Ableton Live midi probleem!

Maar USB MIDI, terwijl het een PCI insteekkaart is.....? Tenminste, dat is de MAudio 2496 Audiophile toch?

audiophile_2496.jpg


Daar zit dan een soort seriele poort (9 pin) op, waarop je een speciale 9pin to MIDI kabel aansluit?
 
Ik heb een synthesizer op de midi in/out van de kaart aangesloten. Verder heb ik mijn MS20 mini met een usb kabel aangesloten. Midi in Cubase doet het (zowel van de kaart en van usb), maar in Ableton niet. De instellingen in Ableton kloppen omdat het staat zoals het zou moeten.
 

Attachments

  • Ableton Preferences Screenshot.jpg
    Ableton Preferences Screenshot.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 84
Iets waard om te proberen: De Korg Midi devices (MS20, Padkontrol, etc.) moeten in de Windows Midi lijst bij de eerste 10 devices staan (anders zijn ze ook niet zichtbaar in een DAW). Korg heeft een programma meegeleverd waarmee je die lijst kan zien, en items verwijderen.
Dus als er boven een plaatsje vrij is, kan je een device dat op 10+ staat verwijderen, en dan weer uit+inpluggen, zodat het bovenaan komt te staan.
 
Maar zoals ik al zei, ligt het niet aan de kaart. Waarschijnlijk krijgt Ableton geen midi binnen vanwege het feit dat Ableton 32 bit is en het besturingssysteem 64 bit. Is het dan een idee om het besturingssysteem te vervangen met een 32 bits besturingssysteem?
 
Maar zoals ik al zei, ligt het niet aan de kaart. Waarschijnlijk krijgt Ableton geen midi binnen vanwege het feit dat Ableton 32 bit is en het besturingssysteem 64 bit. Is het dan een idee om het besturingssysteem te vervangen met een 32 bits besturingssysteem?
Het is een idee ja, maar of het een goed idee is?
Het klinkt zo onwaarschijnlijk dat het niet aan de kaart/drivers ligt, maar aan Ableton, aangezien massa's andere mensen Ableton 32 bit in Windows 7 x64 draaien mét een werkende midi en/of audio interface.

Ik heb hier in ieder geval Cubase 7 en FL 32 bit in Windows 7 x64 met een hele hoop midi interfaces zonder problemen draaien. En nergens heb ik gelezen dat Ableton dat niet zou kunnen.
 
Update: Ik heb net de demo versie van Ableton 9 geïnstalleerd, en daarbij doet midi het gewoon. Waarschijnlijk moet Ableton dus gewoon opnieuw geïnstalleerd worden.

Nog een ander vraagje. Als ik een Ableton 7 of 8 bestand in Ableton 9 open, er iets aan verander en dan opsla, kan ik dat bestand dan wel nog zonder problemen in Ableton 7 of 8 openen?
 
Ik heb zelf de afgelopen twee weken precies hetzelfde probleem (althans, zo lijkt het). Hele set-up heeft het afgelopen jaar prima gewerkt en plots geeft midi indicator rechts boven netjes aan dat er wat binnen komt maar Ableton doet er verder in de midi tracks geen ruk mee behalve een oranje stip aangeven. MOTU drivers opnieuw geinstalleerd, USB controllers in Windows verwijderd en opnieuw toegevoegd, wil allemaal niet werken. Oudere projecten spelen opgenomen MIDI intern prima af, het komt nu niet langer goed binnen. Weet niet of je de Ablteon site er nog op na hebt geslagen:

https://www.ableton.com/en/articles/midi-ports-turned-orange-not-work/

Ben inmiddels zo gefrustreerd dat ik vanmiddag maar een volledige OS reinstall ga doen en from-scratch de boel opnieuw opzetten. Zal mijn bevindingen delen...
 
Back
Top