuw arrangeren en opnemen maar ook een aantal andere geluiden gebruiken
Piano valt zowat weg in het gebruikte efect.
En de drummer is tergend ik zou em willen slaan dat die eens een keer op tijd op de snare moet slaan.
De basspartij zou ik absoluut veranderd is nu te straight forward.
Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar ik vind het nu daardoor niet spannend genoeg en dat is jammer.
Het heeft nu een beetje teveel een jan Vayne /clayderman gehalte wat erg zonde is van het nummer op zich.
kortom er valt veel meer van te maken.
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Idee, pianospel en strings zijn goed, ja! (sja, drums.. ;) ) Maar 't ging om 't idee zei je al!
Heb je 't nummer ooit nog uitgewerkt? Klinkt goed als zo'n 'good-feeling', zwijmel, ik-heb-een-bril-op-en-zie-alles-roze nummer. :D
Nice!

Ik wacht met grote spanning op je doedelzak-nummer!

Misschien valt ie wel erg tegen:D

:)
 
Zorg a.u.b. ff dat je de drums strak hebt. ff vier maten strak zetten en daarna achter je hele track plakken... copy paste... Kost je geen tijd... Rest is best goed...niet mijn smaak maar wel goed... Hoop voor je dat je niet de beat hebt aangehouden bij het inspelen van je nummer :D

Ohw ik lees net dat ik niet op de drums moet letten...maarja als je het wil laten beoordelen...sjah dan doe ik dat dus lekker wel ;) En anders kan je misschien beter wachten met hier posten tot ie helemaal af is? ;)


Zullen dames het waarderen als je met Techno aan komt zetten? Hmmm eens testen bij m'n vriendin :dubbel:
 
Back
Top