[ambient/space/drone] The Far Reaches

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.296
Locatie
Nijmegen
Ambient blijft één van mijn favoriete genres en ik vind het ook leuk om te maken. Afgelopen dagen veel met deze bezig geweest.
Deze track is wat meer drone achtig dan de vorige en groots qua sound, althans dat was de bedoeling.

Hij staat vooralsnog alleen op Soundcloud.
Op Spotify heb ik ondertussen wat meer luisteraars, dankzij enkele playlist plaatsingen, toch leuk om wat publiek te hebben naast het forum.

Anyway veel luisterplezier en feedback is uiteraard welkom!

 
Da's inderdaad een mooie en grote atmosfeer die je hier brengt.
Bij sommige nummers treedt een drone vaak te veel op de voorgrond maar da's hier niet het geval.
De balans tussen drone en sfeer is heel goed.

Dit lijkt me bijvoorbeeld een ideaal openingsnummer voor een heel album.


Ik zie dat je ook nog heel wat andere nummers hebt. Die ga ik zeker ook beluisteren.
 
Hartelijk dank!

Voor wie het interessant vindt, hier nog de klankbronnen verantwoording :)

Hardware: Novation Summit
Software: Dawesome Abyss, Omnisphere, Pigments, Padshop, Colors Lofi Tapes, Embertone Walker 1955 Concert D
Software FX: Dawesome Love, Baby Audio Spaced Out, Soundtoys Crystallizer, Valhalla Shimmer
 
Ja, heel mooi gemaakt. :) Jammer dat we het moeten beluisteren op SC met z'n brakke geluidskwaliteit, soms verdienen nummers echt beter en dit is er eentje van.
 
Ergens 2500 lichtjaar verder ben ik de weg kwijt geraakt... en niemand kan ik de weg het vragen!
'How far is dat dan?'
'Heeel far!'
Hele mooi space ambient!
:okdan:
 
Lekker sfeertje, complimenten! Zou niet misstaan als soundtrack.

Op Spotify heb ik ondertussen wat meer luisteraars, dankzij enkele playlist plaatsingen
Nice! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
 
Dank!

Nice! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Via submithub.com en dan voor het inzenden van een track aan curators goed kijken of je track past in bepaalde playlist(s), anders is de kans op afwijzing groot. Kost wat tijd en een beetje geld, maar vind 't wel leuk om te doen en zo wat meer luisteraars te hebben.
 
Back
Top