graag advies over audio interface

leozwart

Nieuwkomer
Lid sinds
20 februari 2012
Berichten
2
Beste mensen,

Ik zou graag advies willen hebben over een audio interface. Ik heb totaal geen verstand ervan. Het liefst niet boven de E300,- Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden, maar wat de juiste is weet ik niet. Ook ben ik van plan om cubase 7 aan te schaffen, dus het is wel fijn als ze goed samenwerken.

Zelf was ik een beetje aan het kijken en kwam ik op de Presonus AudioBox 44VSL 4x4 USB audio/MIDI interface. Deze werkt met samen met het programma Studio one 2.0. Ik vraag me af of dit niet dubbelop is, omdat je dan 2 programma's hebt.

Ik vind het wel fijn als je meerdere instrumenten eraan kan koppelen. Hij moet ook met windows 8 samen kunnen gaan. Ook zag ik de Scarlett 18i8, daar kan je ook meerdere instrumenten op aansluiten. Zelf heb ik een nord stage2. Ik vind het wel belangrijk dat de sounds goed door komen.

Mochten jullie nou een andere geniale optie voor me weten, dan hoor ik het graag!

Ik hoop op een mooi advies. Alvast bedankt mensen! :)
 
Zelf was ik een beetje aan het kijken en kwam ik op de Presonus AudioBox 44VSL 4x4 USB audio/MIDI interface. Deze werkt met samen met het programma Studio one 2.0. Ik vraag me af of dit niet dubbelop is, omdat je dan 2 programma's hebt.

Je krijgt bij audio-interfaces vaak een trial/lite-versie. Zo'n lite-versie is er ook bij diverse Yamaha-interfaces/mixers (Yamaha is eigenaar van Steinberg wat je hoogstwaarschijnlijk al wist).

Echter - da's een CDtje van een paar euro. Het enige echte voordeel is dat je vaak kunt upgraden met korting omdat je de "lite" versie al hebt.

Ik vind het wel fijn als je meerdere instrumenten eraan kan koppelen.
Hoeveel? Alleen instrumenten of ook gitaren, microfoons, ...?

Hij moet ook met windows 8 samen kunnen gaan.
Dat staat op de productpagina. Zou geen probleem moeten zijn bij moderne interfaces.

Zelf heb ik een nord stage2.

Ik vind het wel belangrijk dat de sounds goed door komen.
Dat gaat geen probleem zijn. Pas bij 10 keer zoveel mag je gaan letten op subtiele verschillen tussen converters onderling.

Het voornaamste is: lees op forums hoe goed drivers werken en wat de latency is. Al moet ik wel eerlijk zijn: voor 300 euro ga je niet gruwelijk veel keuze krijgen.
 
Voor 300 Euro is de focusrite toch al niet slecht.
4 mic/line ins, 4 line ins, 8 adat inputs en L/R SPDIF in.
2 monitor outs, 2 stereo headphone outs en L/R SPDIF out.
TS heeft nu enkel een Nord Stage dus met de focusrite kan je al wat aanvangen en er nog meerdere instrumenten op aansluiten.
Werkt op Windows 8 (behalve RT) en er zit nog wat soft bij.
Met Cubase 7 werken is m.i. geen probleem.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb net een SPL Crimson besteld, is wel iets boven budget, maar wat mij betreft wel een top geluidskaart...
 
Thanks voor jullie advies! Ik heb ervoor gekozen om toch de Focusrite Scarlett 18i8 te kopen. Ik denk dat het voor nu heel prima is. Ik moet sowieso eerst eens experimenteren en mocht het ontoereikend zijn dan zie ik dat tegen die tijd wel weer. Er zitten inderdaad wel een aantal ins en outs bij wat ik wel prettig vind.

Nogmaals bedankt, erg fijn om goed advies te krijgen!
 
Lijkt me een prima keuze.

Vooral omdat de Steinberg UR44 nog niet leverbaar is. Die heeft natuurlijk net wat mooiere integratie met Cubase, omdat hij ook van Steinberg is, maar verder zal het niet veel uitmaken. En de Focusrite is ook iets goedkoper.
Ze (Focusrite Scarlett) willen soms alleen wel eens de verbinding met je computer verliezen, dan moet je alles opnieuw opstarten. Maar daar heeft lang niet iedereen last van.
 
+1 SPL crimson. Niet duur! en bang for your buck.

Voor binnen je budget krijg je met de focusrite genoeg aansluitmogelijkheden maar verwacht niet dat de conversie van zowel opname als afspelen goed zit.
Je zal snel merken dat je muziek kwalitatief minder goed klinkt dan de standaard met dat budget focusrite spul.
Mijn advies is blijven sparen. Vrijwel alles rond en boven de €500 is goed.
 
+1 ik heb net de verzend bevestiging binnen voor de Crimson.
 
Ik zou doorsparen of een goedkope (UR-22 van steinberg a 115 euro http://www.thomann.de/nl/steinberg_ur22.htm?sid=d5fb4d5f28a562887eebfec22f20d189) interface kopen en tegelijkertijd doorsparen.

SPL lees ik hier ook, maar die begeven zich nog maar net op deze audiointerface markt. Wellicht zijn de ervaringen goed, maar ik zou dus doorsparen voor iets van: RME/Motu/Lynx/Steinberg.

Wat Yoozer al aangaf, drivers zijn belangrijk als je veel vergt van je DAW en VSTi's. En wat relexted en Yoozer beide al aangaven, goede sound kost geld.
 
Back
Top