Mind Matrix - The second dive

Thanks! de bedoeling is in elk geval dat de mix in dit geval wat donker blijft. Ik weet natuurlijk niet hoe b.v de hats en de overige sounds in een club klinken of dat het laag niet te overweldigend is en daarbij het hoog totaal wegvalt door de kick en de sub. Ik heb expres niet lopen kloten met het hoog anders krijg ik daar weer opmerkingen over :D
 
Lekkere space track. De eerste sound doet mij enorm denken aan de intro van Money for Nothing van Dire Straits. Ik vind de dofheid wel meevallen m.u.v de kick daar zou naar mijn smaak (op den duur) wat meer hoge plok bij mogen.
 
Goeie shit! Ik ben dol op Echochord en Basic Channel dingen en dit doet me er erg aan denken. Mixtechnisch misschien nog wat verbetering mogelijk om nog wat meer ruimte te creeeren in het totaal. Ga zo door!
 
Thanks man! Je hebt gelijk, ondanks dat dit vrij minimaal klinkt zitten er vrij veel lagen in. In dit soort tracks of uberhaupt in het algemeen is het erg lastig keuzes te maken met betrekking tot je mix afgezien van wat panning. Veel sounds liggen ook in hetzelfde frequentiegebied als alles aanstaat. Soms ben je weken bezig die afwegingen te maken met tig versies tot je het niet meer hoort. Op een gegeven moment ga je gewoon opnemen en wellicht met een latere frisse blik het project weer eens openen.
 
hierbij na een tijdje even een nieuwe mix, iets andere versie, same deepness.

https://soundcloud.com/room_of_close_associates/mind-matrix-the-second-dive-extended-mix
 
hier is een zwaar experimentele versie (opzetje tevens) van de dubversie.
hij gaat zwaar door alle analoge meuk en krijgt iets teveel drive mee, maar ik had alles ook voor het eerst heel anders aangesloten met de venice-f en geroute en het signaal door de se-300 gegooid en de spl kultube weer via een groep en dat weer naar de computer maar dik is het zeker pfff alleen iets te denk ik.
 

Attachments

  • Mind Matrix - The Second Dive (dub version).mp3
    5,2 MB · Bekeken: 106
ben me nu echt aan het focussen op die dub versie, even een mooi en goed arrangement maken en een dikke mix, dan heb ik 3 tracks (ook die andere mid matrix) die ik ga proberen te slijten.
 
Back
Top