Ableton Live midi probleem!

Volgens mij werkt midi-ox niet op 64 bit besturing. het lukte mij niet tenminste toen ik het laatst wilde installeren.

Maar eh.. vreemd probleem.. zou zo snel ook geen oplossing weten. Op mijn PC (win 7 64bit) kan ik beiden (Ableton en Cubase) gebruiken en hoef, tenzij ik ze samen heb geopend niets in te stellen. :)
Heb trouwens van Cubase en Ableton wel de 32 bit versies geselecteerd bij het installeren.. maar dit moet volgens mij niet uitmaken. :)
 
Deze geluidskaart heeft toch een apart interface voor binnen komende geluiden en midi. staat daar de midi interface op Maudio 24/96 en niet op interne interface.
 
Aangezien je geen probleem hebt in cubase denk ik dat je gewoon in de Live preferences moet zitten.
Onder MIDI sync je control surface selecteren en daaronder de inputs aanzetten.
Of staat dat al goed?
 
Aangezien je geen probleem hebt in cubase denk ik dat je gewoon in de Live preferences moet zitten.
Onder MIDI sync je control surface selecteren en daaronder de inputs aanzetten.
Of staat dat al goed?

De preferences staan al goed. Ik gebruik trouwens geen control surface. Ik stuur Ableton via m'n synth's aan.
 
Waarschijnlijk ligt het probleem toch bij Ableton. Ik ga proberen binnenkort Ableton opnieuw te installeren, maar dan als de geluidskaart al geïnstalleerd is.
 
Ik ben de afgelopen dagen nog met het probleem bezig geweest, maar het is helaas nog niet opgelost. Zowel audio en midi I/O werken bij Cubase, dus het probleem moet echt aan Ableton zelf liggen. De enige oorzaak van het probleem dat ik me kan bedenken is dat Ableton 32 bit is en het besturingssysteem 64 bit. Kan dit een probleem zijn?
 
Ik ben de afgelopen dagen nog met het probleem bezig geweest, maar het is helaas nog niet opgelost. Zowel audio en midi I/O werken bij Cubase, dus het probleem moet echt aan Ableton zelf liggen. De enige oorzaak van het probleem dat ik me kan bedenken is dat Ableton 32 bit is en het besturingssysteem 64 bit. Kan dit een probleem zijn?
Dat lijkt me niet, het enige praktische verschil is de hoeveelheid geheugen dat Ableton kan aanspreken. (en plugins bridging natuurlijk)
 
De enige oorzaak van het probleem dat ik me kan bedenken is dat Ableton 32 bit is en het besturingssysteem 64 bit. Kan dit een probleem zijn?
ja en nee, het besturingssysteem staat hier los van, echter als je alleen de 64 bit midi drivers van je geluidskaart hebt geinstalleerd dan herkent ableton 32 bits uiteraard deze drivers niet, je zult dan de 32 bits drivers moeten gebruiken.

Maar waarom zou je ableton 64 bits versie niet gebruiken? die paar plugins die het dan niet meer doen kun je eventueel met jbridge wel omzetten naar 64 bits.

Sommige midi drivers kun overigens ook in 32 bits zetten (die van korg bijvoorbeeld).

Maar ik vermoed dat dit je probleem is, dat je 64 bits drivers gebruikt in een 32 bits ableton, en dat zal niet gaan werken.
 
Er zijn wel vaker midi conflicten in ableton met windows als OS. Zolang je geen usb midi kan gebruiken zit het probleem in windows en dus drivers. Succes ermee.
 
Je kan helemaal geen 32 bit drivers installeren in een 64 bit OS. En dat is ook het probleem niet.

Dat klopt alleen in de pure zin des woords, mijn korg drivers in mijn Windows 64 bit zijn zowel 32 als 64 bits, en als ze op 32 bits instel dan zijn ze ook niet beschikbaar in ableton 64 bits. Je kunt dus soms wel degelijk midi drivers hebben die beide supporten dus is het verstandig om te kijken of je dit in kunt stellen bij je driver
 
Back
Top