Nieuwe audio interface ter vervanging van US-122MKII

D12-4ever

Stamgast
Lid sinds
3 oktober 2008
Berichten
229
Beste allemaal,

Omdat mijn handen jeuken om weer verder te gaan met muziek maken en met namen met mijn synthesizer, ben ik opzoek naar een nieuwe audio interface.
De TASCAM US-122MKII heb ik lange tijd profijt van gehad totdat TASCAM heeft besloten de software niet meer te updaten.

TASCAM US-4x4 blijkt hiervan de vervanger te zijn. Iemand ervaring met deze interface?
Ook twijfel ik over de Focusrite Scarlett 4i.

Andere suggesties zijn ook welkom. Daarom voeg ik volgde specs bij:

Budged zit rond de €150 tot ongeveer €200.
Ik werk met Logic Pro X op een Macbook Pro 2018. Deze heeft alleen maar usb-c maar de TASCAM werkte voorheen ook prima via een verloop kabeltje naar USB 2.0.

Ik heb nodig zoal ook bij de US-122MKII:
Line in LR en line out LR
Minstens 1 midi-in en midi-out

Alvast bedankt voor de moeite en het advies.

Groetjes
 
Tascam staat wel bekend om z'n zeer slechte ondersteuning. Dacht dat die Focusrite Scarlett serie wel class complient zou moeten zijn (dus geen rare drivers of firmwares nodig).
Zelf geen directe ervaring mee, dus anderen mogen beter advies geven :#
 
Focusrite is een vrij veilige keuze volgens mij. Steinberg kan je ook bekijken, weet so niet wat die kost. Regelmatig ook goede dingen over behringer interfaces, maar weet niet hoe t dan zit met ondersteuning en levensduur
 
Regelmatig ook goede dingen over behringer interfaces, maar weet niet hoe t dan zit met ondersteuning en levensduur

Ik heb de UMC404 2 jaar gehad en probleemloos, ook mooie stille preamps.
Ondersteuning weet ik niet wel 3 jaar garantie bij Behringer net als Focusrite, die hebben in ieder geval een uitstekende afterservice (Novation)
Hier een aantal vergelijkingsreviews tussen oa Focusrite en Behringer; https://www.youtube.com/results?search_query=behringer+umc404+vs+focusrite+
 
Over audient hoor ik ook altijd goede verhalen. Heb er alleen zelf geen ervaring mee.
focusrite is mijn ervaring goed mee. Heb meer dan 10 jaar geleden een saffire gekocht en dit wordt nu nog steeds gebruikt (alleen niet meer door mij).
 
presonus studio 24c

geen ervaring mee maar voldoet aan jouw vereisten en is op usb c ;)
 
Back
Top